تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تورم 20 درصدی بهتراز رکود موجود است/ تنها راه ایجاد اشتغال احیای کارخانجات ورشکسته است/ کارنامه دولت در اشتغال ضعیف است


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: هر دولتی بعد از پایان دوره مسئولیت خود باید از کارنامه کاری خود دفاع کند. در زمینه اشتغال عملکرد دولت تا به امروز کارنامه ضعیفی بوده است و باید حتما در فرصت باقی مانده اقدامات فوری و مهمی در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش تراز ،رحمان سعادت اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه سمنان، با اشاره به وضعیت تورم در 2.5 سال گذشته به خبرنگار تراز گفت: دولت یازدهم در طول 2.5 سال گذشته با اعمال سیاست های انقباضی و عدم اجازه ورود پول پرقدرت به اقتصاد کشور توانست تا حد قابل توجهی تورم را کاهش دهد.وی ضمن ناموفق دانستن سیاست کنترل تورم بدون توجه به رکود افزود: از سوی دیگر ما در ازای کنترل تورم شاهد رکود اقتصادی شدیدی بودیم که به نظر می رسد با توجه به شرایط فعلی به دست آوردن رونق و رشد اقتصادی حتی به قیمت افزایش چند درصد تورم ایرادی ندارد. سعادت در ادامه خاطرنشان کرد: به شرط ایجاد رونق حتی بازگشت تورم 20 درصدی نیز قابل قبول است. اما اینکه در اقتصاد ما نقدینگی افزایش یافته و اقتصاد دچار تورم های بالا شده و رکود موجود نیز ادامه یابد قطعا قابل قبول نیست.این استاد دانشگاه تصریح کرد: البته باید اذعان داشت نقدینگی اگرچه ممکن است در کوتاه مدت ایجاد شود اما ایجاد شغل و اثرات مثبت حاصل از افزایش نقدینگی به گذشت زمان احتیاج دارد. وی درباره معضل اشتغال و بحرانی شدن این موضوع در سال های آینده افزود: امروز با توجه به اینکه دولت یازدهم با افزایش استخدام های دولتی مخالفت است، تنها راه ایجاد اشتغال این است که کارخانه هایی که به واسطه رکود ورشکست و تعطیل شدند احیا شده و با افزایش سرمایه گذاری خارجی و بهبود وضعیت بازارهای بین المللی اشتغال مورد نیاز کشورایجاد شود. وی ضمن اذعان به عملکرد ضعیف دولت یازدهم در زمینه اشتغال اظهار داشت: هر دولتی بعد از پایان دوره مسئولیت خود باید از کارنامه کاری خود دفاع کند. در زمینه اشتغال عملکرد دولت تا به امروز کارنامه ضعیفی بوده است و باید حتما در فرصت باقی مانده اقدامات فوری و مهمی در این زمینه صورت گیرد.این اقتصاددان در خاتمه به دولت یازدهم توصیه کرد: دولت باید هم در برنامه ششم توسعه و هم بودجه سال آینده اشتغال را اولویت و محور کاری خود قرار داده و تمرکز اصلیش بر احیای کارخانه های ورشکسته و افزایش ظرفیت تولید سایر کارخانه ها باشد.









زمانبندی انتشار: 11 فروردين 1395 - 10:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن