تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819145248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطرات و مخاطرات اجرای برجام


واضح آرشیو وب فارسی:مشرق نیوز: به گزارش مشرق، محمد اسماعیلی در روزنامه جوان نوشت: دوران پسا برجام را باید دورانی نگران کننده برای جامعه ایرانی دانست، چراکه دولت ایالات متحده امریکا به همراه همپیمانان اروپایی و منطقه ای خود تلاش داشته ضمن برزمین گذاشتن تعهدات خود، با توسعه تحریم ها، کشورمان را همچنان به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت جامعه جهانی معرفی کند و ایران را در شرایط ماقبل از برجام نگه دارد.
این در حالی است که دولت تدبیر و امید به همراه جناح سیاسی هوادار خود، ماه ها قبل از نهایی شدن متن برجام، دوران پس از توافق را دوران طلایی و پایان تخاصم میان ایران و نظام سلطه عنوان کرده و از الگوسازی برجام در دیگر حوزه های مناقشه برانگیز خبر داده و حل منازعات فی مابین را سهل و ممکن عنوان می کردند.
تأکید دولت بر گزاره های فوق منجر به آن شد تا مقامات غربی از لزوم استاندارد سازی رفتار ایرانی ها در موضوعاتی نظیر حقوق بشر، تروریسم و صنعت موشکی سخن به میان آورده و اجرای برخی از تعهدات مندرج در برجام را منوط به تغییر رفتار ایران در حوزه های مورد مناقشه کرده و از آنچه در متن توافق به صراحت آمده سر باز زنند.
حال سؤال اساسی اینجاست که رفتارهای پسا برجامی چگونه قابل مدیریت است و امریکایی ها را چگونه می توان به اجرای مفاد توافقنامه ملزم کرد تا با تغییر رفتار به اقداماتینظیر توسعه تحریم ها و تهدیدات نظامی پایان داده یا اینکه آنها را به حداقل ممکن برسانند؟
برای بررسی راهکارهای حقوقی پیش رو جهت متقاعدکردن امریکایی ها به اجرای تعهدات مندرج در برجام دو وضعیت می تواند مبنای عمل تیم مذاکره کننده کشورمان قرار بگیرد؛ نخست راهکارهایی که در متن برجام برای نقض مفاد تعهد در نظر گرفته شده است و دیگر مکانیسمی که خارج از متن توافق و در اسناد بالادستی بین المللی مطرح شده است.
1- در حالت نخست؛ در متن برجام برای نقض تعهد سه گام پیش بینی شده است، «کمیسیون مشترک حل اختلاف»، «هیئت داوری» و در نهایت «شورای امنیت سازمان ملل» که بر این اساس برای ملزم کردن امریکایی ها جهت پایبندی به اجرای ...
[ مشاهده متن کامل خبر خطرات و مخاطرات اجرای برجام در سایت خبری تحلیلی مشرق ]


یکشنبه ، ۲۲فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مشرق نیوز]
[مشاهده در: www.mashreghnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن