تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819151979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان ملل: اقدامات بيشتر براي ممانعت از تلفات غيرنظاميان در مناطق درگيري ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سازمان ملل: اقدامات بيشتر براي ممانعت از تلفات غيرنظاميان در مناطق درگيري ضروري است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

رييس امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام كرد: اقدامات زيادي براي ممانعت از كشته و بي‌خانمان شدن غير نظاميان در مناطقي نظير دارفور، سومالي، سرزمين‌هاي فلسطيني و كلمبيا بايد انجام شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، جان هولمز رييس دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل، در نشست شوراي امنيت تحت عنوان "غير نظاميان در مناطق درگيري" گفت: در حال حاضر اكثر تلفات در مناطق درگيري متعلق به غير نظاميان مي‌باشد و در اين مناطق حتي قوانين اوليه بين‌المللي انسان دوستانه رعايت نمي‌شود.

وي افزود: در پنج ماهه اول سال جاري بيش از نيم ميليون تن به دليل درگيري‌ها آواره شده‌اند. 337 هزار غير نظامي از بروندي، جمهوري آفريقاي جنوبي، چاد، سومالي و سودان گريخته‌اند.

هولمز هم چنين تشكيل يك تيم كارشناسي از اعضاي شوراي امنيت براي حفاظت از غيرنظاميان را خواستار شد و گفت: به اين ترتيب مي‌توان با برگزاري نشست‌هاي غير رسمي اعضاي شورا را گردهم جمع كرد.

وي افزود: يك ديدگاه مشترك و جامع در قبال حمايت از غير نظاميان در تمامي عرصه‌هاي كاري شوراي امنيت مي‌تواند وضعيت زندگي ميليون‌ها غير نظامي گير افتاده در مناطق پر هرج و مرج و وحشت را تغيير دهد.

در اين نشست اعضاي شوراي امنيت و ديگر كشورهاي عضو سازمان ملل حمايت خود را از اظهارات هولمز اعلام داشتند.

پس از اين نشست شوراي امنيت به اتفاق آرا با انتشار يك بيانيه‌ي غير الزام آور اعلام كرد: به مبارزه با تمامي اشكال خشونت عليه غير نظاميان در مناطق درگير متعهد است.

در اين بيانيه تاكيد شده است كه اين خشونت‌ها اغلب درنتيجه هدف‌گيري عمدي تبعيض نژادي و استفاده نابجا از زور و سوءاستفاده‌هاي جنسي رخ مي‌دهد.

هولمز در سخنراني خود با تاكيد و برجسته‌ كردن منطقه دارفور سودان به عنوان جايي كه غير نظاميان قرباني حملات نيروهاي مسلح سوداني و شبه نظاميان جنجاويد قرار مي‌گيرند، از اعضاي شورا خواست در اين رابطه به طور جدي وارد عمل شوند.

وي افزود: در غزه حملات هوايي و زميني اسراييل و تداوم تحريم‌ها، تلفات غير قابل قبول غير نظاميان فلسطيني را به دنبال داشته است.

در كلمبيا نيروهاي مسلح غير دولتي اقدام به كشتار، آوارگي گسترده‌ي مردم، گروگانگيري، خشونت‌هاي جنسي و استفاده از غير نظاميان در درگيريهاي مسلحانه مي‌كنند.

وي با تاكيد بر مساله خشونت‌هاي جنسي عليه غير نظاميان به خصوص در جمهوري دموكراتيك كنگو گفت: در اين كشور پليس و نيروهاي قضايي در جدي گرفتن اين مساله و از بين بردن آن همواره شكست خوردند.

هولمز گفت: واقعيت فاحش اين است كه درگيري‌ها در سراسر جهان باعث از بين رفتن اميد مردم براي متوقف شدن خشونت و آوارگي شده و به همين دليل ما شاهديم كه جسم مردم در عمليات‌هاي انتحاري تكه تكه مي‌شود يا خشونت‌هاي جنسي و فيزيكي و فقر ناديده گرفته مي‌شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن