تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813341176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یزدی ها برای بیست و دومین سال، در کنکور اول شدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


یزدی ها برای بیست و دومین سال، در کنکور اول شدند استان‌ها > یزد - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خبر داد که سازمان سنجش آموزش کشور، این استان را برای بیست و دومین سال پیاپی صدرنشین کنکور معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، احمد شیرزاد با اعلام این مطلب در دیدار با استاندار یزد، افزود: در مجموع داوطلبان استان یزد با 55.7 درصد، بیشترین درصد قبولی در دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
این مقام مسئول افزود: به استناد جدول رتبه دهی استان‌های کشور که بر اساس درصد قبولی داوطلبان هر استان توسط سازمان سنجش منتشرشده، از مجموع 13 هزار و 498 نفر از داوطلبان استان یزد 7 هزار و 516 نفر در کنکور 94 پذیرفته ‌شده‌اند و با قبولی 55.7 بیشترین درصد قبولی را به نسبت شرکت‌کنندگان به خود اختصاص داده‌اند و سمنانی‌ها با 51.5 و اصفهانی‌ها با 50.1 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: در گروه علوم انسانی از 3 هزار و 31 نفر دانش‌آموز یزدی، 2 هزار 411 نفر پذیرفته‌شده‌اند و با 79.5 درصد مقام اول این گروه آزمایشی را از آن خودکرده‌اند و سمنانی‌ها با 72.8 و اصفهانی‌ها با 72.3 درصد دوم و سوم شدند.
وی خاطرنشان کرد در گروه آزمایشی علوم تجربی از 5 هزار و 203 داوطلب استان 2 هزار 897 نفر قبول‌شده‌اند و با کسب 55.7 درصد حائز مقام اول کشور و سمنان با 43.6 درصد و خراسان جنوبی با 41.8 درصد در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.
این مسئول افزود: از 2 هزار و 255 داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی یک هزار و 861 نفر پذیرفته‌شده‌اند و با 82.5 درصد بالاترین میزان قبولی این رشته نیز از آن یزدی‌هاست و استان‌های خراسان جنوبی با 78.5 و مازندران با 77 درصد دوم وسوم کشورند.
احمد شیرزاد در پایان کسب 22 سال صدرنشینی دانش آموزان استان در کنکور سراسری را به دانش آموزان، فرهنگیان، خانواده‌ها و تمامی دست اندرکاران تعلیم وتربیت استان تبریک گفت.

کلید واژه ها: استان یزد - کنکور - سازمان سنجش -




چهارشنبه 27 آبان 1394 - 06:22:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن