واضح آرشیو وب فارسی:مشرق نیوز: این روزها حجت الله ایوبی پس از ماجرای حذف نام «فجر» بنظر می رسد با چالش دیگری روبرو شده و باید پاسخگو باشد چرا تنها پس از چند روز از تاکیدات رهبرانقلاب نسبت به حرکت خزنده ضد انقلاب و تطهیر دوران طاغوت چگونه به مستند «چنارستان» مجوز پخش در شبکه نمایش خانگی ارائه می کند؟به گزارش مشرق، روزهای پایانی هفته قبل بود که اخبار ضد و نقیضی از توزیع مستند«چنارستان» نقل محافل شد، اخباری که حکایت از توزیع این مستند بدون ممیزی بخش های مغایر با ارزشهای انقلاب داشت. تا کنون هیچ مسئولی در شبکه نمایش خانگی و نهادهای نظارتی در سینما خبر را تائید نکرده اند و بعد از ظهر چهارشنبه هفته گذشته دیگر سید صادق موسوی، مدیرکل دفتر نمایش خانگی و ایل بیگی، هیچکدام پاسخگو نیستند. امضاء 50 پرونده در روز پاسخ های مسئولان سینمایی در رابطه با مجوز مستند«چنارستان» آنچنان مهم نیست چرا که این مستند با مجوز شبکه نمایش خانگی در حال آماده شدن است. موضوع بدتر و فاجعه بارتر جواب موسوی در روز چهارشنبه 22مهرماه است که گفته بود: «مطلقاً از پروانه نمایش فیلم «چنارستان» اطلاعی ندارم» و در ادامه خاطر نشان کرده بود: «روزانه 50پرونده به دست من می رسد و من پروانه های نمایش زیادی را امضاء می کنم طبعاً از پروانه نمایش این فیلم اطلاع دقیقی ندارم». مجوز پخش چنارستان به امضاء موسوی رسیده و او نمی داد که به این مستند مجوز داده است! همین نکته کافی است تا بفهمیم در سازمان سینمایی چه خبر است و این مجموعه چگونه مدیریت می شود. شبکه نمایش خانگی، فیلم های «میجر»، مدیر و ارزیابان بی تجربه اولین بار نیست که موسوی بعنوان مدیر کل شبکه نمایش خانگی نمی داند چه چیزی را امضا می کند و یا مجوز کدام محصول فرهنگی یا ضد فرهنگی را امضا می کند، پیش از این نیز وی در گفتگو با رادیو گفتگو و برنامه سینمامعیار در مورد فیلم های «میجر» از محتوای فیلم ضد ایرانی روبوکاپ که به آن مجوز داده بود ابراز بی اطلاعی کرده و گفته بود:«فیلم روبوکاپ پس از حذف سه دقیقه ابتدایی که صراحتا به ایران و خصومت با آن می پردازد، به شورای کارشناسی ما ارائه شده، و به علت عدم اشراف کارشناسان شورا و پخش قسمت های قبلی آن از صداوسیما، متاسفانه در این مسئله سهل انگاری صورت پذیرفته است». این روزها شبکه نمایش خانگی از دو مسئله در حال ضربه خوردن است. اول، مدیری که روزانه 50 مجوز امضا می کند، طبیعتا این مدیر کارهای دیگری نیز دارد و جلسات و برنامه های جنبی، فرصت خواندن آنچه را در حال امضا کردن است را به وی نمی دهد. دوم، کارشناسان و ارزیابانی که به گفته موسوی اشراف کاملی بر آنچه ارزیابی می کنند ندارند. تصور می کنم همین دو دلیل برای بی سر و سامانی این روزهای شبکه نمایش خانگی کافی باشد و با وجود چنین شرایطی اگر محصولات مغایر با فرهنگ اصیل ایرانی و مخالف با جریان اصلی فرهنگی مردم سر از شبکه نمایش خانگی در نیاورند جای تعجب دارد. حضور فیلم هایی چون «روبوکاپ» که ضد ایرانی است، «گرگ وال استریت» که ضد اخلاقی است و «ملیفیسنت» که ویژه کودکان رتبه بندی شد اما محتوای ضد دینی دارد، تنها نماینده فیلم های «میجر» است که در شبکه نمایش خانگی بر اثر بی کفایتی مسئولان و کارکنان آن به مخاطبان عرضه شد. فیلم های شانه تخم مرغی موجود در این شبکه را هم به عملکرد شبکه نمایش خانگی اضافه کنید و برای آنکه میزان موفقیت مسئولان این نهاد را درک کنید از حضور سریال هایی که به بازار آمدند و بعد از چند قسمت با افت شدید محتوا روبرو شدند و یا نیمه کاره رها شدند و به مخاطبان توهین کردند را نیز اضافه کنید تا بهتر بتوان کارنامه مدیریتی مسئولان آن را بررسی کرد. شگردهای دریافت پروانه ساخت و مجوز نمایش سازندگان محصولات تصویری برای دریافت مجوز ساخت و اکران از مسئولان کم اطلاع سازمان سینمایی، خط اصلی داستان خود را ذیل موضوع دیگری پنهان می کنند و موضوع دیگری را به مخاطب عرضه می کنند و استاد بلاشک این کار «آفریده ها» هستند، هنوز ساخت فیلم ضد انقلابی «یک خانواده محترم» که سراسر توهین به خانواده محترم شهدا بود را فراموش نکرده ایم، اثری که با هدایت محمد آفریده از جهل مدیران وقت رسانه ملی استفاده شد و با مشارکت فرانسوی ها ساخته شد. مستند«چنارستان» و آفریده ها هادی آفریده نیز این بار به تاسی از محمد آفریده که این روزها در شبکه مستند همه کاره و هیچ کاره است «چنارستان» را با موضوع طولانی ترین خیابان تهران ساخت و در روز درخت نسخه تلویزیونی و سانسور شده آن را از شبکه مستند پخش کرد که با اعتراضات بسیاری روبرو شد. او توانست با موضوع قرار دادن چنارهای تهران رپرتاژی از دوران طاغوت را به تصویر بکشد، سپس در جشنواره سینما حقیقت جوایزی را بدست آورد و در ادامه مستند ضد انقلابی خود را به پخش از رسانه ملی رسانده و حالا با عدم آگاهی نظارت و ارزیابی در سازمان سینمایی، سودای پخش اثر خود در شبکه نمایش خانگی دارد که با گرفتن مجوز تا حدود بسیاری به هدف خود نزدیک شده است. تذکرات رهبر انقلاب و تکرار اشتباهات حجت الله ایوبی حال سوال اینجاست مسئولان امر در سازمان سینمایی و در راس آن حجت الله ایوبی با فرمایشات و تاکیدات چندباره رهبر انقلاب پیرامون جلوی گیری از حرکت خزنده برخی جریانات داخلی و همراهی با جریان خارجی در تبلیغ و تطهیر دوران پیش از انقلاب چه می کنند؟ رهبر انقلاب اسلامی در تاریخ 20-7-94 در دیدار با مدیران رسانه ملی، تغییر باور به گذشته را از دیگر اهداف مورد نظر در جنگ نرم برشمردند و تأکید کردند: «مردم ما نسبت به رژیم فاسد و مستبد گذشته باورهایی دارند که در جنگ نرم تلاش بر این است تا این گذشته زشت و پلید و سیاه به گذشته ای درخشان و زیبا تغییر یابد» و در ادامه معظم له می فرمایند:«آنها می خواهند با تغییر باور به گذشته، نتیجه بگیرند که لزومی به وقوع انقلاب اسلامی برای از بین بردن آن گذشته، وجود نداشته است». حجت الله ایوبی باید در بازگشت از سفر به ایتالیا باید پاسخگو باشد چرا و چگونه و با کدام دلیل و برهان عقلی و سینمایی مدیری که در شبکه نمایش خانگی حرکت مثبتی نداشت را با حفظ سمت به عنوان مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی منصوب کرده است؟ ایوبی که پس ماجرای حذف نام «فجر» حالا بنظر می رسد با چالش جدی دیگری روبرو شده است باید پاسخگو باشد چرا تنها پس از چند روز از تاکیدات رهبری بر هوشیاری مسئولان نسبت به حرکت نرم جریان ضد انقلاب برای یاس آلود توصیف کردن شرایط فعلی کشور و تطهیر دوران طاغوت چگونه به مستندی بر خلاف منویات رهبری مجوز پخش در شبکه نمایش خانگی را ارائه کرده است؟
یکشنبه ، ۲۶مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مشرق نیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]