تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1820007173
جدیدترین اخبار مربوط به سیوچهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام شد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
جدیدترین اخبار مربوط به سیوچهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام شد
برگزاری کارگاههای آموزشی نقاشی و ایدههایی برای اجرای تئاتر و آئین آغازین برنامه نمایشنامه خوانی آثار برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی از جمله آخرین اخبار مربوط به سیوچهارمین جشنواره بینالمللیتئاتر فجر هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس، اولین کارگاه آموزشی جشنواره با عنوان نقاشی و ایدههایی برای اجرای تئاتر، صبح روز دوشنبه بیست و پنجم آذرماه به مدت چهار ساعت توسط دکتر جواد علی محمدی اردکانی در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی تهران و با استقبال اهالی رسانه، هنرمندان و جمعی از پژوهشگران برگزار شد. همچنین از ساعت 16 عصر همین روز آیین آغازین برنامه نمایشنامه خوانی نمایشنامه های برگزیده جشنواره با حضور جمعی از هنرمندان، اهالی رسانه، منتقدان، دانشجویان ،تنی چند از مدیران ستاد جشنواره و مدیران مرکز هنرهای نمایشی و با همراهی فرهاد آییش به عنوان میهمان ویژه این آیین در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار و پس از آن دو نمایشنامه آفتاب کاران و سایر کشاورزان منطقه ی شرق میانه نوشته پویا پیر حسینلو و ناتمام نوشته بهزاد آقا جمالی برای حاضران خوانده و پس از پایان هر خوانش، نشست نقد و بررسی آثار یاد شده با حضور دکتر رفیق نصرتی (نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه) و نویسندگان این آثار برگزار شد. مشروح گزارش های برنامه های یاد شده در اخبار بعدی اعلام می شود. *در کارگاه آموزشی نقاشی و ایده هایی برای اجرای تئاتر عنوان شد دکتر علی محمدی مدیر سابق گروه نقاشی دانشگاه علم و فرهنگ، که در این کارگاه چهار ساعته به عنوان سخنران حضور داشت با تاکید بر ضرورت تعـــامل گسترده تر میان دو هنر تئاتر و نقاشی به تبیین چگونگی جست و جوی ظرفیت های موجود برای تولید ایده های اجرایی از دریچه زیبایی شناسی و خصوصیات فنی و تکنینی هنر نقاشی پرداخت. وی با تقدیر از حرکت نوآورانه جشنواره تئاتر فجر در برگزاری چنین کارگاههای اظهار امیدواری کرد برپایی این کارگاه بتواند زمینه های مساعد و مناسبی برای برگزاری کارگاههای آموزشی مشابه در زمینه رابطه تعاملی هنر تئاتر با هنرهای تجسمی و گرافیک فراهم سازد. وی با تاکید بر وجود زمینه های مناسبی که در دانشکده های مختلف سینما و تئاتر برای خلق دستاوردهای هنری توسط دانشجویان وجود دارد و متاسفانه جای خالی چنین کارگاههایی در این فضاها بیش از هر زمان دیگری محسوس است خاطر نشان ساخت: معتقدم چنانچه رابطه تعاملی هنر تئاتر با سایر هنرها از جمله نقاشی تجسمی، گرافیک و هنرهای مشابه به شکل مطلوب صورت گرفته و جنبه اجرایی پیدا کند آنگاه ضرورت وجود کارگردانی اجزای اجرایی صحنه همچون کارگردانی نور، طراحی صحنه و موارد مشابه بسیار به چشم خواهد آمد. این استاد دانشگاه همچنین یادآور شد در تئاتر امروز لازم است تا علاوه بر کارگردانان نمایش ها، طراحان صحنه، نور، لباس، چهره پردازی وحتی موسیقی نیز خود خواستار برپایی کارگاههای آموزشی تعاملی رابطه هنر تئاتر با سایر هنرها برای تاثیر گذاری هرچه بیشتر آثار خود نزد مخاطب شوند. دکتر علیمحمدی در ادامه این کارگاه ضمن به نمایش گذاشتن آثار نقاشی از بزرگان این رشته هنری از سده سیزده و چهارده میلادی تا کنون ،عناصر و اجزای موجود در این نقاشی که به صورت نمادها و نشانه های مختلف استعاره ای از طریق ترکیب نوری، رنگ و سایر بخش های موجود در یک اثر نقاشی بروز و ظهور می پردازند مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.نمایش آثاری از جوتو دی بوندونه نقاش، دیوارنگار و معمار سده چهاردهم ایتالیا که سبک نقاشی گوتیک و بیزانسی وی نقطه آغازین توسعه هنر غرب به شمار میرود، دیهگو ولاسکز نقاش اسپانیایی که به خاطر نقاشی هایی که از صحنههای مهم تاریخی اروپای قرن شانزدهم میلادی تصویر کرده است شهرت فراوانی دارد، نیکولا پوسن،نقاش فرانسوی سبک کلاسیک که وضوح، منطق و خطوط کشیده شده در اطراف رنگها در نقاشیهای وی، تاثیرات بسیاری بر آثار نقاشهای بعد از خود گذاشت و کارهای او به عنوان آثار تاثیرگذار بر سبک باروک درقرن 17 شناخته میشوند و تشریح چهار عنصر:مهم موضوع، مفهوم، ساختار و سبک تشخیص فرد از دیدگاه پوسن، از جمله بخش های تصویری این کارگاه آموزشی بود. این گزارش می افزاید: اشاره، تعریف و تحلیل نقاشی باروک که از غنی ترین و کامل ترین پدیدههای قرن هفدهم است دیگر بخش سخنان دکتر جواد علیمحمدی اردکانی در کارگاه اموزشی نقاشی و ایده هایی برای اجرای تئاتر بود. این پزوهشگر و مدرس دانشگاه در تشریح این سبک با ارائه تصاویری از نقاشی ها و نقاشان پیرو سبک باروک گفت: در نقاشی باروک خطوط پیرامون اشیا حذف میشود و از خطوط محو به جای آن استفاده میشود .آرایش و ترکیب بندی عناصر درونی نقاشیهای این دوره از تنوع برخوردار است.نقاشی اوج باروک به جای پرداختن به جزئیات اثر به کلیات میپردازد. یکی از عناصر اساسی در همه نقاشیهای باروک نور است و جای پای نقاشان باروک را میتوان در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، هلند و فرانسه دید. علیمحمدی همچنین به تاثیر گذاری این سبک در ارکان جامعه به ویژه در حوزه کلیسا اشاره کرد و گفت: سبک باروک در واقع به سبب نیازهای کلیسا که کیفیتهای هیجانانگیز و نمایشی هنر را برای جذابتر ساختن آداب نیایش به کار میگرفت،متولد شد ضمن اینکه طبقهٔ متوسط نیز بر رشد و گسترش سبک باروک تأثیر گذاشت. بر پایه این گزارش، دکتر علیمحمدی اردکانی در بخش پایانی کارگاه تصریح کرد: سبکها و نقاشیهای یاد شده بر آثار نمایشی در کشورهای اروپای تاثیر بسیار مثبت و شگرفی را بر جای گذاشتند وبسیاری از این آثار دستمایه خلق نمایشنامه ها و تئاترهای متعدد و متنوعی در سراسر اروپا شد. وی تاکید کرد: وجود عناصر و نمادها و نشانه های مشترک میان هنر نقاشی و هنر تئاتر سبب می شود تا این دو هنر هر یک منبع الهام آفرینش یک اثر هنری برای دیگری باشد. نکته ای که متاسفانه در تئاتر امروز ایران مورد غفلت قرار گرفته است. وی اظهار داشت: امیدوارم برپایی اینگونه کارگاهها در آینده به صورت گسترده و مستمر بتواند گام مهمی و تاثیر گذاری برای پیشبرد تئاتر کشورمان باشد. در خاتمه این کارگاه دکتر سعید اسدی دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سخنان کوتاهی با قدردانی از حضور دکتر علیمحمدی اردکانی در اولین کارگاه آموزشی جشنواره و همچنین اظهار دلگرمی از مشارکت فعالانه دانشجویان و علاقه مندان شرکت کننده در این کارگاه گفت: اینک در دورانی قرار گرفته ایم که می بایست با بهره گیری از تجارب هنرمندان تئاتر و برپایی کارگاههای اینچنینی که بر نقش مثبت و تعاملی هنر تئاتر با سایر هنرها تاکید می کنند آثاری را برای جلب و جذب بهتر و گسترده تر انبوه تماشاچیان و مخاطبان تئاتر از هر قشر و گروهی با هدف تاثیر گذاری افزونتر هنر والای تئاتر خلق کنیم. گفتنی است: سایر کارگاه های آموزشی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در هفته های آینده برگزار و جزییات آن به زودی اطلاع رسانی میشود . *آیین آغازین برنامه نمایشنامه خوانی آثار برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر آیین آغازین برنامه نمایشنامه خوانی آثار برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی سی و چهارمین جشنواره بین المللی عصر روز دوشنبه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر با استقبال چشمگیر هنرمندان، منتقدان، اهالی رسانه و چند تن از مدیران مرکز هنرهای نمایشی و ستاد جشنواره تئاتر فجر برگزار شد. در ابتدای این مراسم، بهزاد صدیقی مدیر بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر با ابراز خرسندی از استقبال بسیار چشمگیر نمایشنامه نویسان سراسر کشور از این بخش گفت: آنچه در این دوره به عنوان نمایشنامههای برگزیده انتخاب شد، حاصل تلاش نویسندگان شرکتکننده و گروه داوری این بخش متشکل از محمد چرمشیر، کامران سپهران و کوروش نریمانی است که 304 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره را در مدت زمان دو ماه و هریک به صورت مجزا مورد مطالعه قرار دادند و در نهایت ، ده نمایشنامه برای حضور در مرحله نهایی بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر به اتفاق آرا از سوی گروه داوری انتخاب شد. وی افزود: پیشنهاد ما به مدیرکل محترم مرکز هنرهای نمایشی این است تا علاوه بر اینکه این آثار تبدیل به یک کتاب میشود، شرایطی برایشان فراهم شود که در طول سال و یا جشنواره تئاتر فجر سال آیندهشاهد تولید و آجرای عمومی آنها باشیم و از این ظرفیت مناسب که در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر به وجود آمده چشم پوشی نکنیم. وی اظهار امیدواری کرد شرایط بودجه تئاتر کشور به گونهای مطلوب محقق شود تا زمینه مناسب تولید آثار تئاتری از این نمایشنامه ها بوجود آید. مدیر بخش مسابقه نمایشنامه نویسی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خاطرنشان ساخت: تئاتر کشور در حوزه نمایشنامه نویسی داری ظرفیت بسیار زیادی است و همین حجم استقبال متقاضیان شرکت در بخش نمایشنامه نویسی جشنواره سی و چهارم نشان از این ظرفیت بالا و موجود دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد. وی گفت: امیدوارم به زودی شرایطی ارتباطات بینالمللی با نمایشنامه نویسان مطرح سراسر جهان و همچنین برگزاری دورهها و کارگاههای پیشرفته نمایشنامهنویسی به ویژه برای جوانان و نسل جدید نمایشنامه نویسان تئاتر کشور فراهم شود تا بتوانیم شکوفایی گسترده تری را در زمینه خلق آثار با کیفیت و دارای استانداردهای بین المللی به تماشا بنشینیم. بهزاد صدیقی افزود: ظرفیت کنونی نمایشنامهنویسی در عرصه تئاتر کشورمان دلگرمکننده است، اما تعداد زیادی از نویسندگان نیز در رخدادهای این چنینی شرکت نمیکنند و به دلیل اینکه شرایط اجرای عمومی و یا حتی چاپ آثارشان را فراهم نمیبینند، به گونه ای به انزوا رفته اند و طبیعتا آثارشان نیز به چشم نمی آید. وی در خاتمه گفت: امیدوارم برگزاری چنین رویدادی که در آن از محدودتهیهکنندگان حرفهای تئاتر کشور و همچنین کارگردانان و منتقدان محترم تئاتر نیز برای شرکت در آن دعوت کرده ایم، بتواند زمینه ساز مناسبی برای ورود نویسندگان تعداد بسیار زیادی از این آثار به سطح تولید حرفه ای تئاتر کشور باشد. در ادامه این آیین، فرهاد آییش نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر ایران به عنوان میهمان ویژه مراسم در سخنانی با قدردانی از برگزار کنندگان سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در برپایی بخش مسابقه نمایشنامه نویسی و خوانش این آثار که همراه با نقد و بررسی صورت می گیرد، آن را حرکتی مثبت و امیدوار کننده ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه در حوزه نمایشنامهنویسی هم مثل برخی هنرهای دیگر رویکردی وجود دارد که خیلیها با زحمت و تلاش فراوان نمایشنامه ای را می نویسند و یک اثر هنری را خلق می کنند و لی به دلایل گوناگونی ان اثر دیده نمی شود. وی گفت: به هر صورت بسیار خوشحالم که چنین قدمی در عرصه نمایشنامهنویسی برداشته شده و امیدوارم درجریان خوانش و نشست های نقد و بررسی این آثار فضایی فراهم شود تا بسیاری از کارگردانان حرفهای از نزدیک با متون تولیدی آشنا شوند و بر اساس سلایق خود، آنها را انتخاب کنند. این کارگردان با سابقه تئاتر کشور تصریح کرد: سال گذشته برای اجرای عمومی یکی از آثارم، متنی از شکسپیر را انتخاب کردم، چه بسا شاید کسانی بودند و هستندکه میتوانستند بر اساس سلایق من متنی را بنویسند و آن را به من به عنوان کارگردان معرفی کنند که متاسفانه چنین شرایطی تاکنون وجود نداشته و از همین رو به نظر می رسد جریان و حرکتی مانند همین برنامه ای که جشنواره تئاتر فجر برای نمایشنامه نویسی تدارک دیده لازم و ضروری است چرا که می تواند نویسندگان جوانان و استعدادهای نمایشنامه نویسی را به کارگردانان و تهیه کنندگان تئاتر معرفی کند. فرهاد آییش در ادامه سخنانش گفت: بیست سال پیش را به یاد میآورم که تئاتر ایران فقط محدود به تئاتر شهر و دو تالار اصلی و چهارسو بود. در آن زمان تماشاچیهای اندکی به تماشای تئاترها می نشستند اما در چند سال اخیرچه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی خوشبختانه دارای تماشاخانه هایی شدهایم که همگی دارای مخاطبانی خوب و آثاری قابل توجه هستند که همین موضوع از آغاز جنبشی جدید در تئاتر ما خبر میدهد. وی افزود: من از همان قدیم به این مساله حرکت رو به رشد تئاتر ایران خوشبین بودم و حتی هماکنون جوانانی را میشناسم که آثارشان میتواند کاملا با کارهای مدرن کشورهای غربی مقایسه شود. ما باید این موضوع را جدی بگیریم که جنبش جدیدی در تئاتر ایران اتفاق افتاده است که میتواند تئاتر ما را به همان شیوه سینمایمان در دنیا مطرح کند. فرهاد آییش در خاتمه گفت: تئاتر ایران در بخش کمی و کیفی به شکل یک حرکت تصاعدی ارتقا پیدا کرده است. پس از خانواده تئاتر میخواهم تا کوچک بودن را فراموش کند. در تئاتر ما همه فکر میکنند بهتر از بقیهاند و بقیه بدترین هستند؛ ما باید بتوانیم با حفظ سلیقه خود تمام تئاترها را دوست داشته باشیم. شما ممکن است خیلی از چیزها را دوست نداشته باشید اما از شما میخواهم تا در برابر این دوست نداشتنها جبهه نگیرید. تئاتر ایران درمسیر یک جنبش شکوفایی قرار گرفته که باید آن را پاس داشت. دبیر جشنواره نیز با قدردانی از حضور شرکت کنندگان در این برنامه در سخنانی کوتاه گفت: ما در این بخش از تهیهکنندگان حرفهای تئاتر و همچنین دوستان کارگردان دعوت کردیم تا در جلسات نمایشنامهخوانی جشنواره حضور داشته باشند، چرا که اعتقاد داریم وجود چنین فضاهایی میتواند بخشی از تولید حرفهای ما باشد. به هر حال به سهم خود از همه کسانی که در این بخش شرکت کردند، قدردانی میکنم و با ابراز تاسف از همه دوستانی که به هر نحوی آثارشان در این بخش راه پیدا نکرد و نتوانستیم در بخش نهایی خدمتگزارشان باشیم ، به آنها صمیمانه درود می فرستیم. بر پایه این گزارش پس از آیین آغازین، دو نمایشنامه آفتاب کاران و سایر کشاورزان منطقه شرق میانه نوشته پویا پیر حسینلو و ناتمام نوشته بهزاد آقا جمالی با حضور گروهشان خوانده شد و دکتر رفیق نصرتی (نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه) آثار یاد شده را در نشستی با حضور نویسندگان این آثار نقد و تحلیل کرد. اضافه می شود: برنامه نمایشنامه خوانی آثار برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا روز جمعه 29 آبان ماه امسال همه روزه در دو اجرای 16 و 30/18 در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار می شود. انتهای پیام/ج
94/08/26 - 11:29
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]
صفحات پیشنهادی
آخرین خبرها از سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر
آخرین خبرها از سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شناسهٔ خبر 2962542 - سهشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳ ۲۶ هنر > تئاتر خوانش و نقد و بررسی ۱۰ نمایشنامه برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از بیست و پنجم آبان در تالار مشاهیر تئاتر شهر تهرانبرنامههای نمایشنامه خوانی سیوچهارمین جشنواره تئاتر فجر اعلام شد
برنامههای نمایشنامه خوانی سیوچهارمین جشنواره تئاتر فجر اعلام شدخوانش و نقد و بررسی ده نمایشنامه برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی سی و چهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از روز دوشنبه بیست و پنجم آبان ماه امسال در تالار مشاهیر تئاتر شهر تهران آغاز میشود به گزارش خبرگزاری فارسمجید مجیدی عنوان کرد جدیدترین اخبار از اکران بینالمللی «محمد رسولالله(ص)»/آغاز اکران با چهارصد سال
مجید مجیدی عنوان کردجدیدترین اخبار از اکران بینالمللی محمد رسولالله ص آغاز اکران با چهارصد سالن در ترکیهکارگردان فیلم سینمایی محمد رسولالله ص از آغاز اکرالن بینالمللی این فیلم در ترکیه با چهارصد سالن سینمایی خبر داد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس مجید مجیدی در حاشیه حضورشاز سهم غیرقابل انکار دولتها تا حضور پررنگ اسپاسنرها محل تأمین بودجه برگزاری جشنوارههای بینالمللی از کجاست؟
از سهم غیرقابل انکار دولتها تا حضور پررنگ اسپاسنرهامحل تأمین بودجه برگزاری جشنوارههای بینالمللی از کجاست چند جشنواره سینمایی در سراسر دنیا وجود دارد این جشنوارهها هزینههای خود را چگونه تأمین میکنند سهم دولتها در این میان تا چه حد است به گزارش خبرنگار سینمایی فارس درداوری انجمن فیلم کوتاه ایران در جشنواره بینالمللی تهران
سهشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۵ انجمن فیلم کوتاه ایران ایسفا فیلمهای کوتاه داستانی و تجربی سیودومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران را داوری خواهد کرد به گزارش ایسنا اعضا داوری انجمن فیلم کوتاه شامل کیارش اسدیزاده محمد اسماعیلی امیرحسین حیدری غلامرضا حیدری مجید گرجیانمعرفی گروه انتخاب نمایشهای خیابانی جشنواره تئاتر فجر
معرفی گروه انتخاب نمایشهای خیابانی جشنواره تئاتر فجر اصغر همت محمد حسن معجونی و حمید پورآذری به عنوان اعضای گروه ارزیابی و انتخاب آثار بخش تئاتر خیابانی سیوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی شدند به گزارش ایلنا سی و دو نمایش شرکت کننده در بخش تئاتر خیابانی سیبزرگترین چالش دبیر جشنوارهی تئاتر فجر چیست؟
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵ ۳۸ دبیر جشنوارهی تئاتر فجر با تأکید بر اهمیت نگاه دانشگاهی در این دوره از جشنواره گفت شعار ما به یاد آوردن قدرت گروههای نمایشی و همگرایی و همدلی است دکتر سعید اسدی روز چهارشنبه 20 آبانماه با حضور در نمایشگاه مطبوعات و غرفه ایسنا در گفتوگویی با خبه کارگردانی میرتوحید رضوی حضور بینالمللی انیمیشن «بارانِ من» در جشنواره های خارجی
به کارگردانی میرتوحید رضویحضور بینالمللی انیمیشن بارانِ من در جشنواره های خارجیانیمیشن باران من به کارگردانی میرتوحید رضوی در جشنواره های خارجی حضور قابل توجهی داشته و با آثار خارجی در جشنوارههای مختلف رقابت میکند به گزارش خبرگزاری فارس انیمیشن بارانِ من با عنوانِ انگلیسیآغاز ثبتنام کارگاههاي پژوهشي جشنواره بينالمللي «سينماحقيقت»
۲۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۰ ۱۴ق ظ آغاز ثبتنام کارگاههاي پژوهشي جشنواره بينالمللي سينماحقيقت موج-ثبتنام اينترنتي کارگاههاي تحقيقاتي- پژوهشي نهمين دوره جشنواره بينالمللي فيلم مستند ايران سينماحقيقت که با حضور اساتيد ايراني و خارجي برگزار ميشود آغاز شد به گزارش خبرگزاري موج عناواعلام اسامی فیلمهای بخش «مسابقه بینالملل» جشنواره سینماحقیقت
اعلام اسامی فیلمهای بخش مسابقه بینالملل جشنواره سینماحقیقتاسامی فیلمهای منتخب بخش مسابقه بینالملل نهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت اعلام شد به گزارش خبرگزاری فارس در بخش مسابقه بینالملل جشنواره 27 فیلم مستند از 25 کشور دنیا پذیرفته شدهاند که در سه-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها