تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793503679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایوبی از خلاقیت جدید در سازمان سینمایی خبر داد جشنواره کودک منهای نوجوان در اصفهان/جشنواره نوجوان منهای کودک در همدان!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ایوبی از خلاقیت جدید در سازمان سینمایی خبر داد
جشنواره کودک منهای نوجوان در اصفهان/جشنواره نوجوان منهای کودک در همدان!
رییس سازمان سینمایی گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان با تفکیک از یکدیگر، یکسال در همدان و یکسال در اصفهان برگزار می شود و امسال شاهد برپایی جشنواره فیلم نوجوانان در همدان خواهیم بود.

خبرگزاری فارس: جشنواره کودک منهای نوجوان در اصفهان/جشنواره نوجوان منهای کودک در همدان!



به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه سینمای رودبار با حضور حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی،سید محمد احمدی فرماندار رودبار،سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستندو تجربی،فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران،حسین مسافر آستانه مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و جمعی از اهالی سینما در رودبار برگزار شد.
"حجت الله ایوبی" در این مراسم گفت: خوشحالیم از اینکه این پرده ها یکی یکی دایر می شود و خوشحالیم که موج بازگشایی سینماها در کشور آغاز شده است.
وی یادآور شد: از مردم و هنرمندان تقدیر می کنم که مطالبه بازگشایی" سینما زیتون " را داشتند و از مسوولان این شهرستان و استان زیبا ی گیلان تقدیر می کنم که امکان این مهم را ایجاد کردند.
رییس سازمان سینمایی توضیح داد: یکی از اتفاقات بسیار خوب در این دوران این است که افراد با سواد و فرهیخته در مدیریت بخش های مختلف حضور دارند. خوشحالیم در این استان مدیرکلی داریم که با اهالی شعر و فرهنگ و هنر همنشین است و این از افتخارات دولت یازدهم است.
ایوبی تاکید کرد: وقتی بر می گردیم به دوران طلایی ایران قبل و بعد از اسلام، می بینیم آنچه برای دیگران جلب توجه می کرد عظمت هنرمندان و شاعران ایران بوده است. معماران و شاعران و هنرمندان صدرنشین مجالس بودند.
وی عنوان کرد: وقتی عمر خیام به دربار نظام الملک در اصفهان می رود وی در مقابل این هنرمند کرنش می کند تا او در اصفهان بماند و این چهره هنر ایران است.
رییس سازمان سینمایی ادامه داد: امیدواریم در دولت تدبیر و امید نیز این اتفاق رخ دهد و اهالی فرهنگ و هنر کنار مدیران باشند.
ایوبی گفت: مشکلات در استان ها و شهرستان ها بسیار زیاد است اما راهی برای فرهنگ و هنر پیدا کنید. اگر اهالی فرهنگ و هنر کنار شما هستند و اگر جوانان نخبه شهر با شما در تماس هستند مطمن باشید در استان شما اتفاقات بزرگ خواهد افتاد اما اگر حلقه یاران فقط مدیران کل باشند مشخص نیست اتفاقات بزرگ رخ دهد.
ایوبی اظهار کرد: ایران باید زیبا ترین و مدرن ترین کشور دنیا باشد اما جهانیان صف کشیده اند که هنر این کشور را ببیند و بدانند که سینمای ایران و سینماگران ایران چه می کنند.
وی تصریح کرد: عمر مدیریتی ما بسیار کوتاه است و باید از این فرصت کوتاه برای کارهای ماندگار استفاده کرده و سینمایی که در حال از دست رفتن بود امروز در شرایط رو به رشدی قرار دارد.
رییس سازمان سینمایی عنوان کرد: هیچ کسی باور نمی کند در ایران شهری داشته باشیم که سینما نداشته باشد. چگونه می توان گفت کشور ما یک هزار شهر بی سینما دارد. خوشحالیم از امروز رودبار در سیاهه هزار شهر بدون سینما نیست.
ایوبی یادآور شد: سینما امروز جایی است که می تواند اعضای خانواده را دور هم جمع کند. کسانی که نگران تحکیم بنیان خانواده و تهاجم فرهنگی به عنوان واقعیت جامعه دارید سینما یکی از این راه های بسیار خوب است. دسترسی ها امروز آسان است اما سینمایی که ما بنا می کنیم به فرزندانمان می گوییم چه ببینیم و چگونه ببینیم.
وی توضیح داد: در این دنیا تفرد و فرد گرایی بی داد می کند. فرزندان ما در عالم خود هستند و با هم نیستیم و سینما جایی است که می توانیم با هم باشیم.
رییس سازمان سینمایی گفت: امروز سینما مدرسه است؛ اگر دیروز بزرگان و ائمه جمعه با افتخار کلنگ مدرسه را می زنند امروز ائمه جمعه با افتخار کلنگ سینما بزنند و تقدیر می کنم از امام جمعه ای که در این مراسم حضور دارند.
ایوبی اظهار کرد: امیدوارم مشکل زیرساختی سینما که سفیر توانای مردم ایران است حل شود. در دورانی که سخن گفتن از ایران دشوار بود سینماگران با سربلندی از ایران اسلامی سخن گفتند و پنجره ایران را گشوده و از فرهنگ و هویت ما دفاع کردند.
وی یادآور شد: امیدوارم قدردان فرهیختگان باشیم و در استان گیلان که سبقه فرهیختگی دارد این اتفاق رخ دهد.
رییس سازمان سینمایی توضیح داد: طرفدار این هستم که جشنواره های موضوعی مهم را برگزار کنیم. با اعضای شورای سیاستگذاری هنر و تجربه نیز گفت وگو کردم و نخستین نامزد برگزاری جشنواره هنر و تجربه استان گیلان است و امیدوارم با گفت وگوی مدیران و به نتیجه رسیدن گفت وگو ها شاهد برپایی جشنواره هنر و تجربه در استان گیلان باشیم.
ایوبی عنوان کرد: برای استان گیلان این تعداد سالن اندک است. قرار شد جشنواره فیلم کودک و نوجوان پس از مباحث طولانی و بحث در شورای راهبردی کودک و نوجوان یک سال در همدان و یکسال در اصفهان برگزار شود و در عین حال سینمای خردسال و نوجوان نیز از یکدیگر تفکیک شود.
وی گفت: امسال جشنواره فیلم نوجوانان در همدان برگزار خواهد شد و معتقدیم سینمای خردسال و نوجوان را باید از یکدیگر تفکیک کرد.

*تاکید بر تمرکز زدایی
"فرید فرخنده کیش" مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در این مراسم اظهار کرد: انجمن سینمای جوان در یک سال و نیم گذشته با تاکید بر سیاست تمرکز زدایی و با استمرار در این راه علاوه بر بهره بردار شدن جوانان ایران از دانش سینمایی، مخاطبان سینمایی را فراموش نکرد و خوشکالیم مخاطبان سینما در این شهر می توانند از امکانات سینمایی استفاده کنند.
وی ادامه داد: این مهم بدون همکاری نهادهای فرهنگی شهر و استان ایجاد نمی شد.
مدیرعامل انجمن سینمای جوان تاکید کرد: سینما زیتون رودبار در مسیر راه اندازی است و دغدغه های مسوولان فرهنگی استان و شهرستان و حمایت سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر با راه اندازی این سینما محقق شد.
فرخنده کیش توضیح داد: انجمن جشنواره فیلم کوتاه را با پیام صلح و دوستی برگزار می کند و پیامی که از قاب فراگیرترین هنر صدایی رسا در گوش جهانی که در هیاهوی ستیز و خونریزی تشنه صلح و دوستی است.
وی افزود: هیچ جنگی به نفع هیچ مردمی نیست و این شعار فیلم مزار شریف است و این اثر شریف، در آیین افتتاح این سالن نمایش داده می شود.
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران عنوان کرد: امروز در سایه همراهی و مشارکت نهادهای فرهنگی شهری سرسبز صاحب سینما می شود و پیام صلح و دوستی در سینمای صلح و دوستی اعلام می شود.

*رودبار آماده میزبانی از سینماگران
"سید محمد احمدی" فرماندار رودبار در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اظهار کرد: خدا را شاکریم پس از ماه ها تلاش مستمر عزیزان شهرستانی و استانی، امروز سینمای زیتون شهرستان رودبار رسما برای اکران فیلم افتتاح خواهد شد.
وی یادآور شد: اگر تلاش های مستمر عزیزان و دست اندرکاران امر هنر و فرهنگ نبود این سالن افتتاح نمی شد. هدیه بسیار کوچک دولت تدبیر و امید به مردم بزرگ و شریف و نجیب رودبار را امروز شاهد هستیم و این اتفاق را مطلعی برای دیگر اتفاقات فرهنگی که از سوی دولت تدبیر و امید وعده داده شده است می دانیم.
فرماندار شهرستان رودبار ادامه داد: یکی از وعده های مورد نظر در انتخابات سال ۹۲، اتفاقات فرهنگی بود که شاهد تحقق این وعده ها هستیم.
احمدی اظهار کرد: تاثیر سینما بر انتقال واقعیت ها و تجارب ارزشمند است و در این مقوله همه ما مشترک هستیم. بسیاری از عزیزانی که نتوانستند دفاع مقدس را درک کنند با روایتگری سینما می توانند درک کنند که جان فشانی ها و ایثارگری های سربازان روح الله و سید علی به حدی رسیده است که شش کشور بزرگ دنیا در یک سو و جمهوری اسلامی ایران در سویی دیگر پیروز مذاکرات بود.
وی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که کلید پیشرفت کشور به میزان زیادی در دست سینماگران است و دکترحسن روحانی نیز اشاره کردند که زیباترین راه برای بیان فرهنگ، ارتقای فرهنگ در جامعه سینما است.
فرماندار شهرستان رودبار عنوان کرد: رودبار بزرگترین شهرستان استان گیلان است و ۱۸ درصد استان گیلان را در شهرستان رودبار داریم و مردم این شهر سخت کوش بوده و ظرفیت های ارزشمندی در این شهرستان از منظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.
احمدی گفت: شهرستان رودبار این آمادگی را دارد که برای سینماگران پرتلاش با توجه به جذابیت های طبیعی و مواهب الهی، برای تهیه فیلم ها و مستند و سایر مسائل مرتبط میزبان باشد.
وی تصریح کرد: از رییس سازمان سینمایی درخواست دارم این صحبت را به منزله اعلام آمادگی رسمی ما قلمداد کند.

*اهمیت سینما
دکتر عطالله حکیمی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز کسی نیست که نداند که سینما و تلویزیون در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کاملا اثرگذار بوده و باعث تغییر زندگی بشر شده است.
وی یادآور شد: شاید بتوانیم بگوییم سینما و تلویزیون توانسته ابعاد پنهان و زیبای خلقت هستی و به خصوص انسان را به تصویر بکشد.
نماینده مردم رودبار تاکید کرد: ما به عنوان یک کشور مسلمان باید بپذیریم که بین سینمای ایران اسلامی و سینمای جهان بی اندازه فاصله وجود دارد و شاهدیم سینمای جهان با قهرمان پروری کاذب به دنبال این است که استکبار جهانی را با سرکردگی آمریکا به عنوان کدخدای جهان معرفی کند اما در عین حال شاهد بودیم و هستیم که پس از جنگ تحمیلی و اوایل نیمه اول دهه ۷۰ سینمای ایران توانست فرهنگ زیبای جبهه و مقاومت را به تصویر بکشد.
حکیمی توضیح داد: البته در این عرصه مشکلاتی داشتیم و متاسفانه طی سال های اخیر، سینما نیز مانند دیگر بخش های کشور با کشیده شدن به نگاه مادی صرف، از اهداف اصلی خود دور شده است و به سادگی می توان در این باره مثال هایی را بیان کرد.
وی افزود: لازم می دانم به فرهنگسازی آثار سینمایی و تلویزیونی همچون سریال امام علی (ع) و مختارنامه اشاره کنم.
نماینده مردم رودبار در مجلس تاکید کرد: هنرمندان بسیاری در عرصه های مختلف رودباری و گیلانی هستند و امروز هم این جلسه و همایش زیبا را میزبانی می کنیم و خوشحالیم میزبان بزرگانی هستیم که بتوانند با حمایت های همه جانبه خود عرصه فرهنگی رودبار و گیلان را ارتقا ببخشند.
حکیمی گفت: در شهرستان ما ظرفیت های بسیار جالبی وجود دارد که امیدوارم با مساعدت فرماندار و مدیرکل ارشاد گیلان، امیدواریم شاهد گسترش بیش از پیش فرهنگ و هنر و ادب اسلامی در این شهرستان باشیم.

*پیشنهاد راه اندازی دبیرخانه فیلم و عکس کاسپین
دکتر" فیروز فاضلی"  مدیرکل ارشاد استان گیلان نیز در این مراسم گفت: بیش از ۱۰۰ نفر عضو فعال و نیمه فعال در انجمن سینمای جوان رودبار وجود دارد و ۱۰ فیلم در این شهرستان تولید شده است.
وی یادآور شد: سالن زیتون رودبار ۳۰۶ ظرفیت دارد و ۵۰۹۲ صندلی ظرفیت کل سینمایی استان گیلان است. در این سالن فیلم شهید اقبالی اکران شد که به همت فرمانداری و اداره کل ارشاد استان گیلان به تولید رسید.
مدیرکل ارشاد استان گیلان توضیح داد: ۵ دفتر فعال انجمن در استان گیلان داریم و فعالان این دفاتر به افراد حرفه ای مشهور هستند.
فاضلی با اشاره به جوایز کسب شده از سوی سینماگران گیلانی در عرصه های جهانی ادامه داد: انجمن سینمای جوانان گیلان جوایز بسیاری کسب کردند.
وی پیشنهاد کرد که دبیرخانه دوسالانه فیلم و عکس کاسپین در استان گیلان تاسیس شود. همچنین تفویض اختیار فیلم های ۹۰ دقیقه ای به مرکزیت استان گیلان می توان داشت.
مدیرکل ارشاد استان گیلان گفت: یک سالن از خاتم الانبیا را در اختیار هنر و تجربه قرار دادیم. سینما آبشار در رشت از تماشاخانه های قدیمی استان گیلان است و امیدوارم با تلاش سازمان سینمایی این سینما بازسازی و تجهیز شود.
"حجت الاسلام مالکی" امام جمعه رودبار،" بهروز بقایی "بازیگر،"احمد مهرانفر"،" نادر معصومی"، "عبدالحسن برزیده "کارگردان ،" منوچهر شاهسواری" تهیه کننده و "مهتاب کرامتی"بازیگر در این مراسم حضور داشتند.
نمایش فیلم "مزار شریف" و تقدیر از دست اندرکاران ترمیم سینما" زیتون"بخش پایانی این مراسم بود. انتهای پیام/

94/05/13 - 13:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن