تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817171497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بستر سازي تحول در صنعت بيمه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۶ب.ظ)
رييس سابق پژوهشکده بيمه عملکرد اين پژوهشکده را تشريح کرد: بستر سازي تحول در صنعت بيمه موج - ساير رسانه ها- پژوهشکده بيمه در مسير صحيح خود در خدمت به صنعت بيمه کشور قرار گرفته است.
دنياي اقتصاد نوشت:

"عملکرد پژوهشکده بيمه در سال 1393 قابل تحسين است ؛ پژوهشکده بيمه در سال 93 به جايگاه اصلي خود که در واقع بازوي علمي، پژوهشي، مطالعاتي و تحقيقاتي صنعت بيمه است، برگشته است و گام‌هاي مهمي در انجام پژوهش‌هاي کاربردي که پاسخگوي نيازهاي صنعت بيمه باشد، برداشته است. بيمه مرکزي از مطالعات پژوهشکده بيمه براي اصلاح و يا تصويب قوانين و مقررات بيمه‌اي بهره جسته و اين موضوع به خصوص در اصلاح قانون بيمه شخص ثالث توانست در قانع کردن نمايندگان مجلس به ما کمک کند." اين تعريف رييس کل بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران از عملکرد پژوهشکده بيمه درفروردين ماه سال 94 بود. اما عليرغم اين ارزيابي کاملا مثبت، دکتر مهدوي خرداد ماه 94 از رياست اين تنها مرکز پژوهشي بيمه کشورکنار گذاشته شد.
دکترغديرمهدوي درگفت و گو با دنياي اقتصاد عملکرد پژوهشکده بيمه در دوره رياستش را تشريح کرد.

- آقاي دکتر، فاصله تقديروقابل تحسين دانستن وتغيير شما بسيار کوتاه بود. آيا رويکرد پژوهشکده چرخش ناگهاني داشت؟
نه هيچگونه چرخشي نداشت. اصولا رويه اينجانب بدين صورت بود که تلاش زيادي براي تصويب آيين نامه ها و دستور العملها از مبادي قانوني انجام ميدادم و سپس به اجراي آنها همت ميگماردم. طبق ماده 2 اساسنامه پژوهشکده ، اجراي طرح‌هاي پژوهشي ، همکاري با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشي داخل و خارج کشور، انتشار مجله، کتاب ، جزوه آموزشي و برگزاري همايش‌هاي علمي و از وظايف پژوهشکده بيمه است که با توجه به اين وظايف، به نظر مي‌رسد پژوهشکده توانسته است نقش خود را در صنعت بيمه به خوبي ايفا نمايد.
طرح‌هاي پژوهشي که در بدو انتصاب اينجانب، توسط رييس کل بيمه مرکزي به پژوهشکده بيمه واگذار گرديد، به نحو احسن مديريت و اجرا شدند. اين امر در بيانات رييس کل بيمه مرکزي در جلسه دوازدهم هيئت امنا دراسفند 93 و در کنفرانس 13 آذر سال 93 به مناسبت روز بيمه ودر بسياري از مناسبتهاي ديگر چون مجمع سال 93 بيمه مرکزي و جلسات مديران بيمه مرکزي به صراحت تاکيد شده است.

ماموريت پژوهشکده دردوره شما چه بود و چگونه اجرا شد؟
ماموريت رييس پژوهشکده اساسا آن چيزي است که در ماده دو اساسنامه بدان تصريح شده است.علاوه برآن دستورات رييس هيئت امنا مبني براجراي طرحهاي کاربردي صنعت بيمه بطور جدي مورد توجه قرار ميگرفت.
در سال‌هاي 92 و 93 به ترتيب 16 و 23 عنوان از اين طرح‌هاي کاربردي خاتمه پيدا کردند که به کارگيري نتايج اين پژوهشها مي‌توانست اثر قابل توجهي بر بازار بيمه داشته و ضريب نفوذ بيمه را افزايش داده و يا در کاهش خسارات و ارائه بهينه محصولات بيمه‌اي نقش قابل توجهي ايفا نمايد. به عنوان نمونه طرح «نرخنامه مشورتي بيمه‌هاي اموال و مسووليت و اشخاص» مورد استفاده شرکت‌هاي بيمه قرار گرفت. طرح «مطالعه عوامل ريسک و فاکتورهاي موثر بر محاسبه حق بيمه در بيمه اتومبيل» با مطالعه تطبيقي بيمه‌نامه‌ کشورهاي ديگر ، مورد بهره‌برداري مرکز پژوهش‌هاي مجلس و همچنين نمايندگان درگير فرآيند اصلاح قانون بيمه‌نامه شخص ثالث قرار گرفت. همچنين طرح «ماليات بر ارزش افزوده در صنعت بيمه» يکي از چالش هاي صنعت بيمه بود که با بررسي وضع موجود، تجربيات جهاني و ارائه راهکارهاي اصلاحي، منشاء تصميم‌سازي در خصوص حذف ماليات بر ارزش افزوده گرديد. سي و نه طرح پژوهشي از اين نوع طرحهاي کاربردي خاتمه يافتند که به منظور بهره برداري اصحاب صنعت بيمه متن کامل آنها در سايت پژوهشکده و بيمه مرکزي قرارگرفتند. طرحهاي کاربردي زيادي نيز در شرف اتمام و يا در مراحل مختلف اجرا قرار داشتند.
در زمينه چاپ کتب و نشريات علمي، پژوهشي و حرفه اي و برگزاري کنفرانسها و نشستهاي علمي با اساتيد و مديران و کارشناسان صنعت بيمه وارتقاي جايگاه علمي و پژوهشي پژوهشکده و آموزش و تربيت نيروي انساني مورد نياز صنعت بيمه، پژوهشکده در دو سال گذشته توفيقات برجسته اي داشته است.

- آيا طرح هاي اجرايي با خواسته صنعت بيمه هماهنگ بود ؟
البته . ما خارج ازخواسته صنعت بيمه طرحي براي اجرا نداشتيم. طرح‌هاي اصلاح بيمه‌نامه‌هاي عمر ، درمان ، باربري و حوادث، تحليل کمي و کيفي ضريب نفوذ بيمه، بررسي علل و عوامل رواج نرخ‌هاي غيرفني در بازار بيمه کشور، مطالعه روش‌هاي محاسباتي و ارزيابي ريسک‌هاي مختلف،بررسي عوامل ريسکي در بيمه نامه هاي مختلف، تدوين ضوابط حاکم و ملاک‌هاي علمي جهت تدوين شرايط عمومي در انواع بيمه‌نامه‌ها، تدوين ضوابط علمي و تجربي و قابليت مهارت‌هاي نمايندگان بيمه و استانداردهاي آموزشي ، و پروژه هاي کاربردي ديگر مسايل موردنياز صنعت بيمه بود که با رويکرد تطبيقي با ساير کشورهاي جهان مطالعه و اجرا گرديدند که بکارگيري آنها ميتواند منشاء تحول در صنعت بيمه کشور شود.

- يکي از انتقادهاي مطرح شده از عملکرد شما وابستگي شما به نهادهاي علمي و دانشگاهي بود. تا جايي که گفته شد پژوهشکده از صنعت بيمه دور و به جاهاي ديگر متصل شده است. دراين مورد توضيحي داريد؟
پژوهشکده محل تلاقي صنعت و دانشگاه است. مخصوصا اينکه فعاليت صنعت بيمه تحت شرايطي است که با تخمين ها و پيش بيني ها و احتمالات وقوع حوادث قرين است، فاصله گرفتن صنعت بيمه از دانشگاهها ميتواند زيانهاي جبران ناپذيري را بدنبال داشته باشد.
بدليل همين اهميت است که از نظر قانون گذار رياست و سرپرستي پژوهشکده و معاونت و مديريت گروههاي پژوهشي مشروط به هيات علمي بودن آنهاست.
از رسالتهاي پژوهشکده کمک به ارتقاي دانش بيمه در تعامل با دانشگاههاست. در اين راستا با دانشگاههاي برتر کشور به منظور تربيت اساتيد بيمه و بيمه سنجي تفاهم نامه و قرارداد امضا شد. براي نشريه علمي-پژوهشي پژوهشنامه بيمه، اعضاي هيات تحريريه از اعضاي هيئت علمي برجسته برتر کشور انتخاب شدند که با همت آنها تمامي شماره‌هاي آن بدون تاخير منتشر شدند. همچنين امتياز انتشار مجله علمي-ترويجي «مطالعات بيمه» با رويکرد کاربردي صنعت بيمه، اخذ نموده و دو شماره اوليه آن چاپ و منتشر گرديد. مجوز انتشار مجله انگليسي Iranian Journal of Risk and Insurance را اخذ کرده و شماره اول آن را در اوايل خردادماه 94 به انتشار رسانديم. اصولاچاپ مجله تخصصي به زبان انگليسي کار دشواري است که بسياري از دانشگاه‌ها با داشتن بيش از دويست هيات علمي موفق به انجام آن نشده‌اند، ولي پژوهشکده موفق به انجام آن شد. هدف اين بود که با ارتقاء آن به مجله ISI شاهد جذب مقالات خارج کشور در زمينه بيمه و ريسک به منظور انتقال دانش باشيم. هدف اصلي همه اين تعاملات خدمت به صنعت بيمه است.

-گفته شد کتاب هايي درانبارپژوهشکده بيمه خاک مي خورد که اتلاف منابع است. دراين خصوص چه نظري داريد؟
لازم ميدانم نگاهي به گذشته داشته باشم تا هم به سئوال شما پاسخ داده باشم و همچنين به وضعيت تاليف پرداخته باشم. بنده در سال 1377 در شرف تکميل پايان نامه دکتري اقتصاد در داخل کشور بودم که يک آگهي دو خطي در خصوص جذب بورسيه دکتري بيمه توسط دانشگاه علامه مسير زندگيم را به بيمه پيوند داد. پس از قبولي در آزمون، راهي کشور ژاپن گرديدم. لازم ديدم تمامي تاليفات مربوط به بيمه در داخل کشور را گردآوري کرده و براي مطالعه با خود به ژاپن ببرم. آنچه که جمع شد يک کارتن کوچک کتاب و نشريه، کل تاليفات در زمينه بيمه در کشور بود. از اين بابت بسيار دلزده و ناراحت بودم و آرزو کردم ايکاش روزي بتوانم نقش قابل توجهي در گسترش دانش بيمه و توسعه اين صنعت بسيار ارزشمند داشته باشم. با مراجعه به کتابخانه دانشکده اقتصاد دانشگاه کوبه ژاپن دريافتم که تعداد کتب تاليفي موجود در زمينه بيمه به زبان ژاپني و انگليسي بيش از پنج هزار جلد است.
پس از اخذ دکتري در رشته اقتصاد بيمه ، موفق به اخذ فلوشيپ دو ساله فوق دکتري در رشته بيمه عمر از دانشگاه کيوتو ژاپن شدم. دانشگاه کيوتو از جهت منابع علمي از دانشگاه کوبه نيز غني تر بود. پس از اتمام اين دوره ، مقطعي را به عنوان پژوهشگر عالي در دانشگاه کيوتو اشتغال داشتم و همزمان عضو افتخاري انجمن بيمه عمر ژاپن بودم. محيط علمي پر نشاط و امکانات مناسب آنجا شرايطي را برايم ايجاد کرده بود که بصورتي فعال در اغلب مجامع و کنفرانسهاي علمي و حرفه اي مرتبط با بيمه در جهان بطور فعالانه شرکت ميکردم. بسال 1385، به کشور مراجعت کردم. با کمال تاسف دريافتم طي اين 8 سال کل تاليفات به زبان فارسي در زمينه بيمه چندان از آن يک کارتن کوچک فراتر نرفته است.
توسط رئيس کل بيمه مرکزي وقت به عضويت هيئت امناء و شوراي پژوهشي پژوهشکده درآمدم. در آنجا از اين شکاف موجود و از لزوم ايجاد نهضت تاليف و ترجمه در زمينه بيمه و ريسک صحبت کردم. متاسفانه به دليل تغييرات سريع در پژوهشکده و تغيير سه رئيس در سه سال وبلاتکليفي آن در يکسال بعدي، ايده ايجاد نهضت تاليف و ترجمه جامه عمل نپوشيد. اما در اين برهه آنچه که اتفاق افتاد چاپ تعداد معدودي از کتب بيمه اي در تيراژ بالا و تجميع آن در انبار پژوهشکده بود. تغيير مديريتي سليقه اي که مانع توسعه و پيشرفت هر سازماني است و هزينه هاي جبران ناپذيري را بدنبال دارد، فرصتي را براي روساي پژوهشکده، حتي براي توزيع اين کتب چاپ شده مهيا نکرده بود.
تا اينکه در اواسط سال 1390 به سرپرستي پژوهشکده انتخاب شدم. اولين معضلي که بدان پرداختم، همين کتب جمع شده در انبار بود که بخش قابل توجهي از آنها با اهداء در نشستها و کنفرانسها کاهش داده شد. گام دوم اين بود که استراتژي چاپ کتاب را به نحوي تدوين کنم که ضمن ايجاد تحول در تاليف و ترجمه از اتلاف منابع جلوگيري شود. بدين منظور، تصميم گرفته شد تيراژ کتابها براي چاپ اول در پانصد جلد محدود بماند. با اتخاذ اين تصميمات موجودي انبار در حال کنترل قرار گرفت. البته زمانبر بودن فروش کتب هميشه درصدي موجودي انبار ايجاد ميکند که بايد بدان توجه شود.

- آيا در ايجاد نهضت تاليف و ترجمه توفيقي حاصل شد؟
در خصوص پوشاندن خلاء علمي موجود تلاش بي‌شائبه‌‌اي در سه سال گذشته صورت پذيرفت به نحوي که در سال‌هاي91 ، 92 و 93 به ترتيب 45، 39 و 57 کتاب منتشر شدند. اين کتب پس از بررسي هاي کارشناسي در کميسيون نشرو شوراي پژوهشي تصويب شده و در تيراژ پايين به چاپ رسيدند. در سه سال گذشته بطور مستمر هر هفته يک کتاب مرتبط با بيمه و ريسک به صنعت بيمه اهداء گرديده است. کتاب‌هاي ارزشمندي چون نرخنامه‌ مشورتي بيمه هاي اموال و مسئوليت واشخاص، دانشنامه بيمه، کتاب جامع آموزش بيمه و ترجمه کتب چارتر توسط اساتيد برجسته و بنام دانشگاهي و صنعت بيمه منتشر شدند که انباشت تجارب و دانش بيمه‌ايست که مي‌تواند زمينه هاي تحول در صنعت بيمه را فراهم نمايد.

- آيا برنامه هايي با مشارکت پژوهشکده بيمه و مديران اجرايي صنعت بيمه انجام شد؟
با مديران عامل شرکتهاي بيمه مکاتباتي صورت گرفت تا هر شرکت نماينده علمي و پژوهشي خود را معرفي کند تا همفکري با صنعت و نيازسنجي آنها بصورت متناوب صورت پذيرد. در اين جلسات ماهانه نيازهاي پژوهشي شرکتهاي بيمه احصاء و مورد توجه قرار گرفته و در صورت قابل اجراء بودن در پژوهشکده، در دستور کار شوراي پژوهشي قرار ميگرفت. علاوه بر نشست‌هاي متعدد تخصصي که توسط گروه‌هاي پژوهشي با مشارکت مديران فني و کارشناسان شرکتهاي بيمه صورت ميپذيرفت، در سالهاي 92 و 93 همايش بين‌المللي روز ملي بيمه (13 آذر) با کيفيت قابل قبول و با ميهماناني برجسته و سرشناس جهاني در زمينه بيمه از کشورهاي سوئد، انگستان، ژاپن، کره‌جنوبي و همچنين مديران وکارشناسان صنعت بيمه کشور برگزارشد. علاوه بر آن همايش علمي- تخصصي روش‌هاي مدرن در علوم اکچوئرال با شرکت دو تن از اساتيد برجسته اين رشته از اروپا و بيش از صد نفر از اساتيد و دانشجويان داخلي و کارشناسان و آکچوئر هاي صنعت بيمه با کيفيت مناسب و در خور تحسين برگزار گرديد. کنفرانس مشترک پژوهشکده بيمه با دانشگاه هيتوتسوباشي ژاپن که از دانشگاه‌هاي طراز اول اين کشور است، با حضور 7 نفر از مديران عامل شرکت‌هاي بيمه‌اي داخل کشور برگزارگرديد. اين همايش مشترک برگ درخشاني از دفتر فعاليت‌هاي پژوهشي پژوهشکده و نشان از بالا رفتن اعتبار جهاني اين پژوهشکده است.
همچنين دعوت رئيس انجمن بين‌‌المللي بيمه (International Insurance Society) که از سال 1965 تاسيس شده و مقر آن در نيويورک است از رييس پژوهشکده بيمه بعنوان يک پژوهشکده برجسته به منطور راه‌‌اندازي شبکه جهاني پژوهش و نظارت در صنعت بيمه نشان ديگري از موفقيت‌هاي پژوهشکده در سال‌هاي اخير بوده است. معني اين دعوت اين است که پژوهشکده بيمه در کنار پژوهشکده ها و نهادهاي نظارتي معتبر بيمه چهل کشور بزرگ دنيا چون آمريکا، کانادا، ژاپن، روسيه،آلمان،فرانسه، چين و ... قرار مي‌گرفت.
اختصاص يک نشست علمي به رييس پژوهشکده بيمه در کنفرانس بيمه و ريسک آسيا و اقيانوسيه در سال 2014 که در دانشگاه مسکو برگزار شد ،و دعوت از رئيس پژوهشکده بيمه به منظور سخنراني در مجمع جهاني ناظران مالي که در اکتبر 2015 در سئول کره جنوبي برگزار ميگردد و دعوت به منظور ارائه سخنراني در کنگره جهاني بيمه و ريسک که در دانشگاه مونيخ آلمان در 6-2 آگوست 2015 برگزار ميگردد، نشان‌گر ارتقاي جايگاه جهاني پژوهشکده است.
لازم به ذکر است که در همه اين ارتباطات بين المللي اين حقير از اعتبار شخصي خود که طي 15 سال فعاليت علمي و پژوهشي کسب نموده بودم ، براي اعتلاي پژوهشکده استفاده کردم و در همه آنها (بجز کنفرانس مشترک با ژاپن که بخش کوچکي از آن توسط پژوهشکده تامين شد) براي هزينه شرکت و ارائه سخنراني ومعرفي پژوهشکده هيچگونه هزينه اي از پژوهشکده دريافت نکردم.

دربحث آموزش چه کرديد؟
ضعف آموزش و عدم توسعه منابع انساني، مشکل اصلي بر سر راه توسعه صنعت بيمه است. براي رفع اين مشکل در دو سال گذشته اقدامات اساسي توسط پژوهشکده بيمه صورت پذيرفت. براي رفع کمبود فارغ‌التحصيلان مقاطع دکتري در رشته‌هاي مرتبط با بيمه، با دانشگاههاي شهيد بهشتي براي تاسيس دوره دکتري بيمه‌سنجي (علوم اکچوئرال)، دانشگاه تهران براي تاسيس دوره دکتري و فوق‌ليسانس اقتصاد بيمه و دانشگاه علامه، براي تاسيس دوره دکتري بيمه تفاهم نامه و يا قرارداد امضا گرديد که پيرو اين قراردادها في مابين پژوهشکده بيمه و اين دانشگاه‌ها در سال‌هاي آتي در اين رشته‌ها در داخل کشور فارغ‌التحصيل مقطع دکتري خواهيم داشت.
از طرفي ديگر مجوز جذب 20 هيات علمي از وزارت علوم اخذ شد و اقدام جدي براي جذب آنها صورت پذيرفت. طي چند مرحله از سال 91 بيش از صد مصاحبه از متقاضياني که از طريق پرتال وزارت علوم معرفي شده بودند برگزار گرديد و تاکنون 8 نفر از فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي اصلي کشور پذيرفته شده‌اند و بقيه در فرآيند جذب قرار دارند.
به منظور گسترش آموزش‌هاي حرفه‌اي صنعت بيمه، در قراردادي با موسسه آموزشي بيمه مالزي، 20 نفر از کارشناسان برجسته صنعت بيمه در حال آموزش حرفه‌اي بيمه به زبان انگليسي هستند ، پس از طي حدود 2 سال آموزش مدرک حرفه‌اي معتبر از اين موسسه دريافت خواهند کرد و نقش‌هاي برجسته مديريتي را در صنعت بيمه کشور ايفا خواهند نمود.
به منظور اصلاح روند برگزاري آموزش‌ها و آزمون شبکه فروش صنعت بيمه (نمايندگان ، کارگزاران ، ارزيابان خسارات ....) ابتدا بررسي تطبيقي صورت پذيرفت. نتايج اين بررسي تطبيقي نشان مي‌داد که در اغلب کشورهايي که صنعت بيمه توسعه يافته اي دارند، اين آموزش‌ها توسط مراکزپژوهشي و علمي وابسته به نهاد ناظر و يا مورد تاييد آن همچون چارتر و يا انجمن بيمه آن کشور برگزار مي‌گردد. در حالي که اين امر در کشور بسيار ناهماهنگ صورت مي پذيرفت. طي نامه نگاريها وجلساتي، مديران بيمه مرکزي متقاعد شدند که اين آزمون‌ها و آموزش‌ها را به پژوهشکده بيمه واگذار نمايند. استاندارد آزمونها را ارتقاء داده و به سطح آزمونهاي سازمان سنجش نزديک کرديم. پس از آن در جهت اصلاح منابع درسي و آزمون برآمديم. کميته‌اي مرکب از مديران گروههاي پژوهشي تشکيل گرديد واين کميته از ميان همه کتب چاپ شده پژوهشکده که بصورت خريد اثر بوده وحقوق آنها به پژوهشکده واگذار گرديده بود و آئين‌نامه‌هاي شوراي عالي بيمه، دو جلد کتاب تحت عنوان «کتاب جامع آموزش بيمه» در حدود 1300 صفحه تدوين نمود که مقرر شد از اين پس مرجع اصلي آموزش‌ها و آزمون در صنعت بيمه گردد. اين دو کتاب مرجع چنانچه بتواند به خوبي مورد بهره‌برداري قرار گيرد، مي‌تواند منشا تحول در آموزش در صنعت بيمه گردد.
از ديگر فعاليت‌هاي آموزشي برنامه‌ريزي شده پژوهشکده، آموزش بيمه به خبرنگاران و قضات بود که يکي از اين دوره‌ها با موفقيت برگزار شد. هدف از اين آموزشها، اصلاح برداشتها از بيمه توسط اين دو قشر تاثير گذار بود تا در توسعه فرهنگ بيمه و ارائه احکام عادلانه در دعاوي مربوط به بيمه نقش خود را ايفا نموده باشد.

آخرين سوال اينکه آينده پژوهشکده بيمه را چگونه مي بينيد؟
پژوهشکده بيمه در مسير صحيح خود در خدمت به صنعت بيمه کشور قرار گرفته است. چه در زمينه انجام پژوهش هاي ارزشمند و مفيد ، وچه درزمينه چاپ کتب و نشريات اثرگذارو آموزش نمايندگان و کارشناسان صنعت بيمه و گسترش آموزشهاي عالي و ايجاد بسترهاو زيرساختهاي مناسب براي توسعه، گامهاي اوليه را محکم و استوار وهمراه با دورانديشي و آينده نگري برداشته است. اميدوارم اين مسير درخشان توسط مديران دلسوز و صاحب صلاحيت دنبال شود. ضمن تشکر صميمانه از شما و همه همکارانم در پژوهشکده بيمه و مساعدت‌هاي بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران، بايد اين نکته را يادآوري کنم که فقط از درون درستکاري و تلاش و مجاهدتهاي صادقانه است که محصولات ارزشمند توليد مي‌شود. پشتوانه همه اين محصولات علمي ارزشمند، تلاش‌هاي صادقانه و احساس تعهد و مسوليت همکارانم بوده است، که دراينجا از همه آنها قدرداني مي کنم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن