تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813469097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخريب مساجد به دليل هراس صهيونيست‌ها از اجتماع مسلمين است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تخريب مساجد به دليل هراس صهيونيست‌ها از اجتماع مسلمين است
آيت‌الله سيدمحمدتقي‌حكيم، معتقد است اسرائيل به جهت دشمني كه با اسلام و مسلمانان دارد، سعي مي‌كند هر جا كه اجتماع مسلمين صورت مي‌گيرد يا زمينه براي آن فراهم مي‌شود را تخريب كند تا از وحدت آنها جلوگيري كند.
نویسنده : هادي عسگري 


آيت‌الله سيدمحمدتقي‌حكيم، معتقد است اسرائيل به جهت دشمني كه با اسلام و مسلمانان دارد، سعي مي‌كند هر جا كه اجتماع مسلمين صورت مي‌گيرد يا زمينه براي آن فراهم مي‌شود را تخريب كند تا از وحدت آنها جلوگيري كند.
در آخرين روز‌هاي مرداد ماه سال 1348 مسجد‌الاقصي نخستين قبله مسلمانان جهان توسط صهيونيست‌هاي تندرو به آتش كشيده شد. از 13 سال پيش سالروز اين جنايت به عنوان روز جهاني مسجد نامگذاري شده و تلاش مي‌شود تا در اين روز بر تقويت وحدت مسلمانان حول محور مسجد، به عنوان خانه خدا، تأكيد شود.
به مناسبت فرارسيدن روز جهاني مسجد، «جوان» طي گفت‌و‌گوي كوتاهي با آيت‌الله سيدمحمدتقي حكيم، استاد دانشگاه تهران به بررسي جايگاه مسجد و اهميت روز جهاني مسجد پرداخته است.
آيت‌الله حكيم با اشاره به ويژگي‌هاي يك مسجد پويا، موفق و فعال مي‌گويد: مسجد محلي براي اجتماع مسلمانان و انتشار و ترويج عقايد ديني و مباحث اسلامي و تفسير قرآن كريم است كه افراد جامعه از اين رهگذر بهره ‌برده و متوجه مي‌شوند كه اسلام چگونه ديني است و چه مرامي دارد و در مقام عمل نيز مسلمانان چه وظيفه و تكليفي دارند؛ در حقيقت تمامي اين موارد به بركت وجود مساجد است.
استاد دانشگاه تهران و امام جماعت يكي از محلات تهران، مي‌افزايد: مسجد پويا و موفق، مسجدي است كه امام جماعت آن اخلاق اسلامي را رعايت كرده و بتواند با توده مردم همراهي و همگامي داشته باشد و سؤالات را پاسخ بگويد، به ويژه به مسائل ديني و اعتقادي جوانان پاسخ داده و آنها را راهنمايي كند و از طرق مختلف از جمله موعظه و نصيحت و بيان نرم و لين، مردم را هوشيار كند تا براي افراد جامعه جذابيت به منظور حضور در مساجد ايجاد شود.
وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه چرا رژيم اشغالگر قدس دست به تخريب مساجد از جمله مسجدالاقصي مي‌زند و همسو با اين رويكرد در سال 1348 نيز اين مسجد را به آتش كشيد، مي‌گويد: اسرائيل به واسطه تسلط بر بيت‌المقدس و با پشتيباني امريكا و ديگر دشمنان اسلام، توانست جرئت اين اقدامات زشت و پليد را پيدا كند و اين در حالي است كه اگر تمامي كشور‌‌هاي اسلامي اعم از عرب و غيرعرب با يكديگر متحد بودند هيچ گاه اين اتفاق (به آتش كشيدن مسجدالاقصي) و تخريب مساجد ديگر به وقوع نمي‌پيوست.
آيت‌الله حكيم تصريح مي‌كند: اسرائيل به جهت دشمني عميقي كه با اسلام و مسلمانان دارد، قصد دارد هر جايي كه اجتماع مسلمين صورت مي‌گيرد يا زمينه براي آن فراهم مي‌شود را تخريب كند تا از وحدت آنها جلوگيري كند به دليل آن كه اجتماع مسلمين است كه موجب بيداري و هوشياري افراد مي‌شود و آنها به تدريج نيرو گرفته و در مقابل دشمن مي‌ايستند و يد واحدي در مقابل كفر مي‌شوند.
مؤلف كتاب «الهام از گفتار امام علي (ع)» معتقد است: وظيفه كشورهاي اسلامي آن است كه همه جوانب مسائل سياسي، اجتماعي، فرهنگي و... را در نظر داشته باشند و تكليف خود را در هر لحظه و ساعت و روز بدانند و در اين راستا مسامحه نكنند.
وي همچنين در خصوص لزوم بزرگداشت روز جهاني مسجد از سوي كشورهاي اسلامي مي‌گويد: نبايد فراموش كرد اسلام و قرآن و ارزش‌هاي دين، همگي تنها در پرتو مسجد پايدار مي‌مانند و نخستين اقدامي كه پيامبر اكرم (ص) پس از هجرت از مكه به مدينه انجام دادند، تأسيس مسجد و جمع‌آوري مسلمانان در آن بود.
آيت‌الله حكيم در پايان يادآور مي‌شود: شايسته است مسئولان فرهنگي و امور مساجد و سران كشورهاي اسلامي در روز جهاني مسجد گرد هم آمده و بيش از پيش به تشريح وظايف خود در مساجد بپردازند و تكاليف ائمه جماعات را به آنها يادآوري كنند و بر جايگاه مستحكم مسجد تأكيد كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن