تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819035454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای نگهبان ستون نظام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شورای نگهبان ستون نظام است سنندج - ایرنا - شورای نگهبان قانون اساسی از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی است و ستون و خیمه اصلی نظام محسوب می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی پیش از اجرا به تایید شورای نگهبان می رسد تا مغایر قانون شرع و قانون اساسی نباشد همچنین تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات های سراسری کشور به جز انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در حیطه وظایف این شورا جای دارد.
خبرنگار ایرنا در بیجار به مناسبت 26 تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان با چند مسوول در ارتباط با جایگاه این شورا گفت و گو کرده است.
عضو دفتر شورای نگهبان بیجار در این گفت و گو شورای نگهبان را ستون نظام دانست و تاکید کرد این ستون و خیمه انقلاب باید همواره هوشیاری بیشتری داشته باشد.
ابوالقاسم معمار که 35سال عضویت در دفتر شورای نگهبان شهرستان بیجار و استان کردستان را تجربه کرده است افزود: شورای نگهبان نیز مانند همه نهادهای دیگر انقلابی کشور، فراز و فرودهای زیادی داشته است.
وی با قبول آسیب هایی در مسیر و مدت فعالیت شورای نگهبان از دفاتر شهرستانی، استانی و کشوری گفت: مصالح نظام و جامع نگری در مواقعی منجر به اتخاذ تصمیم هایی شده که نظام برای آن تصمیم ها، هزینه های زیادی پرداخت کرده است.
او به کسب تجربه و کسب اطلاع از روند کار در مدت 35سال گذشته در شورای نگهبان استناد نمود و اظهار امیدواری کرد از این به بعد شاهد انسجام و تدبیر بیشتر با هزینه های بسیار کمتری باشیم.
امام جمعه بیجار نیز در این گفت و گو با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شورای نگهبان ، وجود بعضی اتفاقات در اداره کشوری انقلابی و با دشمنی استکبار را اجتناب ناپذیر خواند.
حجت الاسلام علی مرادی وجود شورای نگهبان را ضمانت و پشتیبان نظام برای عبور از گردنه های انقلاب عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود این مجموعه بتواند با نگاه کلان حفظ نظام اقدام نماید.
نماینده مردم بیجار در مجلس شواری اسلامی نیز در این ارتباط گفت: این شورا در کل خدمات شایسته ای برای حفظ اصالت نظام و جلوگیری از انحراف از مسیر امام و اسلام داشته است.
سید محمد بیاتیان با اشاره به انسجام و مدیریت شورای نگهبان در سنوات اخیر ادامه داد: تایید بعضی افراد، در مراحل مختلف با مشکلاتی و مصالحی روبرو بوده است.
وی به بصیرت و آگاهی بیشتر اعضای شورا تاکید نمود و خواستار جلوگیری از تاییداتی گردید که بعدا برای نظام پر هزینه بوده است.
به گفته بیاتیان مصالح نظام در بعضی سال ها، الزاماتی ایجاد کرده است که در وضعیت ظاهری برای مردم پذیرفتنی نیست.
او به حسن توجه و همکاری این شورا با مجلس شورای اسلامی پرداخت و داشتن برنامه ریزی و ایجاد یک تشکل منسجم را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام دنیا مشابه شورای نگهبان قانون اساسی وجود دارد، لذا دشمنی استکبار نیز بخاطر توجه قاطع برای اجرای منویات رهبری و محوریت اسلام در این شورا است.
شهر بیجار در 145 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.ک/4
7350/1904



30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن