تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835740851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت فقر و ثروت مردم از دید آیت الله سبحانی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نگار: فرهنگ نگار: فقر بى جهت گروهى، و ثروت بى جهت گروهى دیگر، معلول نظام نادرست اجتماعى ما است که نتوانسته ثروت را به صورت عادلانه و به هر کس به مقدار استعداد و شایستگى، نه به مقدار نیاز و حاجت، بدهد. خداوند بزرگ رزق و روزى همگان را در همین زمین فراهم کرده است، ولى ما از عدالت اجتماعى روى برتافته ایم.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ نگار ،آیت الله سبحانی در پاسخ به چند سئوال اعتقادی فلسفه کم و زیاد بودن روزی برخی از بعضی دیگر و نیز چرایی امتحان شدن بندگان به وسیله خدا .... را پاسخ گفته اند. متن سئوالات و پاسخ های این مرجع تقلید را در ادامه می خوانید: آیا جهان در بقاى خود نیازمند خداست؟ لطفاً دلیل آن را بفرمایید؟ جهان ماده ،حتى در یک آن ثابت نیست و هر روز آفرینش مجددى دارد. طبعاً جهان به خاطر استمرار آفرینش، بى نیاز از خدا نیست و به تعبیر علما،موجود ممکن، حدوثاً وبقاءاً بى نیاز از خدا نمى باشد و در باره استمرار آفرینش و نیاز مستمر جهان به خداوند، کتاب «راه خداشناسى» را مطالعه بفرمایید. چرا خداوند بین بندگانش تفاوت مى گذارد; مثلاً: به فردى زحمت کش رزق و روزى کمى مى دهد و به شخصى دیگر بدون زحمت روزى فراوانى عطا مىکند؟ فقر بى جهت گروهى، و ثروت بى جهت گروهى دیگر، معلول نظام نادرست اجتماعى ما است که نتوانسته ثروت را به صورت عادلانه و به هر کس به مقدار استعداد و شایستگى، نه به مقدار نیاز و حاجت، بدهد. خداوند بزرگ رزق و روزى همگان را در همین زمین فراهم کرده است، ولى ما از عدالت اجتماعى روى برتافته ایم. والله العالم خداوند از گذشته و آینده ى انسان مطلع است و آینده ى هر فرد نزد خداوند مشخص است، آیا انسان مجبور است که بر طبق همان برنامه اى که تنظیم شده، به پیش برود؟ علم خداوند به آینده، از انسان سلب اختیار نمى کند; مثلاً معلم بر اثر ممارست با شاگردان کلاس خود، مى داند که کدام یک از اینها قبول و کدام یک از آنها مردود خواهد شد. آیا علم پیشین معلم در سرنوشت آن افراد مؤثر است؟! به تعبیر دیگر خداوند مى داند که انسان فلان کار را انجام خواهد داد، ولى علم خداوند به این نحو است که مى داند انسان، آن کار را از روى اختیار انجام خواهد داد.  والله العالم  خداوند از آینده ى انسان مطلع است؛ پس چه نیازى به امتحان است؟ امتحان براى یکى از دو چیز است:1. حجّت را بر انسان تمام کند، 2. شایستگى هاى هر فرد که به صورت قوه و توان است، به فعلیت برسد. حضرت ابراهیم (علیه السلام) در بوته ى امتحان قرار گرفت و کمال درونى وى آشکار شد. در این مورد به کتاب پرسش ها و پاسخ ها مراجعه کنید.  والله العالم  آیا انسان مى تواند ثواب عمل خود را به دیگران اهدا کند؟ عمل انسان محترم است و مى تواند ثواب عمل خود را به دیگران اهدا کند. مانند انجام حج از پدر و مادر، و دادن صدقه از طرف آنها که در روایات آمده است. والله العالم  آیا روایت « ارتد الناس بعد النبى إلاّ ثلاثة » صحیح است؟ در رجال کشى به صورت هاى مختلف نقل شده، از این جهت نمى توان به این ارقام اعتماد کرد، و در هر حال مراد از ارتداد بعد از درگذشت پیامبر (صلى الله علیه وآله) ، نادیده گرفتن ولایت على (علیه السلام) است که به تعبیر علما «کفر نعمت» بود، نه «کفر ملّت».  والله العالم


شنبه ، ۵دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نگار]
[مشاهده در: www.farhangnegar.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن