تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819081384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پايان سومين اجلاس كميسيون مشترك همكاري/ ايران وغنا هفت سند همكاري امضا كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در پايان سومين اجلاس كميسيون مشترك همكاري/ ايران وغنا هفت سند همكاري امضا كردند
اقتصاد. جهاد كشاورزي
جمهوري اسلامي ايران و جمهوري غنا در پايان سومين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي دو كشور، هفت سند همكاري امضا كردند.

اين اسناد شب گذشته به امضاي محمدرضا اسكندري وزير جهاد كشاورزي و رييس ايراني اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي ايران و غنا و آكواسي اسي آجي وزير امور خارجه، همگرايي منطقه‌اي و نپاد جمهوري غنا رسيد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا،يادداشت تفاهم اصلي سومين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي دو كشور، يادداشت تفاهم روابط ديپلماتيك، موافقت نامه كشتيراني، يادداشت تفاهم همكاري‌هاي رسانه اي، يادداشت تفاهم همكاري‌هاي بهداشتي، يادداشت تفاهم همكاري‌هاي نفتي شركت پتروپارس و شركت ملي نفت غنا ازجمله اسنادي بود كه در پايان اين اجلاس امضا شد.

تفاهمات شركت سارامجد و راديو و تلويزيون غنا و نيز پاراف پيش نويس موافقت نامه همكاري‌هاي گمركي از ديگر دستاوردهاي سومين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري غنا بود.

وزير جهاد كشاورزي در آيين پاياني اين اجلاس با اشاره به برگزاري موفق سومين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي ‪ ۲‬كشور، ابراز اميدواري كرد كه دستاوردهاي پربار و سازنده اجلاس تهران، فصل نويني را در روند مناسبات جمهوري اسلامي ايران و جمهوري غنا تحقق بخشد.

اسكندري، با اشاره به عزم و اراده موجود براي تعميق روزافزون مناسبات في مابين، گفت: خوشبختانه دستور كار اين اجلاس در راستاي اهداف مورد پيش بيني تحقق يافت.

وي افزود: مذاكرات هيات‌هاي كارشناسي در طول سه روز برگزاري اجلاس نيز با وجود تعدد و تنوع زمينه‌هاي همكاري، عملكردي فراتر از پيش بيني موجود را رقم زد.

به گفته وي، امضاي چندين سند همكاري و نيز روند نهايي شدن مذاكرات ‪ ۲‬كشور در بخش اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و حمايت و تشويق متقابل سرمايه‌گذاري و توافق براي امضاي آن در آينده نزديك، در پيشبرد اهداف اقتصادي مشترك بسيار حايز اهميت است.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه بنا به مسئوليت خود در كميسيون مشترك دايمي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري غنا، با اولويت خاص روند تحقق پيگيري اجرايي تفاهمات اجلاس سوم را نظارت مي‌كند، ابراز اميدواري كرد كه با حمايت فراگير و قاطعانه دولتمردان ‪ ۲‬كشور، روابط ‪ ۲‬جانبه به سطح ممتاز ارتقا يابد.

وي پيشنهاد كرد كه كارگروه پيگيري تفاهمات اجلاس به منظور پيشبرد همكاري هاي مورد نظر و راهيابي مشكلات و تنگناهاي موجود تشكيل شده و مسئوليت راهبردي تسريع و تسهيل اهداف مقرر را برعهده گيرد.

وزير امور خارجه، همگرايي منطقه‌اي و نپاد جمهوري غنا نيز در آيين پاياني سومين اجلاس كميسون مشترك همكاري‌هاي ايران و غنا، با ابراز رضايت از برگزاري موفق اين اجلاس، از دولت ايران بويژه وزارت جهاد كشاورزي به دليل ترتيب دادن اين اجلاس مفيد و سازنده قدرداني كرد.

آكواسي اسي آجي با بيان آنكه مباحث مطرح شده در اين اجلاس به تقويت دوستي و همكاري‌هاي موجود بين ‪ ۲‬كشور كمك مي‌كند، ابراز اميدواري كرد كه تمام مفاد مندرج در توافق نامه‌هاي اجلاس سوم به طور كامل اجرايي شده و ‪ ۲‬كشور بتوانند از منافع آن استفاده كنند.

به گفته وي، تحقق اين امر به ايجاد محيطي مناسب براي فعاليت‌هاي اقتصادي و تحرك بخشي در توسعه اقتصاد ‪ ۲‬كشور منجر خواهد شد.

وي مشاركت و همكاري راهبردي بين بخش‌هاي تجاري ‪ ۲‬كشور را خواستار شد.

وزير امور خارجه جمهوري غنا در پايان از هيات ايراني براي حضور در چهارمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي ‪ ۲‬كشور كه قرار است سال ‪۲۰۱۰‬ ميلادي در غنا برگزار شود، دعوت كرد.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن