تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805242230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات در وین+ تصاویر / مذاکرات هسته ای به ایستگاه آخر رسید


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات در وین+ تصاویر / مذاکرات هسته ای به ایستگاه آخر رسید
امروز جمع بندی مذاکرات اعلام خواهد شد
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات در وین+ تصاویر / مذاکرات هسته ای به ایستگاه آخر رسید مذاکرات هسته ای در وین به ساعات پایانی خود نزدیک می شود و به نظر می آید، وین آخرین ایستگاه گفتگوهایی 13 ساله هسته ای باشد. همانطور که دیروز در این بخش پیش بینی شده بود، در پایان مذاکرات تنها جمع بندی مذاکرات صورت خواهد گرفت.


به گزارش گروه سیاست خارجی فرهنگ نیوز، تمرکز رسانه های داخلی و خارجی بر روی مذاکرات هسته ای به بیشترین میزان خود رسیده است. همه منتظرند تا زنگ پایان مذاکرات هسته ای در وین به صدا درآید و اخبار آن را در جهان منعکس کنند. روز گذشته بیشتر اخبار رسانه های داخلی و خارجی بر خوشبینی نسبت به حصول توافق متمرکز بود. پلیس از آمادگی خود برای روز برگزاری جشن هسته ای گفته بود و روحانی نیز در دیدار با هنرمندان عنوان داشته بود که به وعده انتخاباتی خود مبنی بر حل و فصل پرونده هسته ای عمل کرده است. روزنامه های کشور نیز به طور کامل صفحات نخست خود را به مذاکرات هسته ای و گمانه زنی ها درباره توافق هسته ای اختصاص داده اند. ... این خبر در حال تکمیل است ....همانگونه که دیروز بعداز ظهر ساعت 16 در این بخش اعلام شد، مذاکرات هسته ای در وین در پایان مذاکرات جاری در وین صرفا یک جمع بندی پایانی مذاکرات هسته ای ارائه می شود. از این رو نباید از لفظ توافق استفاده شود. این جمع بندی در پایتخت های کشورها طی یک فرصت زمانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لذا تا زمانی که در داخل کشورها نیز به تصویب نرسد هیچ توافقی حاصل نشده است. با توجه به اینکه جمع بندی نهایی صورت گرفته در پایان مذاکرات امروز اعلام خواهد شد، مجالس کشورهای درگیر در این مذاکرات، این جمع بندی را بررسی و نتیجه نهایی را پس از آن اعلام خواهند کرد. تحولات روز سه شنبه- پس از اظهارات ظریف و موگرینی مبنی بر روند مذاکرات، آخرین جلسه 1+5 در وین در حال برگزاری است. (13:28)-  پرس‌تی‌وی: تمامی تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه ایران با تصویب قطعنامه شورای امنیت لغو می‌شود، تمامی سایت‌های اتمی هسته‌ای ایران به فعالیت ادامه می‌دهد، ایران تاسیسات هسته‌ای خود را حفظ کرده و به تحقیق و توسته در زمینه سانتریفوژهای پیشرفته ادامه می‌دهد، رآکتور آب سنگین اراک قرار است مدرنیزه و به فناوری جدید مجهز شود و تحریم تسلیحاتی ایران لغو و به جای آن، محدودیت هایی به مدت پنج سال برقرار شود. (13:26)- کنفرانس خبر ظریف و موگرینی آغاز شد (13:25)-  بر اساس برخی از بندهای جمع بندی مذاکرات در زمینه تحریم ها بانک ها و موسسات (در مجموع حدود 800 شخص حقیقی و حقوقی) از شمول تحریم ها خارج می شوند. (13:21)- وزراي خارجه و هيات های مذاکره کننده همین الان در مقر سازمان ملل هستند. (13:20)- ممنوعیت خرید اقلام حساس با کاربرد دومنظوره لغو و تامین نیازهای ایران از طریق کمیسیون مشترک ایران و 1+5 تسهیل خواهد شد. (13:17)- بر اساس برخی از گزارشات طبق توافق ایران و 1+5؛ ایران به عنوان تولید کننده محصولات هسته ای، به خصوص"اورانیوم غنی شده" و "آب سنگین"، وارد بازارهای جهانی خواهد شد. بدین ترتیب «تحریم ها و محدودیت ها علیه صادرات و واردات مواد هسته ای تا حدودی بی تاثیر می گردد». ممنوعیت یا محدودیت همکاریهای اقتصادی با ایران در تمامی عرصه‌ها از جمله سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، و سایر زمینه ها رفع می شود. (13:16)- به محض اعلام خبر توافق ایران و 1+5، قیمت های جهانی نفت 2 درصد کاهش یافت. (13:15)

-  علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، روز سه‌شنبه پس از امضای توافقی با آژانس که نقشه راه نامگذاری شده در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: «انجام تمام توافقات از جمله ترتیبات مقرر برای موضوع پارچین با رعایت کامل خطوط قرمز کشور خواهد بود.» (13:12)- خبرگزاری روسی اینترفکس رونوشتی از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) را به دست آورده که در آن نوشته شده‌است که ایران تعهد و تأیید می‌کند که «تحت هیچ شرایطی، هیچگاه به دنبال ساخت یا به دست آوردن جنگ‌افزار هسته‌ای نباشد.» (13:10)- یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است: متن نهایی توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ١+٥ امضا شده است. علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، این متن را به نمایندگی از طرف دولت متبوع خود امضا کرده است. توئیتر جسم روحانی نیز این خبر را با انتشار عکس منتشر کرده است. (13:10)



- وزاری 1+5 در لابی هتل کوبورگ (13:10)

- معاون وزیر امورخارجه اسرائیل توافق اتمی میان ایران و گروه ۱+۵ را مورد #انتقاد قرار داد. (13:05)- ایتارتاس می‌نویسد: بر پایه پیش‌نویس توافق نهایی، ۱+۵ و تهران به توافق رسیده‌اند که به ایران اجازه دسترسی به تجارت، فناوری‌ها، و منابع مالی و انرژی داده شود. (13:00)- تصویر: خبرنگاران ایرانی در حال اعزام به سمت محل برگزاری کنفرانس (13:00)

- موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از هتل کوبورگ خارج شد و به سمت محل برگزاری کنفراس، در مقر سازمان ملل در وین حرکت کرد. (13:00)- شبکه خبر به صورت مستقیم در حال پخش محل کنفرانس خبری ظریف و موگرینی است. قرار است تا یک ساعت دیگر، بیانیه جمع بندی مذاکرات خوانده شود. موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از 1+5 ، بیانیه را خواهد خواند. (12:50)- یوکیا آمانو، مدیر کل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی پیش به خبرنگاران گفت: این نقشه راه روندی را شروع می کند که تا انتهای سال ٢٠١٥ است. جلسه های فنی و تدابیر فنی انجام می شود و توافقی جداگانه درخصوص پارچین انجام خواهد شد.(12:45)- رویترز می‌نویسد که در پی اعلام خبر توافق نهایی هسته‌ای با ایران، بهای نفت روز سه‌شنبه بیش از یک دلار کاهش یافت. (12:45)- رویترز گزارش داده است: ایران توافقی شامل "بازگشت به عقب" را پذیرفته به این معنی که اگر به تعهدات خود در چارچوب توافق جاری عمل نکند، تحریم‌های خارجی ظرف ٦٥ روز بار دیگر به اجرا گذاشته می‌شود. براساس این گزارش، تحریم تسلیحاتی ایران به مدت پنج سال و تحریم موشکی این کشور به مدت هشت سال برجا خواهد ماند. تاکنون منابع داخلی این گزارش ها را تائید نکرده اند.  (12:40)- رویترز: نخست‌وزیر اسرائیل توافق جامع هسته‌ای با ایران را «یک اشتباه تاریخی» نامید. (12:35)-  از جزئیات بیشتری از توافق نهایی هسته‌ای اطلاع پیدا کرده‌است، ازجمله این‌که این توافق، «بیشتر زیرساخت‌های سایت‌های اصلی هسته‌ای ایران را پابرجا باقی می‌گذارد، البته بخش اعظم قطعات آن قرار است پیاده شده و در انبارها گذاشته شود.» به نوشته نیویورک‌تایمز، برخی محدودیت‌ها برای برنامه هسته‌ای ایران قرار است پس از ۱۰ سال کنار گذاشته شود، و ایران پس از ۱۵ سال آزاد خواهد بود هر اندازه می‌خواهند اورانیوم غنی‌شده تولید کند. (12:30)-  خبرگزاری ایتارتاس: هیئت آلمانی در مذاکرات می‌گوید که «به نقطه جوش رسیدیم، اما نتیجه به دست آمد.» (12:15)-   خبرنگاران هم اکنون در حال انتقال به محل برگزاری نشست رسانه ای اعلام رسمی توافق هستند. (12:10)- حسن روحانی رئیس جمهور تا ساعاتی دیگر به صورت زنده درباره توافق ایران و 1+5 با مردم گفتگو می کند.(12:5)
- عکاسان و تصویربرداران راهی مقر سازمان ملل و خبرنگاران نیز عازم مرکز رسانه‌های اتریش شدند. (12:00)- خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از "یک دیپلمات ارشد غربی" گفته است که ایران و مذاکره کنندگان بین المللی به توافق رسیده اند. به گفته این منبع، این توافق شامل مصالحه بین مواضع ایران و آمریکاست و از جمله در آن آمده است که بازرسان سازمان انرژی اتمی در جریان نظارت بر فعالیت اتمی ایران مجاز به پافشاری برای بازدید مراکز نظامی هستند. (11:45)- خبرگزاری رویترز از قول یک دیپلمات ایرانی می‌گوید توافق نهایی حاصل شده است. یک دیپلمات ایرانی دیگر نیز این را تائید کرده است. 11:00)بر اساس اخبار قرار است توافق صورت گرفته در قالب اصلاح جمع بندی مذاکرات برای بررسی در اختیار مجالس کشورها قرار گیرد. (10:45)- اتحادیه اروپا اعلام کرد: جلسه نهایی ایران و ۵+۱ ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سازمان ملل و سپس کنفرانس خبری در «مرکز اتریش» خواهد بود. (10:35)- روزنامه اعتماد در خبر اختصاصی اعلام کرده که تحريم فروش هواپيما به ايران لغو مي‌شود/ صادرات فرش و مواد غذايي ايران به امريكا آزاد خواهد شد. (10:20)- محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تهران به خبرنگاران گفته است در صورت اعلام توافق نهایی، فرصتی ۱۵ روزه در اختیار پایتخت‌های هفت کشور طرف گفت‌وگو قرار گرفته است که « در صورت تأیید نهایی ازسوی نظام، توافق نهایی حاصل خواهد شد.» (10:15)- محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در سخنانی در آغاز جلسه روز سه‌شنبه گفته است: امیدواریم نتیجه مذاکرات با کشورهای ۱+۵ تضمین کننده مصالح و منافع ملی باشد و مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود و مصوبه اخیر بر این مهم نظارت می‌کند. اخیرا مجلس طرحی به نام 'الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای'را تصویب کرد که به تایید شورای نگهبان و امضای رئیس جمهور رسید و برای اجرا به وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ شد.(10:10)- صفحه نخست برخی از روزنامه های کشور در سه شنبه (10:00)





- منابع خبری به نقل از منابع آگاه اعلام کرده اند که در توافقات صورت گرفته، بازرسان سازمان ملل (سازمان بین المللی انرژی اتمی می توانند به تمامی مکان های مشکوک از جمله سایت های نظامی دسترسی داشته باشند و  همچنین در یک ماه آینده در صورت توافق، شورای امنیت قطعنامه ای را صادر خواهد کرد که شامل گام هایی از سوی ایران برای اعمال محدودیت ها بر سر برنامه هسته ای و توقف یا لغو تحریم ها خواهد شد که در نیمه اول سال 2016 اجرایی می شوند. (09:55)- پست اینستاگرامی عباس عراقچی که دیشب آن را منتشر کرده بود. (09:50)

- در اولین دقایق صبح امروز سه شنبه 23 تیر 94، در بازار تهراندلار 44 تومان وسکه 10 هزار تومان ارزان شد. (09:45)- خبرگزاری روسی ایتارتاس به نقل از یک منبع اروپایی: با حصول توافق، اتحادیه اروپا اجرای تحریم‌های جاری خود علیه ایران را تا قبل از پایان سال جاری متوقف می‌کند تا کشورهای عضو این اتحادیه بعدا بر سر لغو کامل آنها به توافق برسند. موعد تمدید تحریم‌ها ماه ژوئیه سال آینده فرا می‌ رسد. (09:30)- خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری روسی تاس می‌گوید قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌ مربوط به برنامه اتمی و توافق نهایی طی یک تا سه روز به شورای امنیت سازمان ملل برود. بنا بر این گزارش این قطعنامه احتمالی مسائلی مانند جزئیات مربوط به تحریم‌ها یا روش‌های نظارتی و شبیه آن را در بر خواهد گرفت. (06:10)-  خبرگزاری رویترز گزارش داد: «اگرچه ایران و شش قدرت جهانی نتوانستند تا ضرب الاجل نیمه شب دوشنبه به توافق نهایی هسته‌ای برسند، اما دیپلماتهای تمامی طرفین حاضر در مذاکرات ابراز امیدواری کردند که تا چند ساعت آینده یک پیشرفت در این زمینه حاصل خواهد شد.» بنا به نوشته این خبرگزاری: مقامات نزدیک به مذاکرات از کلافه شدن وزرای اروپایی از عدم تمایل جان کری به ترک مذاکرات صحبت کردند و این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد "پیشرفت واقعی" بدست آمده و تیم مذاکره کننده آمریکا مادامی که مذاکرات مفید باشد در وین خواهند ماند. (06:00)-   اخبار و اطلاعات واصله حکایت از آن دارد که جلسه وزرای خارجه ایران و شش کشور موسوم به 1+5، در ساعت 10:30 به وقت وین (13 به وقت تهران) قطعی شده است. (05:30)- ساعت 10:00 به وقت وین نشست جامع در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود. (04:45)- خبرنگار روس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات در ساعت 8:30 به وقت گرینویچ (13:00 به وقت تهران) خبر داد. (04:25)-  سی ان ان: توافق انجام شده و فقط کاغذهای توافق در حال آماده شدن است. (04:18)تحولات روز دوشنبه را می توانید در اینجا بخوانید. تحولات روز یکشنبه را می توانید در اینجا بخوانید. 



94/4/23 - 12:43 - 2015-7-14 12:43:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن