تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819035350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی از «غارت خاموش» به رؤساي ۳ قوه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گزارشی از «غارت خاموش» به رؤساي ۳ قوه
در ديدار اخير رؤساي قواي سه‌گانه كشور، بحث «غارت خاموش همسايگان ايران از انفال نفتي و گازي كشور» يا به عبارتي «صيانت از منابع نفتي و گازي مردم ايران در ميادين مشترك» به عنوان يكي از مهم‌ترين مسائل روز و آينده كشور مطرح شد.
در ديدار اخير رؤساي قواي سه‌گانه كشور، بحث «غارت خاموش همسايگان ايران از انفال نفتي و گازي كشور» يا به عبارتي «صيانت از منابع نفتي و گازي مردم ايران در ميادين مشترك» به عنوان يكي از مهم‌ترين مسائل روز و آينده كشور مطرح شد.
به گزارش تسنيم، دو روز پيش (چهارشنبه 26 خردادماه) ديداري به ميزباني مجلس شوراي اسلامي برگزار شد كه در آن رؤساي سه قوه به بيان آخرين وضعيت كشور در راستاي تقويت هماهنگي‌ها و تعامل پايدار بين قواي سه‌گانه كشور پرداختند.
در اين ديدار مهم‌ترين مسائل جاري كشور مطرح شد و بحث «غارت خاموش همسايگان ايران از انفال نفتي و گازي كشور» يا به عبارتي «صيانت از منابع نفتي و گازي مردم ايران در ميادين مشترك» به عنوان يكي از مهم‌ترين مسائل روز و آينده كشور در اين ديدار مطرح شد.  در اين خصوص از «بيژن زنگنه» وزير نفت دعوت شده بود تا گزارشي از آخرين وضعيت برداشت از ميادين مشترك و راهكارهاي جبران عقب‌ماندگي‌ها ارائه كند. رئيس‌جمهوري در سخناني بعد از برگزاري اين نشست گفت: «بيژن زنگنه در اين نشست گزارشي از شرايط نفت و گاز كشور و اقدامات انجام شده ارائه كرد. وزير نفت همچنين گزارشي در مورد ميادين مشترك گاز و نفت و نحوه‌اي كه مي‌توان از اين فضا استفاده كرد ارائه داد. مخصوصاً اينكه طبق قانون يك چارچوبي براي قراردادهاي جديد در دولت تصويب شد و آن چارچوب كه مورد بحث و نقد برخي صاحبنظران بود اصلاح و با اصلاح جديد دوباره در دولت تصويب و به مجلس تقديم مي‌شود كه ان‌شاء‌الله آن چارچوبي خواهد بود كه ما بايد در آن چارچوب حركت كنيم.»
اگرچه از متن گزارش وزير نفت خبري انتشار نيافته و صحبتي نشده است اما تأكيد وزير نفت بر توسعه بيشتر ميادين مشترك نفتي و گازي كشور و توجه همه‌جانبه قواي سه‌گانه به جبران عقب‌ماندگي‌ها در برداشت از ميادين مشترك نسبت به رقبا را مي‌توان از مرور برخي از سخنان زنگنه در ابتداي آغاز به كار دولت يازدهم و همچنين تأكيد وي در پيام نوروزي امسال برداشت كرد.
وزير نفت در ابتداي كار دولت در سال 92 با تأكيد بر لزوم توسعه ميدان‌هاي مشترك نفتي و گازي در كشور گفته بود: «نه تنها در خليج فارس بلكه در بخش خشكي به ويژه در غرب كارون ميدان‌هاي مشترك نفتي وجود دارد كه بر اساس برنامه، توسعه اين ميدان‌ها نيز با قدرت دنبال خواهد شد ولي هم‌اكنون توسعه ميدان‌هاي اين بخش به ترتيبي كه بايد باشد، نيست.»
وزير نفت در بخشي از سخنان خود در برنامه «نگاه يك» اذعان داشت: «مردم وضعيت برداشت نفت از ميادين مشترك را مطلوب نمي‌دانند، من نيز نظر مردم را قبول دارم و تلاش مي‌كنيم تا به اهداف توسعه‌اي در اين زمينه دست يابيم.» وزير نفت در پنجمين همايش ملي مهندسي ايمني و مديريت HSE گفت: «در حالي كه عراق در ميدان مشترك با ايران با 200 دكل كار مي‌كند، ايران تنها از 20 دكل حفاري استفاده مي‌كند و عراق در حال حاضر روزانه 800 هزار بشكه از ميادين مشترك برداشت مي‌كند كه اين موضوع براي وزارت نفت شرايط خوبي نيست.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن