تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819060348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه اطلاعات مکانی اکتشافی ایمیدرو رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سامانه اطلاعات مکانی اکتشافی ایمیدرو رونمایی شد سامانه اطلاعات مکانی (سیستم GIS) اکتشافی ایمیدرو طی مراسمی با حضور شرکت های تابعه ایمیدرو رونمایی شد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۸ دي ساعت 14:56

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران، مدیر اکتشاف ایمیدرو امروز در مراسم رونمایی این سامانه گفت: با توجه به از بین رفتن اطلاعات اکتشافی معادن در برخی مقطع ها، نسبت به جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات اکتشاف معادن اقدام و سامانه اطلاعات مکانی (سیستم GIS) اکتشافی طراحی شد.
علی اصغرزاده افزود: فاز شناخت طرح از سال 87 آغاز و مدارک و مستندات اکتشافی همه طرح ها مورد بررسی قرار گرفت، سپس در سال 92، عملیات اجرایی، ورود داده ها و تشکیل سامانه مکان محور آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه ایمیدرو با دسترسی به مراکز مختلف و با اجرای عملیات اکتشافی جدید (250 هزار کیلومتر مربع)، اطلاعات پایه ای این معادن را جمع آوری می کند، افزود: این سازمان با فعالیت های پیش رو، ضعف اطلاعاتی حوزه اکتشاف معادن کشور را برطرف خواهد کرد.
این مقام مسئول یادآور شد: اگر این کار صورت نگیرد، اطلاعات موجود از بین می رود و در آینده، هزینه های گزافی را برای انجام امور بر مجموعه تحمیل خواهد کرد.
وی در ادامه خواستار پیوستن شرکت های تحت پوشش ایمیدرو به سامانه GIS ایمیدرو شد و افزود: اتصال شرکت ها به این سامانه از نظر قانونی مشکلی ندارد و با یک بار هزینه برای ثبت اطلاعات اکتشاف، از صرف هزینه های مرتبط جلوگیری و مانع بروز دوباره کاری ها در فعالیت های اکتشافی خواهد شد.
اصغر زاده افزود: با توجه به ادامه فرآیند GIS و تغذیه این بانک مکان محور، بخش های خصوصی نیز می توانند با ارائه داده های اکتشافی در این بانک مشارکت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن