واضح آرشیو وب فارسی:فارس: راوی سیره شهدا:
برخیها از یادواره شهدا استفاده ابزاری میکنند
راوی سیره شهدا گفت: امروزه برخیها از یادواره شهدا استفاده ابزاری میکنند، باید بپرسیم که تا چهموقع قرار است این مسیر را طی کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، حجتالاسلام روحالله ترابنسب یکشنبهشب در شانزدهمین یادواره شهدای روستای کارتیچکلا ضمن عرض تسلیت بهمناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: اینروزها استان مازندران میزبان چهار مهاجر الیالله و مدافعان حرم عمه سادات، حضرت زینب کبری (س) بود. وی با بیان اینکه این شهدای عزیز در سرمای زمستان اطراف حرم حضرت زینب (س) بهعنوان مدافع حرم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و مهاجر الیالله شدند، افزود: حضرت علی (ع) در خطبه 42 نهجالبلاغه میفرمایند که انسانها دو گروه هستند، عدهای از انسانها فرزندان دنیا و عدهای فرزندان آخرت هستند. وی ادامه داد: گروه اول تمام هموغمشان این است که به شکم و شهرت برسند و به دنبال این هستند که اگر شده بر سر مردم کلاه بگذارند و به هر روشی شده اعتباری بین مردم بهدست آورند. این راوی دفاع مقدس با اشاره به اینکه این عدهای کاری به کار مردم ندارند و نمیبینند مردم در چه وضعیتی هستند، فقط خودشان، زن و فرزندان آنها در رفاه و آسایش باشند کافی است، تصریح کرد: این افراد وابسته و دلبسته به دنیا هستند و بهمحض اینکه میمیرند از یاد مردم فراموش میشوند، زیرا دلبستگی به دنیا دارند و بعد از مرگ ارتباط آنها با دنیا قطع میشود که امیرالمؤمنین درباره این افراد میفرمایند: اینها فرزندان دنیا هستند. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گروه دوم معرفیشده در کلام امیرالمؤمنین مقابل این گروه و فرزندان آخرت معرفی شدند، گفت: این گروه خودشان را به آبوآتش میزنند، خانوادههای آنها رنج و سختی را تحمل میکنند برای اینکه مردم در رفاه، آسایش و امنیت باشند. ترابنسب به رشادت 10 هزار و 406 شهید مازندران اشاره و بیان کرد: این شهدا میتوانستند در کنار خانواده خود در شمال سرسبز در رفاه و آسایش زندگی کنند اما خودشان را به خطر انداختند تا من و شما در رفاه و آسایش باشیم و این شهدا فرزندان آخرت هستند. وی ادامه داد: شهدا از یاد نمیروند، 16 سال است که برای آنها مراسم یادواره شهدا برگزار میکنیم، 100 سال دیگر هم این یادواره را برگزار میکنیم چرا که تازه نسلهای بعد از انقلاب میآیند که بدون دیدن این افراد، آنها را بهعنوان الگو انتخاب میکنند و زندگی افرادی را که سربازان امام خمینی (ره) و امام خامنهای بودند بهعنوان الگوی خود انتخاب میکنند. این روایتگر دفاع مقدس به یکی از کتابهای چاپشده در موضوع دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: کتاب خاکهای نرم کوشک در جمهوری اسلامی جزو کتابهایی است که بیشترین فروش را داشته و مقام معظم رهبری نیز تقریظی بر روی آن نوشتهاند، بیش از 600 هزار جلد در طول چند سال چاپ شده است. ترابنسب بیان کرد: اما همین کتاب در نخستین چاپ خود در لبنان، یکمیلیون تیراژ چاپ شد که همه آنها بهفروش رفت، کتاب در مورد بچههای ما است ولی ببینید چه فروشی در لبنان داشته است. وی افزود: زندگی شهید چمران، شهید بابایی و شهید باقری توسط شیعیان در کشورهایی نظیر هند، پاکستان، اندونزی، مالزی خوانده میشود و همانطور که ما مقتل و روضه میخوانیم و اشک میریزیم آنها نیز این کتاب را میخوانند و اشک میریزند. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امیرالمؤمنین میفرمایند این افراد فرزندان آخرت هستند، تصریح کرد: این افراد مربوط به یک مرز و منطقه نیستند. ترابنسب با اشاره به نکات موجود در وصیتنامه شهدا، تصریح کرد: اگر اساتید و دانشجویان ما 30 جلسه بحث تحلیل سیاسی بچینند، نمیتوانند مثل شهدا که این عصر، زمان و جامعه را ندیدند تحلیل کنند. وی افزود: با بررسی وصیتنامه 5 هزار شهید متوجه شدند مهمترین نکتهای که در بیشتر وصیتنامهها به آن اشارهشده، بحث ولایت مطلقه فقیه بوده است. این روایتگر دفاع مقدس بیان کرد: تا قبل از فتنه 88 سعی تمام رسانههای دیداری و شنیداری دشمن در این بود که به تمام دستگاههای مرتبط با ولایتفقیه ضربه بزنند. وی ادامه داد: اما وقتی جریان فتنه 88 اتفاق افتاد و با تلاش 9 ماهه دستگاههای جاسوسی و امنیتی دشمن برای پایین آوردن پرچم جمهوری اسلامی با شکست روبهرو شد، فهمیدند رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران ولایتفقیه است، لذا در یکسال و نیم نزدیک به 585 ساعت علیه شخص رهبری برنامه ساختند و این موضوعی است که دشمنان ما تازه فهمیدند، اما شهدای ما 35 سال پیش میگفتند ولایت فقیه. این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شهدا اهل بهشت هستند، تصریح کرد: چهطور وقتی شهیدی را بعد از 29 سال میآورند و روی تابوتش نوشته شهید گمنام خوشنام من و شما خودمان را به هر آبوآتشی میزنیم تا دست خود را به تابوتش برسانیم. وی افزود: ما 15 مردادماه امسال را فراموش نکردیم، 30 شهید خوشنام وارد مازندران شدند و از رامسر تا گلوگاه مراسم استقبال انجام گرفت و بعد در شب شهادت امام صادق (ع) آنها را به ساری آوردند، و آن شب در مرکز مازندران شاهد جمعیتی بودیم که این استان بهخود ندیده بود و این جمعیت برای دیدن 30 فدایی امام زمان (عج) آمده بودند. ترابنسب ادامه داد: از این شهدا 23 نفرشان اصلاً مشخصاتی نداشتند، نه پدر، نه مادر، نه برادر و خواهر ولی مردم مازندران چه استقبالی کردند، در مسیر کاروان استقبال شهدا از گلوگاه تا رامسر هفت دوربین کار گذاشتند که تقریبا چهار دوربین فقط به ضبط حواشی این برنامه اختصاص داشت. وی افزود: افرادی زیر تابوت گریه میکردند، کسانی زیر تابوت چیزهایی مینوشتند که شاید تا الان پایشان به مسجد باز نشده و در عمرشان نماز نخوانده باشند. این روایتگر دفاع مقدس افزود: با بررسی شبکههای اجتماعی نیز متوجه شدیم کسانی برای شهدا طرح و پوستر میزنند که اصلاً این شهدا را نمیشناسند. وی خاطرنشان کرد: شهدا تازه دوران مانورشان شروعشده و مقام معظم رهبری نیز درباره شهدا فرمودند: شهدا امامزادگان عشقاند. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امامزادگان معمولاً در زمان خودشان غریب بودند و مورد حمله و ظلم حکومت قرار میگرفتند، گفت: لذا به نقاط مختلف پناه میبردند، امروز شما در هر روستایی در هر منطقه نگاه کنید دستههای عزاداری را میبینید که همه بهطرف امامزادهها میروند. وی ادامه داد: شما یقین بدانید به عصر و زمانی میرسیم که محل حضور همه مردم مقبره شهدا است، زیرا شهدا فرزندان بهشت هستند و نائب امام زمان (عج) بدون حکمت حرفی را نمیزند. ترابنسب با اشاره به گروه اول معرفیشده در کلام امام علی (ع)، اظهار کرد: گروه اول پول خرج میکند که شما را بهخدا به من رأی بدهید، من به مجلس بروم تا نوکری شما را انجام دهم، اما باید به این افراد گفت که شهید شاهآبادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خط مقدم عملیات خیبر به شهادت میرسد و پوسترهای تبلیغاتش به اعلامیه ترحیم تبدیل میشود. وی با تأکید بر اینکه در یادواره شهدا، نمایندگان مجلس باید در خط مقدم بنشینند و در محضر شهدا آزمون بدهند، افزود: ولی امروزه برخیها از یادواره شهدا استفاده ابزاری میکنند، باید بپرسیم که تا چهموقع قرار است این مسیر را طی کنیم، تا کی قرار است بازی چپ و راست اتفاق بیفتد، تا کی قرار است خون شهدا اسباب آسایش و آرامش یک عده باشد. این روایتگر دفاع مقدس با بیان اینکه نمیخواهم مراسم یادواره شهدا بهسمت اینچنین مسائلی سوق پیدا کند، تصریح کرد: گاهی اوقات وقتی رزومه بعضی افراد را نگاه میاندازید که برای انتخابات سطح بالا در نظام شرکت میکنند، میبینید که آقا فلان مدرک را از فلان دانشگاه خارج از کشور دریافت و خیلی هم به این مدرک افتخار میکند ولی وقتی دقیقتر نگاه میکنید متوجه میشوید درست در اوج زمان جنگ و در خارج از کشور در حال دریافت مدرک بوده است. این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: نگذارید پیشکسوتان جنگ در پیچوخم زندگی فراموش شوند، این افراد در حال فراموش شدن هستند ولی بعضی آقایان برای انتخابات عکس با یادواره شهدا میگیرند. وی ادامه داد: اسلام با کسب سود و سرمایه مخالفت ندارد، اتفاقا اصرار دارد که کار کنید، زیرا ثواب دارد و اگر در این راه کشته شوید، در زمره شهدا محسوب میشوید. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مازندران را باید با 10 هزار و 406 شهید بشناسیم، افزود: خداوند یک مرگ اختیاری قرار داده و یک مرگ اجباری اما بیش از 99 درصد مردم با مرگ اجباری میمیرند، اما هستند کسانی که مرگ اختیاری دارند و نمایانگر آن جمله مقام عظمای ولایت است که میفرمایند: شهادت دّر گرانبهایی است که به هر کس نمیدهند. ترابنسب با طرح این سئوال که آیا با این زندگی فعلی به اردوگاه امام زمان (عج) و کاروان شهدا میرسیم یا خیر، اظهار کرد: چهطور هم از یادواره شهدا حرف میزنیم و هم پای ماهواره مینشینیم و هم میتوانیم فساد را تحمل کنیم. این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: روستایی که 16 یادواره شهدا برگزار کرده است باید 16 نماد با موضوع دفاع مقدس داشته باشد تاکسی جرأت نکند در آن روستا برخلاف آرمان امام (ره) و شهدا عمل کند. وی در پایان گفت: اگر در مراسم یادواره شهدا شرکت میکنید اولین چیز که مدنظر شهدا، صالحان و فقها، قرار دارد حجاب است. انتهای پیام/86036/ش40
http://fna.ir/GJD1QR
94/09/23 - 00:04
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]