تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819075060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراي نگهبان طرح ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان را مغاير قانون اساسي دانست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۹ب.ظ)
شوراي نگهبان طرح ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان را مغاير قانون اساسي دانست موج-شوراي نگهبان طرح دوفوريتي اصلاح ماده (95) قانون مديريت خدمات کشوري که درمورد ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان در دستگاه‌هاي اجرايي است را مغاير قانون اساسي دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، طرح دوفوريتي اصلاح ماده (95) قانون مديريت خدمات کشوري مصوب جلسه يکشنبه 29 شهريور 1394 مجلس شوراي اسلامي در جلسه اخير شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت که نظر اين شورا به شرح زير اعلام شد:
1- اطلاق ممنوعيت به کارگيري افراد بازنشسته و پرداخت به آن‌ها، مغاير بند 8 سياست‌هاي کلي نظام اداري بالنتيجه مخالف بند يک اصل 110 قانون اساسي است. همچنين اطلاق آن از اين حيث که در برخي موارد مانع ايجاد نظام اداري صحيح مي‌شود، مغاير بند 10 اصل سوم قانون اساسي است.
2- ممنوعيت هرگونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان در خصوص دستگاه‌هايي که به نحوي از انحا از بودجه کل کشور استفاده مي‌کنند، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
3- تبصره 3، از اين حيث که مشخص نيست آيا شامل موارد يا اجازات خاصه هم مي‌گردد يا خير؟ ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
گفتني است نمايندگان مجلس شوراي اسلامي کليات طرح ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان در دستگاه‌هاي اجرايي را 28 مرداد با 171 رأي موافق، 26 رأي مخالف و 5 رأي ممتنع از 228 نماينده حاضر تصويب کردند. جزييات اين طرح نيز از اول شهريور در مجلس شوراي اسلامي آغاز و در جلسات متمادي مواد اين طرح بررسي و تصويب شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن