تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836707264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با خواجه امیری دوستم ولی دیگر کار نمی کنم


واضح آرشیو وب فارسی:فرهیختگان: فرهیختگان| بهروز صفاریان آهنگسازی است که بیشتر نام او را در کنار ستارگان پاپ در قالب تنظیم کننده دیده ام. همکاری او با هر کسی در دنیای موسیقی پاپ اتفاق افتاده اثر قابل قبولی را به جای گذاشته و اغلب خوانندگان صاحب نام با او گامی فراتر از آنچه داشته اند نهاده اند. اما همکاری او با احسان خواجه امیری برای ساخت قطعه سفارشی فدراسیون فوتبال برای همراهی تیم ملی در جام جهانی که پارسال رقم خورد اما و اگرهایی را موجب شد که در این مصاحبه به چند و چون آن پرداخته ایم و از دیگر کارهای این آهنگساز و تنظیم کننده پاپ پرسیده ایم. شما اثر مشترکی را بعد از سال ها با احسان خواجه امیری به سفارش فدراسیون فوتبال انجام دادید. بله همان که قرار بود برای کار جام جهانی از سوی فدراسیون فوتبال 30 میلیون تومان پرداخت کنند که تا امروز به ما یک ریال هم نداده اند. قرارداد دارید؟ نه. ما در جریان قرارداد نیستیم. البته انتقادات زیادی به معنای ضعیف بودن شعر و خوانندگی و آهنگسازی بر آن وارد شد. آیا تنها رفاقتی کار را پذیرفتید؟ بله، همه چیز رفاقتی انجام شد. زمانی من وارد این پروژه شدم که از حیطه تصمیم گیری من تقریبا خارج بود؛ هم به لحاظ زمان و هم تصمیم گیری راجع به شعر و هم انتخاب ملودی چراکه زمان کمی داشتیم. می توانستید آن را قبول نکنید؟ آیا به خاطر رودربایستی نمی خواستید روی احسان خواجه امیری را زمین بیندازید؟ به هر حال پروژه ای بود که فکر می کردیم که شاید بتوانیم هماهنگی در آن انجام بدهیم که اتفاقات خوبی برایش بیفتد. فکر می کردیم وقتی فدراسیونی پشت این پروژه قرار بگیرد باعث می شود که نگاه ها به آن جلب شود و حتما کار خوبی می شود و ما هم در زمان کم می توانیم آن کاری را که باید کنیم حداقل در سیستم خودمان انجام بدهیم. ما 5،6 روز بیشتر زمان نداشتیم. ملودی و شعر آماده شده بود و تصمیم گیری آن موقع مقدور نبود و ما دعوت به همکاری شدیم و همکاری مان را شروع کردیم اما غافل از این بودیم که آنچه فدراسیون تولید می کند و باید از آن در برنامه های ورزشی یا صداوسیما پخش و حمایت شود با چیزی که در برنامه ها از آن حمایت شد فرق دارد. یعنی در برنامه هایی که مربوط به ورزش و موسیقی و برد اینترنشنال و صداوسیما بود یک چیز دیگر اعمال شد و یکجور چندگانگی وجود داشت. یعنی شما این قطعه را برای جام جهانی به سفارش فدراسیون فوتبال ساختید که صداوسیما هم حمایت لازم از تصمیم فدراسیون را انجام دهد اما در عمل از رسانه ملی چیز دیگری پخش شد؟ در برنامه های مهم و بعد از بازی های جام جهانی مثلا برنامه 90 آقای فردوسی پور و برنامه های دیگر چیزهای دیگری پخش کردند. یا بعد از اولین بازی جام جهانی قطعه آقای امیر تاجیک را پخش کردند. یک شب دیگر هم قطعه سیروان خسروی را پخش کردند. فکر نمی کنید دلیلش کیفیت پایین قطعه بود که البته اقبالی هم نیافت؟ موسیقی هنوز موجودیت خودش را در رسانه و آن حمایت هایی که می شد اعلام نکرده بود که اقبال عمومی نیابد و کنار گذاشته شود. چرا در همان روزهای اول از رادیو پخش شد؟ یعنی شما می گویید کیفیت باعث شد اقبال پیدا نکند؟ بله در سطح خوانندگانی که از آنها پخش می شد بود و نه چیزی فراتر. یعنی بقیه آنهایی که از صداوسیما پخش شد آیا خواسته مردم و سطح انتظار آنها را برآورده کرد؟ سطح امیر تاجیک را نمی شود خرده گرفت چراکه او معمولا در آن اشل کار می کند. اما سطح انتظارات از احسان خواجه امیری بالاتر بود. بله، سطح قطعه ما نیز از این قطعات بسیار بالاتر بود. این انتظار از احسان را بگذاریم کنار و قطعات را در کنار هم بسنجیم. این قطعه به دلایلی که گاهی اختلافات داخلی و... تلقی شد، کنار گذاشته شد و پخش نشد. چرا در همه برنامه ها از این قطعه استفاده نشد آن هم قطعه ای که فدراسیون می سازد؟ آیا این قطعه نسبت به بقیه از نظر کیفی پایین تر بود؟ یا دلایل دیگری داشت؟ آیا به علت ممنوعیت و محدودیت ها برای شما یا روزبه بمانی این گونه برخورد شد؟ برای من که تاکنون ممنوعیت یا محدودیتی نبوده است و تا جایی که می دانم این موضوع مطرح نبود و هیچ چیزی که بتواند ترمزی برای پخش قطعه یا ممنوعیت آن باشد به ما اعلام نشد. شاید سلیقه صداوسیما و ممیزی های داخلی آن که نگاهی بیشتر از سطح مجاز و ممنوع به اثر روا می دارد باعث این گزینش شد. نه. بار اول برنامه 20:30 آهنگ ما را معرفی کرد اما بعد از آن دیگر در صداوسیما اثری یافت نشد. حتی مبلغی را که فدراسیون فوتبال به عنوان دستمزد برای تیم موسیقی در نظر گرفته بود، در برنامه 20:30 اعلام کردند که فدراسیون فوتبال 30 میلیون تومان برای این کار هزینه کرده است اما این مبلغ را هنوز هم به ما نداده اند. به خواننده پرداخت شد؟ نه این مبلغ برای کل کارها و تولید یک قطعه برای آهنگساز و خواننده و شاعر و... بود که هنوز نداده اند. پیگیری نکردید؟ آن زمان بعد از انتشار اثر تلفن ها را دیگر جواب ندادند و بعد هم اعضای فدراسیون بخش فرهنگی عوض شد و کسی پاسخگوی ما نبود. الان دیگر با احسان خواجه امیری کار نمی کنید؟ نه فرصت همکاری نیست. من گرفتاری های خودم و او هم گرفتاری های خودش را دارد. نوع استایل کاری که من انجام می دهم با سرعت و نوع استایل کاری که او انجام می دهد یکی نیست. نوع یا استایل کارتان را توضیح بدهید؟ و چرا سابق این فرصت همکاری بود؟ تنها یک کار بود و نه بیشتر! احسان دوست خوب من است اما به لحاظ همکاری، به دلیل سرعت کاری که احسان انجام می دهد هیچ گاه نتوانستیم با همدیگر یک پروژه ای را در زمان مشخصی که هر دو در آن توافق داریم ادامه بدهیم. فقط در یک تیتراژ که زمانی که آن اتفاق افتاد همکاری مان آنچنان اتفاق بزرگی نشد، برای سریال ماتادور. اما کاری که در سال 86 با روزبه بمانی یا آقای اقبالی انجام دادیم اتفاق های خوبی بود و نظر کسی مثل احسان را جلب کرد که عاشقانه ها را جمع آوری کند؛ اما در آنجا هم بنا به دلایل خاصی که هم به سلیقه او بستگی دارد و هم ساختار زمان بندی که در پروژه اش بود نتوانستیم آن را با هم انجام بدهیم. با احسان بسیار دوست هستم اما به دلیل سیاست گذاری کاری، نتوانستیم با هم کار کنیم. این استایل و سیاست گذاری چیست؟ قبل از هر چیزی بگویم که من تنها تنظیم کننده نیستم. حالا نگاه نکنید که در برنامه جشن وب سایت موسیقی ما به من به عنوان تنظیم کننده برتر جایزه می دهند و من جایزه را می گیرم. برایم اتفاق خاص و جدیدی نیست و حتی کار عجیبی نیست چراکه 18 سال پیش با شادمهر عقیلی چنین کاری را کردیم و انجام دادنش هم کار آنچنان شاقی نیست و فتح قله ها نیست بلکه شبیه فتح پشت بام خانه است. از منظر دیگر من یک «producer» هستم. یک تهیه کننده هنری با تنظیم کننده فرق دارد. تهیه کننده هنری دیوید جونز و... است که می آید تصمیم می گیرد یک خواننده چه جوری راه برود، چگونه صحبت کند و وارد اجتماع شود و برای او تصمیم گیرنده از آ تا یا است. من آدم های مختلفی را در حوزه های متفاوتی چه از نظر خواندن، لحن، واژه ها و سبک وارد حوزه موسیقی کرده ام یا در کار با خودم آنها را متحول کرده ام. یعنی شما خواننده ساخته اید؟ بله، کافی است شما جست وجو کنید. آیا آنها نیز این مساله را قبول دارند؟ آنها قبول دارند یا ندارند خودشان می دانند اما بحث من از نگاه دیگری است. منکر هنر آنها نیستم یعنی منکر هنر فریدون آسرایی، شادمهر عقیلی، شاهکار بینش پژوه و... نیستم. اینها قطعا آدم هایی هستند که استعداد داشتند که من سراغ شان ررفتم. کسانی در اینترنت از هواداران خواننده ها نظر داده اند که بهروز صفاریان وقتی با کسی کار می کند می گوید او بهترین است. من هم می گویم قطعا کسی اگر بهترین نباشد با او کار نمی کنم. یعنی فکر می کنم در لحظه فلان خواننده بهترین است و با او همکاری می کنم شاید هم فردا روزی، دیگر درباره آن خواننده این گونه فکر نکنم. اما در لحظه کار کردنم او بهترین است. اما آینده فرق دارد و همه چیز متغیر است. در هنر شرایط تفکری و زمانی و مکانی فرق می کند و با زمان بالا و پایین می شود.


شنبه ، ۱۲دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهیختگان]
[مشاهده در: www.farheekhtegan.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن