تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819163258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهندس عبدالعلی حمیدیا؛ استاندار فقید یزد، مدیری توانمند، با اخلاق و باوفا


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مهندس عبدالعلی حمیدیا؛ استاندار فقید یزد، مدیری توانمند، با اخلاق و باوفا استان‌ها > یزد - اینک پس از 23 سال، مراسم بزرگداشت مرحوم عبدالعلی حمیدیا استاندار فقید یزد (1368-1372) در فرمانداری یزد برگزار شد، حبیب ا... بیطرف که از سال های 1365- 1368 استانداری یزد را بر عهده داشت، شخصیت معاون سیاسی خود را اینگونه توصیف می کند:

او را از دوران دانشجویی می شناختم، دانشجوی رشته مهندسی سازه دانشگاه صنعتی شریف بود. در ارتباطاتی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بین دانشجویان مسلمان و مبارز دانشگاه های تهران بود، از نزدیک با او آشنا شدم، انسانی انقلابی، متدین، جسور و با صراحت در عین حال بسیار عاطفی بود، اگرچه اصالتاً اهل شهرضا بود ولی به دلیل سکونت طولانی مدت در یزد به عنوان یزدی به حساب می آمد و از این جهت هم احساس قرابت بیشتری با او داشتم. در بین دانشجویان مسلمان و مبارز صنعتی شریف سرشناس بود، باحضور مرتب در نمازهای جماعت در دانشگاه و خوابگاه دانشجویان شریف و قرائت قرآن و تعقیبات نماز، در دل تمامی دانشجویان به ویژه دانشجویان مبارز قرار داشت، خیلی عاطفی، صمیمی و بسیار خوش قول بود.
همه دانشجویان و مسئولان تشکل های سیاسی و انقلابی روی حرفش کاملا حساب می کردند، اگر کاری را قبول می کرد با هر خطری آن را انجام می داد و صادقانه به دیگر دوستان گزارش می داد. دست به قلمش هم خوب بود، گاهی یادداشت ها و مقالاتی می نوشت که بسیار پر مغز و دلنشین بود. حافظه فوق العاده ای داشت و در ضبط ذهنی مطالب، کم نظیر بود. معتقد به ایدئولوژی اسلامی و پایبند مبارزات دانشجویی بر علیه رژیم شاهنشاهی و استکبار جهانی بود.
در مهرماه 1365، وقتی شرایط مدیریت استانداری در یزد به چالش و گرفتاری برخورد کرده بود، دوستان و شخصیت های استان یزد به وزیر وقت کشور پیشنهاد کرده بودند که مسئولیت استانداری یزد، به این حقیر پیشنهاد شود. آقای دکتر صدر معاون سیاسی وقت وزارت کشور در دعوت و ملاقات حضوری، این پیشنهاد را مطرح و اصرار کرد و من ابتدا به ساکن نپذیرفتم و منوط به بررسی های بعدی کردم، در آن زمان جلساتی در تهران باحضور برخی از شخصیت های یزدی تشکیل می شد.
موضوع را با آنها در میان گذاشتم و آنها هم تاکید کردند، در بررسی شرایط اجتماعی یزد و موقعیت سال 1365 که زمان جنگ بود، به این نتیجه رسیدم که اگر بخواهم در این مسئولیت موفق باشم باید به همراه یک تیم توانمند این مسئولیت را بپذیرم. در راستای این تفکر و با بررسی تمام شخصیت های توانمند و بالقوه تاثیرگذار، به این جمع بندی رسیدم که اینجانب به اتفاق آقایان مهندس عبدالعلی حمیدیا، مهندس علی اکبر اولیاء و مهندس حسن خورشیدنام، مدیریت استانداری یزد را بپذیریم و برای چند سال، در شرایط بسیار دشوار جنگ تحمیلی، تمام ظرفی ذهنی و جسمی خود را وقف خدمت به مردم شریف اسان یزد و توسعه و پیشرفت این استان بنماییم. با این پیشنهاد به وزارت کشور رفتم و پیشنهادم را مطرح کردم و معاون سیاسی و وزیر وقت کشور آن را پذیرفته و زمینه اداری حضور ما را در وزارت کشور فراهم و در نتیجه در مهرماه 1365، با تصویب هیات وزیران مسئولیت استانداری یزد به اینجانب محول و در روز 22 مهر 1365، مراسم معارفه در استانداری یزد انجام شد. به این ترتیب تیم چهار نفره فوق الذکر که همگی تحصیل کرده رشته مهندسی عمران از دانشگاه های معتبر این کشور بودیم، مدیریت اداری استان یزد و نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در استان یزد را بر عهده گرفته و طی 3.5 سال، افتخار خدمتگزاری و تلاش صادقانه به مردم شریف و استان یزد را نصیب خود کردیم.
مهندس عبدالعلی از لحظه طرح موضوع تا لحظه وداع در پایان دوره استانداری این حقیر، صادقانه، با تمام قوا، بی شائبه و دلسوزانه تمام ظرفیت خود را صرف خدمتگزاری خالصانه برای اداره مطلوب و پیشرفت استان یزد نمود و خدا شاهد است که عنوان و سمت برایش مهم نبود. مهندس حمیدیا از ابتدا به عنوان مشاور استاندار و سپس که برادر بزرگوار جوکار معاون سیاسی و امنیتی استانداری به شهادت رسیدند، مسئولیت معاون سیاسی و امنیتی استانداری را بر عهده گرفت و تا سی دی ماه 1368 در این سمت خدمت کرد.
مهندس حمیدیا به دلیل لیاقت، توانمندی و دلسوزی که داشت، با اصرار مقامات، مردم و به ویژه نیروهای انقلابی، بسیجی و مدیریتی استان یزد مبنی بر تداوم روال مدیریت گذشته در استان یزد، ادامه خدمتگزاری در استان یزد را به عنوان استاندار پذیرفت و تاریخ گواه است که طی دوره چهار ساله مدیریتش به عنوان استاندار یزد، شبانه روز تلاش کرد و طی این مدت هم منشاء خدمات گسترده ای در استان یزد شد و در نهایت در سال 1372 در سانحه رانندگی به دیدار حق شتافت و نام و یادش جاودان گردید. امروز اگرچه بیش از دو دهه از فقدان این خدمتگزار صادق و پرتلاش می گذرد ولیکن یاد تمام لحظات با او بودن، در ذهن و حافظه این حقیر و تمامی دوستان او زنده و جاودان است، اینجانب ضمن پوزش و تاسف از اینکه امکان حضور در این مجلس بزرگداشت را ندارم، از پروردگار متعال علو درجات این عزیز و قرارگیری در جوار رحمت الهی را برایش طلب نموده و به نامش و یادش افتخار می کنم و برای خانواده محترم و فرزندان عزیزش، سلامتی و سربلندی بیش از پیش را آرزو می نمایم.

کلید واژه ها: استان یزد -




جمعه 25 تیر 1395 - 13:24:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن