تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813409043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کبوتران عاشق در فارس غریب نیستند/ حماسه‌ای بزرگ قبل از انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد
کبوتران عاشق در فارس غریب نیستند/ حماسه‌ای بزرگ قبل از انتخابات

مراسم تشییع شهدای غواص در شیراز


شناسهٔ خبر: 3021791 - دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
استانها > فارس

شیراز – تشییع بیش از ۱۰۰ کبوتر گمنام عاشق در فارس به زودی برگزار می‌شود تا مردم کشور شکوه استقبال مردم استان فارس از این کبوتران عاشق را ببینند. به گزارش خبرنگار مهر- گروه استانها، هادی فتحی: پس از برگزاری اجلاسیه ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید استان فارس در سال ۹۰ تا به امروز استان فارس فضای دیگری را به خود دیده زیرا پس از آن اجلاسیه بزرگ شاهد برگزاری یادواره های مختلف شهدا در فارس بودیم. اما در طی این چهار سال با توجه به شهیدان تازه تفحص شده تعداد شهدای فارس به ۱۵ هزار شهید رسیده که به نوبه خود نشان از ولایتمداری مردم استان فارس دارد. برگزاری یادواره ها و اجلاسیه های شهدا در استان فارس به عنوان یک کار فرهنگی بزرگ همواره مطرح بوده و نگرانی مسئولین مربوطه نیز از این است که کمبود جا و مکانهای برگزاری مراسمات موجب ناراحتی و نگرانی مردم را شود. اما در این میان طی چند روز گذشته فرمانده سپاه فجر استان فارس خبر از اتفاق بزرگی داد که هم تراز برگزاری اجلاسیه شهدا است و آن هم تشییع بیش از ۱۰۰ شهید گمنام در استان فارس است.

این تشییع به نوبه خود در کشور بی نظیر است زیرا برای اولین بار پیکر پاک شهدا پس از ورود به کشور مستقیم وارد شهرستان ممسنی در استان فارس می شود و طی ۱۰ روز در تمامی شهرستانهای استان فارس تشییع خواهند شد و در نهایت برنامه های مختلفی در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می شود. در این میان روز گذشته نامه ای در فضای مجازی منتشر می شود که استاندار فارس از مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کمیته جستجوی مفقودین درخواست کرده که به دلیل نزدیک بودن به زمان انتخابات و اینکه این شهدا از استان فارس نیستند و ممکن است برخی، موضوع انتخاباتی بودن را مطرح کنند و یا اینکه پیکر این شهدا با استقبال مواجه نشود زمان تشییع را به بعد از برگزاری انتخابات موکول کنید که البته طی همین نامه جواب سردار باقرزاده نیز وجود دارد که تاکید به برگزاری مراسم در زمان از قبل مشخص شده کرده است. توزیع عکس این نامه در فضای مجازی به گونه های مختلف با واکنش گروه های مختلف مردمی و سیاسی مواجه شده که در تمامی آنها مردم تاکید به برگزاری این مراسم باشکوه داشته و حتی گروه های سیاسی نیز برگزاری مراسم تشییع شهدا را باعث ایجاد شور و هیجان بیشتر برای حضور در انتخابات عنوان کردند. برگزاری انتخابات برکت خون شهدا است یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز در این راستا در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در مباحث سیاسی نوع نگاه من هر چه باشد اما نباید فراموش کنیم که شهدا هم اصلاح طلب و هم اصولگرا هستند. این دانشجوی رشته حقوق تاکید کرد: دلیلی ندارد نزدیک بودن به زمان انتخابات را مانعی برای تشییع شهدا بدانیم زیرا همواره مردم استان فارس و شهر شیراز نشان دادند در زمانیکه موضوع شهدا مطرح باشد نگاه و جناح های سیاسی کنار گذاشته می شود. این فعال سیاسی ادامه داد: هیچگاه نباید فراموش کنیم که اگر امروز انتخاباتی در کشور برگزار می شود از برکت خون شهدا بوده و اگر امروز مسئولیتی در کشور وجود دارد تنها به دلیل دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس است.

استقبال از شهدا بیش از گذشته اهمیت دارد دانشجویی دیگر نیز با اشاره به نامه استاندار فارس، گفت: این در خواست جای تعجب دارد که چگونه احساس شده مردم برای تشییع شهدا حضور نخواهند یافت. اما نماینده مردم شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جایگاه شهدا، گفت: هیچکس جایگاه شهدا را برای تبلیغات انتخاباتی خدشه دار نمی کند زیرا همه ما مدیون خون شهدا هستیم. حسین ذوالانوار تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ شهید وارد استان فارس می شود و افتخاری از این بالاتر وجود نخواهد داشت. مسئولین فضای استان را ملتهب نکنند نماینده دیگر مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با مهر، گفت: اینگونه اظهار نظرها به نوعی کج سلیقگی است در حالیکه فضای استان احتیاج به آرامش دارد مسئولین باید مراقب باشند هر نامه ای را امضا نکنند. جعفر قادری تاکید کرد: شهدا به گروه و جناح سیاسی وابسته نبودند که امروز بخواهیم اینگونه سخنانی را بیان کنیم. وی یادآور شد: در فضای قبل از انتخابات باید مراقب بود که التهاب در استان ایجاد نشود و از طرفی اگر ما به دنبال حضور حداکثری هستیم تشییع شهدا باعث خواهد شد که مردم احساس تکلیف کنند که در سرنوشت آینده کشور مشارکت داشته باشند. نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولین نگاه های خودشان را به مردم منتقل نکنند زیرا مردم استان فارس همواره برای شهدا و انقلاب جان داده اند و هیچ تفاوتی ندارد که این شهدا مربوط به استان باشند یا خیر.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن