تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813361649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقط 39 درصد حجم مخازن، داراي آب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۵ب.ظ)
مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران در نشست خبري: فقط 39 درصد حجم مخازن، داراي آب است موج - موج - مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران با اشاره به کاهش 12 درصدي ورودي مخازن کشور در سال آبي 94-93 گفت: در حال حاضر فقط 39 درصد از حجم مخازن کشور آب دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج محمد حاج رسوليها مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران در نشست خبري که امروز (دوشنبه) در محل اين شرکت برگزار شد، گفت: به تازگي در جلسه اي با حضور وزير نيرو گزارشي دقيق از وضعيت منابع آبي کشور ارائه شد که به دستور وزير مقرر شد ضمن ارسال گزارش مذکور براي هيات دولت، اين گزارش به طور تفصيلي براي خبرنگاران نيز تشريح شود.
وي افزود: سال آبي 94-93 را را در شرايطي به پايان رسانديم که متوسط بارندگي کشور 197 ميلي متر بود که در مقايسه با سال آبي گذشته با 219 ميلي متر و متوسط درازمدت با 241 ميلي متر، به ترتيب کاهشي 10 و 18 درصدي را تجربه کرديم.
حاجي رسوليها با اشاره به افزايش 8 درصدي بارندگي ها در حوضه آبريز درياي خزر و کاهش 38 درصدي بارش حوضه آبريز خليج فارس و درياي عمان، تاکيد کرد: کاهش بارش ها در حوضه آبريز خليج فارس و درياي عمان نگران کننده است چراکه بيشتر سدهاي ما در اين حوضه و نيز حوضه آبريز فلات مرکزي قرار دارند و در اين ميان استان هرمزگان با کاهشي 56 درصدي وضعيت پيچيده تري دارد.
وي با بيان اينکه آمارها حاکي از وضع بارش مطلوب تر در مناطق شمال غربي کشور است، تصريح کرد: در سال آبي گذشته حجم ورودي سدها با 12 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به 28 ميليارد مترمکعب رسيد که به معناي پر بودن فقط 39 درصد حجم مخازن کشور است.
مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران رتبه کشور از نظر بارندگي در 46 سال گذشته را سي و يک عنوان و خاطرنشان کرد: در سال آبي جديد، تا 26 مهرماه، به طور متوسط 8 ميلي متر بارندگي داشته ايم و از سوي ديگر تا 22 همين ماه، حجم ورودي مخازن 660 ميليون مترمکعب بوده است که به علت کمي باران و کشت پاييزه، برداشت آب معمولا تا آذرماه ادامه مي يابد.
حاج رسولي ها به وضعيت حوزه آب کشور در دوره پساتحريم هم گريزي زد و گفت: در دوره تحريم ها، هيچ گونه مشکلي در زمينه مسايل فني نداشتيم هرچند معضلات ناشي از کمبود اعتبارات مالي دولت باعث شد حجم منابع لازم براي اتمام پروژه هاي ناتمام صنعت آب به 160 هزار ميليارد تومان برسد که البته اميدواريم در دوره جديد اين مشکل حل شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن