تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813482504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونمايي دايره المعارف اسلام و ايران


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: رونمايي دايره المعارف اسلام و ايران
تمدن اسلامي در دوره هاي مختلف خدمات ارزنده اي به بشريت كرده است و دانشمندان ايراني و مسلمان ، قرنها طلايه دار علم و دانش در سراسر جهان بودند.
هموطن آنلاين _مراسم رونمايي از كتاب"پويايي فرهنگ و تمدن ايران و اسلام" يا دايره المعارف اسلام و ايران تاليف دكتر علي اكبر ولايتي روز جمعه با حضور نخست وزير و مقامات عاليرتبه سياسي و فرهنگي مالزي در موزه اسلامي كوالالامپور برگزار شد.
در اين مراسم باشكوه كه بيش از 300 نفر از شخصيت هاي علمي ، فرهنگي و سياسي مالزي ، شماري از سفيران خارجي مقيم و نمايندگان مجلس مالزي شركت داشتند ،‌ نخست وزير مالزي با تجليل از شخصيت علمي و فرهنگي دكتر ولايتي از وي به عنوان چهره اي شناخته شده در عرصه سياست ، و انساني فرهيخته ياد كرد.
عبدالله احمد بداوي تاليف كتاب پويايي فرهنگ و تمدن ايران و اسلام را اقدامي ارزشمند دانست و گفت :تمدن اسلامي در دوره هاي مختلف خدمات ارزنده اي به بشريت كرده است و دانشمندان ايراني و مسلمان ، قرنها طلايه دار علم و دانش در سراسر جهان بودند.
بداوي كه قبل از احراز سمت نخست وزيري ، سالها وزير امور خارجه مالزي بود از دكتر ولايتي به عنوان دوست صميمي و همتاي سابق خود ، تجليل كرد.
پس از سخنان بداوي، آقاي ولايتي مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل هم با تشريح بخش هاي مختلف دايره المعارف اسلام و ايران گفت : اين كتاب تلاش كرده است با معرفي دانشمندان و انديشمندان ايراني در دوره هاي قبل و بعد از اسلام ، ماهيت حقيقي گسترش علوم از شرق به مغرب زمين را به تصوير بكشد.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل با بيان اينكه ظهور اسلام بسترمناسبي براي پيشرفت و توسعه علوم فراهم كرد، افزود ترجمه متون عربي و پارسي كتابهاي علمي در همه زمينه ها به زبانهاي لاتين و مصري و انتشار اين كتابها در دنياي غرب نشاندهنده قدمت و ريشه دار بودن علوم در شرق به خصوص در ايران است و دانشمندان به نام و فرهيخته ايران زمين و تمدن اصيل اين كشور در جهان شناخته شده است.
اين نخستين بار است كه يك كتاب ايراني در اين سطح گسترده در مالزي ترجمه و منتشر مي شود و اين نشاندهنده گسترش مناسبات عميق فرهنگي و علمي تهران كوالالامپور است.
پيش بيني مي شود كتاب پويايي فرهنگ و تمدن ايران واسلام يا دايره المعارف اسلام و ايران كه به زبان انگليسي ترجمه شده است با استقبال كم نظير مالزياييها مواجه شود.
اين كتاب كه در اصل به زبان فارسي نوشته شده در چهار جلد و هرجلد 350 صفحه است و تاكنون به زبانهاي انگليسي و عربي ترجمه و جلد نخست اين كتاب به زبان انگليسي در مالزي منتشر شده است.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن