تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798470047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در شبکه یک سیما مطرح شد سوء‌‌مدیریت و برداشت‌های غیرمجاز عوامل خشک شدن کشکان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در شبکه یک سیما مطرح شد
سوء‌‌مدیریت و برداشت‌های غیرمجاز عوامل خشک شدن کشکان
سوء مدیریت و برداشت‌های غیرمجاز عوامل خشک شدن کشکان است.

خبرگزاری فارس: سوء‌‌مدیریت و برداشت‌های غیرمجاز عوامل خشک شدن کشکان



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پلدختر،  برنامه سرزمین ما امروز با موضوع بی‌توجهی مسئولان به خشک شدن رودخانه کشکان اختصاص داشت که مهمانان برنامه به بیان دیدگاه‌های و نظرات خود در خصوص خشک شدن کشکان پرداختند.
در این برنامه که از شبکه یک سیما ساعت 8:30امروز پخش شد، بابک بهاروند و رضا ساکی از فعالان محیط زیست و رسانه در استودیو حضور داشتند که در ادامه به صورت تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر در خصوص علت‌های خشک شدن کشکان ارتباط برقرار شد.
بابک بهاروند در ابتدا برنامه با بیان قدمت تاریخی رودخانه کشکان وجود پل‌های تاریخی در مسیر آن را نشانه قدمت زیاد کشکان عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های که در کشور رخ داده این رودخانه هم تحت تاثیر این خشکسالی قرار گرفته است.
این گفته بهاروند با واکنش مجری برنامه روبرو شد و وی بیان کرد: خشکسالی در کشور ما چیز جدیدی نیست و در گذشته هم این اتفاق افتاده است، آیا این رودخانه قبلا هم خشک شده است؟
بهاروند با بیان اینکه تاکنون خشک شدن این رودخانه سابقه نداشته است، گفت:  برداشت‌های بی‌رویه و سوء‌مدیریت در استان لرستان و کشت محصولات آب دوست مانند هندوانه، برنج و ... باعث به وجود آمدن این وضعیت شده است.
وی اظهار داشت: هر چند سال گذشته دولت اعلام کرد جلوی کشت برنج را در استان‌های کم‌آب خواهد گرفت، اما متاسفانه امسال بیش از800 هکتار برنج در لرستان کشت شده است.
بهاروند اظهار داشت: وجود بیش از 400 تلمبه آب غیر‌مجاز و روش‌های سنتی و غرق‌آبی در آبیاری مزارع را از دیگر عوامل خشکیدگی رودخانه کشکان عنوان کرد.
رضا ساکی فعال رسانه‌ای در این برنامه در پاسخ به این پرسش که آیا مردم نگران این وضعیت نیستند، گفت: صحبت‌های رودررو با مردم داشته‌ام که آنها حاضر به رعایت حق‌آبه هم نیستند.
وی با بیان اینکه آماری که او از تعداد تلمبه‌های آب غیر‌مجاز دارد، وحشتناک‌تر است، اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و 200 تلمبه غیر‌مجاز در رودخانه کشکان وجود دارد که باعث خشک شدن آن در حوزه پلدختر شده است.
مجری برنامه در ادامه با اشاره به زبان‌زد بودن رابطه نزدیک مردم لرستان با طبیعت و همبستگی که آنها در این خصوص دارند، پرداخت و گفت: چه شده که امروز این همبستگی وجود ندارد؟!
ساکی ریشه به‌وجود آمدن این اتفاق را بحث معیشت اهالی منطقه و اینکه هیچ کارخانه بزرگی در لرستان وجود ندارد، دانست و افزود: تنها منبع کسب درآمد مردم لرستان کشاورزی است و حتی در این خصوص هم متولیان امر هیچ اقدامی در خصوص تغییر الگوی کشت انجام نداده‌اند.
وی افزود: متاسفانه نه‌تنها مسئولان جهاد کشاورزی به بحث تغییر الگوی کشت اهمیت نداده‌اند، بلکه مسئولان جهادکشاورزی این تسهیلات را در اختیار برنج‌کاران برای کشت برنج قرار داده‌اند.
این گفته با واکنش عجیب مجری برنامه مواجه شد و وی با تعجب گفت: جدی می‌گویید؟!
در ادامه این برنامه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر روی خط برنامه آمد و در گفت‌وگوی تلفنی گفت: رودخانه کشکان شاهرگ کشاورزی پلدختر است و با خشک شدن آن مردم منطقه که معیشت آنها کشاورزی است، بیکار خواهند شد.
وی احداث سد مخزنی، جمع‌آوری تلمبه‌های غیر‌مجاز و جلوگیری از کشت‌های آب‌دوست را مهمترین راهکار‌ مقابله با خشک شدن رودخانه کشکان برشمرد.
سوری با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی مسئولان در خصوص خشک شدن کشکان و عدم کشت پاییزه توسط کشاورزان اظهار داشت: متاسفانه جلسات مسئولان خروجی کافی و تاثیرپذیری نداشته است.
وی گفت: اخیرا هم مسئولان استان جلسه‌ای در خصوص کشکان داشته‌اند که هیچ تاثیری در روند اصلاح وضعیت فعلی نداشته است.
در ادامه یک فعال زیست محیط اعلام کرد و گفت: متولیان امر خصوصا آب منطقه‌ای لرستان باید هر چه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری تلمبه‌های غیر‌مجاز اقدام کند، تا حیات دوباره به کشکان برگردد.
رضا ساکی خواستار رعایت حق‌آبه محیط زیست رودخانه کشکان شد و اظهار داشت: متاسفانه این حق‌آبه هم رعایت نشده و آبزیان و ماهی‌های زیادی در پلدختر به‌خاطر خشک شدن این رودخانه تلف شدند که تصاویر آن را در این برنامه مشاهده کردید.
ساکی در خصوص پرسش مجری برنامه که واکنش مردم به این اتفاق چه بوده است، گفت: متاسفانه خشک شدن رودخانه کشکان برای کشاورزان اهمیتی ندارد.
وی پدید آمدن این وضعیت را حاصل عدم مدیریت صحیح طی سال‌های گذاشته دانست. انتهای پیام/85009/ج۴۰

94/04/25 - 16:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن