تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819169855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عصری با کتاب «زندگی زیباست»/ امینی: نوشتن سفر درونی آوینی یک شیرمرد می‌خواهد/ سیدابراهیمی: جذابیت گمشده جبهه انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عصری با کتاب «زندگی زیباست»/
امینی: نوشتن سفر درونی آوینی یک شیرمرد می‌خواهد/ سیدابراهیمی: جذابیت گمشده جبهه انقلاب است
یک نویسنده گفت: آوینی بعد از اینکه دست نوشته‌های خود را سوزاند شهید شد و 15 سال بعد از این اتفاق یک سفر درونی برای اوینی رخ می‌دهد که یک شیرمرد می‌خواهد تا بتواند این سفر درونی آوینی را کتاب کند.

خبرگزاری فارس: امینی: نوشتن سفر درونی آوینی یک شیرمرد می‌خواهد/ سیدابراهیمی: جذابیت گمشده جبهه انقلاب است



به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، برنامه عصری با کتاب ویژه کتاب «زندگی زیباست» نوشته سیدعباس سیدابراهیمی که روایتی از زندگی شهید سیدمرتضی آوینی است در خبرگزاری فارس برگزار شد. *1800 ساعت تحقیق برای تالیف یک کتاب سیداحمد موسوی مدیر موسسه مسیر که این کتاب حاصل پژوهش این موسسه است، گفت: برای تولید این کتاب اتفاق متفاوتی رقم خورد زیرا از ابتدا بنای تالیف کتاب نداشتیم و پژوهشی پیرامون سیدمرتضی آوینی انجام می‌دادیم که منجر به تالیف کتاب شد.

وی افزود:‌اما روش تالیف این کتاب تبدیل به یک الگو برای تولید کتاب شد و ما در این روش سعی کردیم که خروجی را محدود نکنیم و اطلاعات را گردآوری کنیم و بعد به خروجی آن بیاندیشیم. این کتاب در طول 2 سال و بیش از 1800 ساعت تحقیق با اسناد و مدارکی در ارتباط با شهید آوینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است. *نوشتن سفر درونی آوینی یک شیرمرد می‌خواهد علیرضا امینی در بخش دیگری از این نشست گفت: نحوه روایتگری 20سالی است که در ایران رایج شده و کتاب «زندگی زیباست » نیز دارای یک نوع روایت ویژه خودش است. این مدل کتاب نوشتن نه داستان است و نه تاریخ شفاهی در حقیقت نه هیچکدام از این دو است و نه این دو.

وی افزود: درج منبع و پانوشت در پایان هر صفحه می‌تواند به مستند بودن کتاب کمک کند که در این کتاب دیده نمی‌شود. این کتاب در نظر دارد شبکه ارتباطی آوینی را کشف کند که به نظرم از این لحاظ خوب از کار درآمده است. امینی در پایان گفت: آوینی بعد از اینکه دست نوشته‌های خود را سوزاند شهید شد و 15 سال بعد از این اتفاق یک سفر درونی برای اوینی رخ می‌دهد که یک شیرمرد می‌خواهد تا بتواند این سفر درونی آوینی را کتاب کند. *آوینی بر اساس حکمت در مسائل انقلاب ورود می‌کرد سیدعباس سیدابراهیمی در پایان این مراسم گفت: از آنجا که آشنایی من با سید شهیدان اهل قلم با کتاب آینه جادو او بود، به خاطر یک تحقیق مدرسه‌ای اولین مواجهه جدی خود را با آوینی داشتم. بعد از آن با کسی روبه‌رو شدم که حکمت برایش اصل است و بر اساس این اصل در سایر مسائل انقلاب ورود می‌کند.

وی افزود: هر قدر جلوتر می‌رفتم این اصل برایم تصویب می‌شد و متوجه شخصیت چند بعدی آوینی می‌شدم. در مورد آوینی برخلاف سایر افراد کتابی تحت لفظ زندگی‌نامه وجود نداشت زیرا سراغ هر کسی بخواهیم برویم به کتاب زندگی‌نامه آن فرد رجوع می‌کنیم از همین رو خواستم کار تاریخی کنم تا آیندگان در مورد این شخصیت بیشتر بدانند. *جذابیت گمشده جبهه انقلاب است نویسنده کتاب «زندگی زیباست » گفت:‌ جذابیت گمشده فعالیت‌های جبهه انقلاب است از همین رو این کتاب را با این نگاه نوشتم که همه مخاطب آن شوند در حالی که معمولا تصور می‌شود فضای جبهه انقلاب باید نخبگانی باشد. سیدابراهیمی در پایان گفت: اطلاعات زیادی در مورد 31 سال ابتدایی زندگی آوینی وجود ندارد زیرا خانواده و آنهایی که او را در آن دوران درک کرده‌اند کمتر حرف می‌زنند. از آنجا که آوینی در قالب جا نمی‌گیرد هر کس از زاویه دید خود به آوینی می‌نگرد. از همین رو اظهار نظرها در مورد او متفاوت است.

انتهای پیام/و

94/07/04 - 10:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن