تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819062530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنگوني آپاچي سعودي در يمن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرنگوني آپاچي سعودي در يمن
نيروهاي مقاومت مردمي يمن متشكل از ارتش وكميته‌هاي مردمي اين كشور روز چهارشنبه يك فروند بالگرد آپاچي عربستان را در خاك يمن سرنگون كردند.
همزمان با ادامه حملات گسترده هوايي سعودي‌ها به استان‌هاي يمن، كميته‌هاي مردمي يمني نيز موفق شدند يك بالگرد آپاچي عربستان را سرنگون كنند. به گزارش ايرنا به نقل از شبكه خبري المسيره، نيروهاي مقاومت مردمي يمن با شليك موشك زمين به هوا توانستند بالگرد متجاوز عربستاني را در منطقه مرزي حرض هدف قرار دهند كه همه افراد آن كشته شدند. شبكه العهد نيز گزارش داد پس از سرنگوني اين بالگرد، هفت حمله از سوي ائتلاف متجاوز به منطقه گمرك‌هاي حرض در استان حجه صورت گرفت. رسانه‌هاي خبري عربستان نسبت به سقوط بالگرد عربستاني در منطقه مرزي حرض واكنش نشان نداده و خبري در اين خصوص منتشر نساختند. تاكنون چند بالگرد و جنگنده ائتلاف عربي به سركردگي رژيم سعودي در يمن سقوط كرده است. عربستان و 9 كشور عربي به همراه امريكا از ششم فروردين سال جاري به بهانه بازگرداندن رئيس جمهور مستعفي و فراري يمن به قدرت و ادامه سلطه خود بر اين كشور، تجاوز به يمن را آغاز كرده و آن را مورد محاصره همه جانبه قرار داده‌اند، حتي به رغم چندين دور آتش بس جنگنده‌هاي آل سعود به بمباران مردم يمن ادامه دادند.
از سوي ديگر، شبكه تلويزيوني الميادين به نقل از منابع يمني از كشته شدن يك نظامي سعودي و زخمي شدن سه تن ديگر از جمله يك افسر سعودي براثر حملات توپخانه اي ارتش يمن به گذرگاه مرزي الطوال در عربستان سعودي خبر داد. درحالي كه نيروهاي طرفدار عبدربه منصور هادي، رئيس جمهور مستعفي يمن تصاويري منتشر كرده‌اند و مي گويند مربوط به كنترل آنها بر پايگاه هوايي العند است، نيروهاي ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي نيز تصاويري از نيروهاي خود در اين پايگاه منتشر كرده‌اند و نشان داده‌اند نيروهاي ارتش و كميته‌هاي مردمي در داخلي اين پايگاه نظامي حضور دارند.

   اوضاع بهداشتي يمن در حال فروپاشي است
روزنامه الخليج امارات روز چهارشنبه به نقل از سازمان پزشكان بدون مرز نوشت: اوضاع بهداشتي يمن پس از گذشت بيش از چهار ماه از حملات كشورهاي ائتلاف به سركردگي عربستان، در حال فروپاشي است. اين روزنامه نوشت: «كمبود دارو در مراكز بهداشتي و بيمارستان‌هاي بمباران شده به شدت احساس مي شود و ساكنان شهرهاي يمن به خصوص شهرهاي بمباران شده، به دليل نبود مواد غذايي، دارو و تجهيزات پزشكي در معرض فاجعه انساني قرار گرفته‌اند.»

   افشاي اسناد محرمانه از درآمد مزدوران عربستان در يمن
منابع يمني براي نخستين بار اسنادي را از دستمزدهاي بسيار بالاي عربستان سعودي به مزدوران خود فاش كردند. منابع يمني تأكيد كردند اين اسناد محرمانه حاوي جزئيات و اسامي مزدوراني است كه از عربستان حقوق مي‌گيرند. نام برخي شخصيت‌هاي شناخته شده يمني نيز در اين اسناد ديده مي شود. اين موضوع حدود يك سال قبل در برخي رسانه ها مطرح شد، ولي اين نخستين بار است كه اسامي اين افراد و ميزان حقوق دريافتي آنان از عربستان منتشر مي شود. پيشتر روزنامه «الشارع» يمن در سوم ژوئيه ۲۰۱۲ در گزارشي فاش كرده بود كه حدود ۲ هزار و ۷۰۰ شخصيت سياسي و قبيله‌اي و نظامي و روزنامه نگار يمن ماهانه ۵۶ ميليون ريال سعودي از وزارت دفاع عربستان و كميته‌هاي ويژه اين كشور دريافت مي كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن