تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793537222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعای احتمال ترور فیزیکی احمدی نژاد/ دولت روحانی در معرض یک حمله گازانبری / روایتی از تخلف هزار و 800 میلیارد تومانی/ قبر ابن ملجم در شمال تهران است/واکنش ضرغامی به شایعه‌ای درباره شغل پسرش/ توافق در سفر نیویورک نهایی می شود؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ادعای احتمال ترور فیزیکی احمدی نژاد/ دولت روحانی در معرض یک حمله گازانبری / روایتی از تخلف هزار و 800 میلیارد تومانی/ قبر ابن ملجم در شمال تهران است/واکنش ضرغامی به شایعه‌ای درباره شغل پسرش/ توافق در سفر نیویورک نهایی می شود؟
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«شریعتمداری مسئولان وطن امروز را به ابن ملجم مرادی تشبیه کرد»،«حمله تند زیبا کلام به صدا و سیما»، و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ - 06 July 2015


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
جایز بودن صلح حتی با دشمن حجه الاسلام هادی خامنه ای دبیر کل مجمع نیروهای خط امام شب گذشته ودر جمع مردم و فعالان سیاسی در دار الزهرای تهران به مناسبت شب 19 ماه رمضان سخنرانی کرد و طی سخنان خود با خواندن فراز هایی از نهج البلاغه امیر مومنان به آرمان هایی از این کتاب مانند آزادی و عدالت، بلند پروازی، صلح و امنیت و... اشاره کرد و افزود: خصوصیات فرمانروایان خوب این است که از کسی کینه به دل نمی گیرند و جز خیرخواهی مردم چیزی نمی خواهند. وی یکی از خواسته ها و آمال بزرگ را صلح و امنیت برشمرد و عنوان کرد: این صلح بی مناسبت با ایام میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیست. امام علی(ع) می فرمایند: پیشنهاد هیچ صلحی را که موجب خشنودی خدا می شود هر چند دشمنت مطرح کند، رد نکن که آسایش رزمندگان، آرامش خود و امنیت کشور در صلح تامین می شود هر چند که نباید خوشبین بود و باید مراقب طرف مقابل باشیم.
همه باورمان شده که دین از سیاست جدا است آيت الله محسن غرويان استاد فلسفه و از شاگردان سابق آيت الله مصباح يزدي در گفتگویی با خبر آنلاین گفته است: به نظر می آید که در مقام عمل در ايران شاهد تفکیک دین از سیاست هستیم. یعنی امروزه سیاست ما مرتبط شده با اخلاقیاتی که هیچ ربطی به دین ندارد. واقعا اعتقاد به عدم جدايي دين از سياست در جامعه ما وجود دارد؟ این سوال ابعاد و نکات مختلفی دارد . یکی از نکات این است که در طول تاریخ، آنقدر دیانت ما از سیاست جدا بوده است که دیگر ما علما ، تئوری پردازان ،فیلسوفان دین و فقها هم باورمان شده است که دین از سیاست جدا است . یعنی آنقدر واقعیت خودش را بر ماتحمیل کرده است که دیگر در مقام نظر هم پذیرفتیم که دین یک چیز و سیاست چیز دیگری است . اما وقتی می نشینیم با مطالعه و دقت تفکر می کنیم ، می بینیم نباید دین از سیاست جدا باشد . دین آمده است تا بشر را به سعادت برساند. سعادت از چه راهی حاصل می شود؟ سعادت باید داخل همین کوچه ، خیابان ، جامعه ، اقتصاد و بازار خودش را نشان بدهد . پس باید کسانی که اقتصاد ، بازار ، اداره و این شئونات مختلف را می چرخانند، دین دار باشند و از دین استفاده کنند . این می شود همان سیاست و مدیریت انسان و جامعه. وقتي من در تعریف دین نگاه می کنم و در غایت دین اندیشه می کنم ،مي پرسم که دین برای چه آمده است وغرض از دین چیست ؟ در جواب به این نتیجه می رسم که سیاست در داخل دین است.
محمد علی ابطحی: شعار روز قدس را به شعار اصلی باز گردانیم عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: شعار اصلي ما در روز قدس بايد بازگشت به شعار اصلي يعني رويارويي جدي با غده سرطاني رژيم صهيونيستي باشد و مسلمانان درگيري‌هاي داخلي را پايان دهند.
محمد علي ابطحي عضو مجمع روحانيون مبارز درباره روز قدس و انسجام ملت‌هاي اسلام اظهار داشت: روز قدس يک روز نمادين براي جهان اسلام است که فلش اصلي مبارزات و مجاهدات جهان اسلام بايد به سمت غده اصلي يعني رژيم صهيونيستي باشد. وي افزود: ‌امروز ما شاهد اين هستيم که برخي تحرکات سعي بر اين دارد تا فلش مبارزات با رژيم صهيونيستي را به حوزه‌هاي ديگر سمت و سو دهد. عضو مجمع روحانيون مبارز تاکيد کرد:‌ امسال سال بسيار ويژه‌اي است چرا که دشمنان جهان اسلام را به خود درگيري دچار کرده است و اين نوعي موفقيت براي رژيم صهيونيستي است چرا که حملات مرگبار مسلمان عليه مسلمان به راه افتاده که بدترين و زشت‌ترين نوع آن حملات سعودي‌ها بر عليه ملت مظلوم يمن است. ابطحي با بيان اينکه اين خود درگيري‌ها در جهان اسلام بدترين حالت ممکن تلقي مي‌شود، گفت: داعش به جان عراق و سوريه افتاده است و ديگر حوزه‌هاي جهان اسلام نيز همچنان بر عليه هم اقدام مي‌کنند. وي خاطرنشان کرد: شعار اصلي ما در روز قدس بايد بازگشت به شعار اصلي يعني رويارويي جدي با غده سرطاني يعني رژيم صهيونيستي باشد و مسلمانان درگيري‌هاي داخلي را پايان دهند.
شریعتمداری مسئولان وطن امروز را به ابن ملجم مرادی تشبیه کرد محمد شریعتمداری در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از تیتر روزنامه وطن امروز در خصوص گران شدن 10 درصدی لبنیات نوشت: خيانت به جيب مردم فقط بدليل سياست ورزى عارى از اسلام . ايا شما باور ميكنيد مسئولان يك روزنامه يا مجله ى مدعى ، از " اثر عامل روانى در گسترش انتظارات تورمى " چيزى ندانند ؟! قطعاً پاسخ منفى است . آنها بخوبى به عواقب اين كار سخيفشان كه افزايش سطح عمومى قيمتهاست آگاهند. اما به قيمت خيانت به جيب مردم به تخريب دولتى كه مخالف آن هستند مى پردازند، و از اين كار، كه ناجوانمردى در حق مردم است، دست بر نمي دارند. زيرا ظاهراً معتقدند هدف وسيله را توجيه مى كند. لذا هر روز راست و دروغ تيترهاى صفحه اولشان را به اعلام گرانى قيمت كالا و خدمات اختصاص مى دهند . لابد در ماه رمضان با كاهش قدرت خريد مردم ، كه با اين اخبار حتماًً چنين خواهد شد ، ميخواهند حسنه جمع كنند و به بهشت بروند . ابن ملجم مرادى ملعون هم ظاهراًً چنين وانمود ميكرد.
حمله تند زیبا کلام به صدا و سیما صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی به ارزیابی عملکرد رسانه ملی در مورد انعکاس اخبار مذاکرات پرداخته و به «آفتاب» گفت‌: «متاسفانه تلویزیون نه منعکس کننده منافع ملی بلکه منعکس‌کننده عقاید جناح خاص یعنی همان تندروهاست؛ با کمال تاسف تلویزیون مدت‌هاست دارای جهت‌گیری‌های سیاسی مشخصی است و در جهت بسط و اشاعه دیدگاه‌های گروه‌های تندرو گام برمی‌دارد.» زیباکلام به نتایج اخذ این رویکرد در جامعه پرداخته و گفت‌: «حاصل این رویکرد غلط این است که مردم برای کسب اخبار روز و شنیدن تفاسیر گوناگون به رسانه‌های بیگانه پناه می‌برند. در واقع اگر بخواهم صریح صحبت کنم رسانه‌های دیگر نان سیاست‌زدگی و ایدئولوژیک بودن تلویزیون داخلی ما را خورده و مخاطبان ایرانی را ازآن‌خود کرده‌اند. مردم حس کرده‌اند که اگرچه بی بی سی همه حقیقت را نمی‌گوید لااقل بخشی از حقیقت را که به مخاطب ارائه کرده با دروغ نمی‌آمیزد در مقابل رسانه ملی که از هزینه آن از جیب مردم تامین شده هم همه حقیقت را نمی‌گوید و هم آن چه را که می‌گوید با دروغ در می‌آمیزد. ناگفته نماند اگرچه این رسانه مدیران خوب هم کم ندارد ولی بسیاری از این افراد برای تقویت جایگاه خود نمی‌توانند اجازه پخش برنامه‌های مستقل را صادر کنند.»
تلگرام مشکل کندی سرعت در ایران را گردن گرفت با گذشت چند ماه از اختلالات این شبکه پیام‌رسان و البته برخلاف اظهارات پیشین تلگرام که می‌گفت اختلالات آن در ایران مربوط به شرکت‌های اینترنتی است، این بار اختلالات را گردن گرفت. تلگرام این بار هم در اکانت رسمی توئیتر خود نوشته است: "ما اشکالات فنی مسیردهی ترافیک در ایران را طی روزهای گذشته برطرف کرده‌ایم؛ بنابراین سرعت تلگرام در این کشور به حالت اولیه بازگشت و اجرای آن سریع شد.
نامه به رئیس شورای امنیت ملی برای رفع محدودیت رسانه ای رئیس دولت اصلاحات اصلاح‌طلبان یزد در مراسمی که با حضور «محمدرضا تابش» و «عبدالواحد موسوی‌لاری» برگزار شد٬ با امضای نامه‌ای به رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، خواستار رفع محدودیت‌های رسانه‌ای رئیس دولت اصلاحات شدند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالواحد موسوی‌لاری در این مراسم، مشی اصلاحات را پرهیز از افراط و تفریط دانست و گفت: «اصلاح‌طلبی واژه‌ای چندوجهی است و کسانی که در زیر این چتر قرار می‌گیرند، به یک معنا به پاره‌ای از روش‌ها و منش‌های موجود اعتراض دارند و خواستار اصلاح هستند». وزیر کشور دولت اصلاحات افزود: «اصلاح‌طلبان کسانی هستند که به‌دنبال بهبود هستند نه تخریب؛ افرادی که در زیر چتر قانون اساسی می‌خواهند جامعه خود را اصلاح کنند».
فرانسه به دنبال اداره فرودگاه های تهران و مشهد رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری این کشور شهریورماه به تهران می‌آیند و شرکت‌های فرانسوی درصدد نوسازی و اداره فرودگاه‌های تهران و مشهد هستند.نشریه نیوزلتر هبدو نوشت: بخش‌‌های حمل ونقل و شهری موضوع اختصاصی مذاکرات آینده شرکت‌های مدف اینترناسیونال (برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه) در سپتامبر (شهریور) در تهران خواهد بود.این رسانه گزارش داد: مدیران بیش از ۷۰ شرکت فرانسوی به ریاست ایوتیبول دو سیلگی معاون مدف (MEDEF) در حاشیه دیدار با وزیر راه و شهرسازی در سالن بورژه تشکیل جلسه دادند و در خصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و مسکن تبادل نظر کردند.روزنامه لوموند از مهمترین روزنامه‌های اروپا و معتبرترین روزنامه فرانسه نوشت: آخوندی در حوزه حمل ونقل هوایی بر خرید حدود ۴۰۰ هواپیما با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد دلار و احداث ۹ ترمینال فرودگاه ‌بین المللی تاکید کرده است. رادیو فرانس اینتر با اشاره به فصل تازه ایجاد شده با حضور وزیر راه و شهرسازی در پاریس اعلام کرد: شرکت‌های فرانسوی درصدد نوسازی و اداره فرودگاه‌های تهران و مشهد هستند و عباس آخوندی به پاریس آمد تا نبض بازار را بسنجد.
توافق در سفر نیویورک نهایی می شود؟ سایت دیدبان نوشت: شنیده ها حاکی از آنست که یکی از مسئولان ارشد دولت در جلسه ای اعلام کرده است:«ارزیابی ما بر این است که در تیر ماه توافق امضاء نمی شود. داریم خود را آماده می کنیم که در سفر نیویورک که سران همه کشورها هستند کار را تمام کنیم و توافق محکم تری هم خواهد بود.»که البته ظاهرا در سفراستانی رئیس جمهور به خراسان شمالی هم به این موضوع اشاره شده است و گفته شده کهبه همان سازمانی که تحریم کردند می رویم و همه تحریم ها را بر می داریم. لازم به ذکر است بعضی از کارشناسان معتقدندرئیس جمهور علاقه دارد که توافق نهایی را خودش امضا کند.با این حال خبرهایی مبنی بر رسیدن به توافق بر سر موضوعات و نزدیک شدن به توافق نهایی به گوش می رسد.
برخی اعضای حزب "یکتا” پرونده تخلفات مالی دارند غلامعلی جعفرزاده ،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی درباره تاسیس حزب یکتا گفت:من به بعضی از افرادی که می‌خواهند در حزب یکتا عضو شوند توصیه می‌کنم که باتامل و صبر عضو این حزب شوند زیرا برخی از افراد حزب یکتا هنوز پرونده‌های مالی و تخلفات مالی دارند که باید بررسی شوند و در دست رسیدگی است.وی اظهارداشت: افرادی را داریم که خودشان را عنوان متولیان حزب یکتا معرفی می کنند که پرونده های مالی آنها در دست بررسی است و ما در حال تحقیق و تفحص از پرونده های انها هستیم.وی تاکید کرد: تحقیق و تفحص از برخی مسئولان و وزراء دولت قبل در حال اتمام است که باید به قوه قضاییه ارسال شود و بعد ازاین تحقیق و تفحص این اسامی مشخص می شود و افرادی که خواستار عضویت در این حزب هستند کمی صبر کنند بعد تصمیم بگیرند.نماینده مردم رشت در مجلس در مورد اینکه آیا این افراد با تشکیل حزب بااحمدی نژاد کار می کنند یا مستقل از وی فعالیتشان را انجام می دهند گفت: این افراد نوچه ها و پرورش یافته های مکتب احمدی نژاد هستند.
رتبه عجیب ایران در تلفات رانندگی آمارها نشان می دهد در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار خودرو حدود ۹ نفر کشته می‌شوند، در حالی که ایران به ازای این تعداد خودرو، ۳۷ تن کشته می شوند.به گزارش خبرنگار مهر، اگر میانگین ۲۳ تا ۲۷ هزار کشته در حوادث رانندگی در طول سال را همراه با میانگین ۲۵۰ هزار زخمی این حوادث در نظر بگیریم، گویی هر سال در ایران یک زلزله بزرگ با این مقدار کشته و زخمی اتفاق می‌افتد. هم‌چنین تعداد تلفات جاده‌اي كشور در سال با تلفات يك جنگ تمام عيار برابري ‌مي‌كند.وضعیت نامناسب حوادث جاده‌ای کشور ما باعث شده بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای ایران را بحرانی عنوان کند. بر اساس اعلام پژوهشكده بيمه مركزي ايران، کشور ما از نظر تصادفات ناايمن رانندگي در بين ۱۹۰ كشور جهان، رتبه ۱۸۹ را به‌ خود اختصاص داده و از اين جهت، تنها كشور سيرالئون در غرب قاره آفريقا است كه وضعيت نامناسب‌تري نسبت به ايران دارد.در مقایسه با برخی از کشورهای آسیایی می‌توان گفت ميزان تلفات تصادفات رانندگی در ايران ۲۵ برابر ژاپن و ۲ برابر ترکيه است.
مفتی عربستانی مجوز همجنس گرایی داد جمهوری اسلامی نوشت: فتوای عجیب یکی از مفتی های برجسته وهابیت در عربستان سعودی، مبنی بر جواز همجنس گرایی در اسلام شگفتی رسانه های عراقی را برانگیخت. به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا در بغداد، «عائض بن عبدالله القرنی» از مفتی های برجسته وهابیت در عربستان سعودی گفته است: «موضوع ازدواج در اسلام محصور به دو جنس مختلف یعنی زن و مرد نیست بلکه در برخی شرایط همجنس ها را نیز در بر می گیرد»! این اظهارات در رسانه های مختلف عراقی واکنش داشته است. آنها نوشته اند: «القرنی تشویق به فعل شنیع لواط می کند و مدعی است برخی از «جنگجویان» (جنگجویان وابسته به گروه های تروریستی القاعده و زیرشاخه های آن) در میادین جنگ و زندانها اقدام به این فعل کرده اند» عبدالله القرنی این اظهارات را در واکنش به حکم اخیر دادگاه عالی آمریکا مبنی بر قانونمند دانستن ازدواج همجنس گرایان در آمریکا مطرح کرده و گفته است «ازدواج همجنس گرایی دارای ریشه های دینی است». وی در توجیه اظهارات خود آورده است: شاید اگر ضرورت ایجاب کند در مواردی این گونه روابط جنسی واجب باشد همانطور که در زندان ها و در میادین جنگ «جنگجویان» (القاعده) آن را انجام داده اند.

مذاکرات انتخابات مجلس را یک قطبی خواهد کرد «اگر مذاکرات به نتیجه برسد آنهایی به مجلس دهم راه خواهند یافت که سمت و سوی دولت یازدهم دارند» این اظهارات را یک مقام دولتی اصلاح‌طلب در تحلیل فضای انتخاباتی مجلس دهم بیان می‌کند.به نوشته فارس حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی تاکید کرد: اگر دولت روحانی در این مذاکرات (مذاکرات ایران با 1+5) موفق و اهداف جمهوری اسلامی ایران حاصل شود مطمئناً فضا و قطب‌بندی سیاسی در انتخابات آتی تک قطبی خواهد بود.حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی در توضیح اظهارات خود گفت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد آنهایی به مجلس دهم راه خواهند یافت که سمت و سوی دولت یازدهم دارند اما اگر خدایی ناخواسته مذاکرات به جای مطلوبی نرسد آن زمان معلوم نیست فضای انتخاباتی چند دسته خواهد شد.
طرح جایگزین استانی‌شدن انتخابات کلید خورد رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، از طرح جدید این کمیسیون درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس خبر داد و گفت: قرار است که این طرح به صورت پایلوت در چند استان مانند همدان و مرکزی که فکر کنم به 10 استان برسد، اجرایی شود، تا پس از آن در صورت مقبولیت و عدم بروز مشکلات مربوطه، طرح به صورت کلان در تمام استان‌ها اجرایی شود.امیر خجسته درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به طرح استانی شدن انتخابات مجلس،گفت: این طرح در شرایط کنونی یکی از الزامات و ضروریات حوزه سیاسی کشور است، البته درگام نخست نمایندگان نسبت به این طرح نظر مخالف داشتند،اما پس از توضیحات ارائه شده خوشبختانه حدود 90 درصد از نمایندگان نظری موافق نسبت به این طرح پیدا کردند.
منوی انتخاب شوهر داعش برای دختران انگلیسی! داعش، منوی ویژه‌ای را برای انتخاب همسر دلخواه دختران انگلیسی از بین اعضای خود تنظیم کرد.سایت جبهه جهانی مستضعفین نوشت: گروهک تروریستی داعش، لیستی از مشخصات نیروهای خود تهیه کرده و آن را در اختیار دختران انگلیسی برای انتخاب همسر دلخواهشان قرار داد.سایت خبری "فرانس24" در این‌باره گزارش داد، دو دختر انگلیسی پس از آگاهی از این منو به سوریه مسافرت کرده و با دو تن از نیروهای داعش ازدواج کردند.آقا "تسنیم اکونجی" وکیل خانوادگی این دو دختر انگلیسی در گفت‌و‌گویی با روزنامه "گاردین" ضمن تأیید این خبر گفت: کادیزا سلطانه (16ساله)، شمیمه بیگم (15ساله) و امیره عباس (15ساله) سه دختر انگلیسی هستند که ماه فوریه گذشته از طریق ترکیه وارد سوریه شده و تاکنون دو نفر از آنان با انتخاب همسر خود از این لیست ازدواج کرده‌اند.خانواده‌های این سه دختر ضمن ابراز ناراحتی از فرار و ازدواج دخترانشان، از ناکارآمدی پلیس بریتانیا در مقابله با پدیده پیوستن دختران انگلیسی به داعش به شدت انتقاد کردند.

ادعای احتمال ترور فیزیکی احمدی نژاد
علی اکبر جوانفکر به هفته نامه تجارت فردا گفت: آقای احمدی نژاد به رغم خواست یک جماعت مشخص و انحصار طلب ، در قلب مردم ایران و دیگر نقاط جهان جای گرفته است. اطمینان دارم با وجود همه تلاشهای خباثت آمیزی که به عمل می آید ، خواسته شیمون پرز عملی نخواهد شد. ممکن است خدای ناخواسته ، دکتر احمدی نژاد را حتی ترور فیزیکی کنند و او را از مردم و انقلاب بگیرند اما هرگز قادر به حذف یاد و نام نیک او در دلهای پاک مردم نخواهند شد.
روایت کمال تبریزی از فیلم دیدن با احمدی نژاد مال تبریزی در مصاحبه با هفته‌نامه تماشاگران، روایتی جالب از تلاش‌هایش برای گرفتن مجوز فیلم «از رییس‌جمهور پاداش نگیرید» ارائه داده است.او گفته که شمقدری معاون سینمایی وقت ارشاد، به دلیل مشکل شخصی که با تبریزی داشته اجازه اکران این فیلم را نداده و حتی وقتی احمدی‌نژاد دستور داده تا مجوز اکران این فیلم صادر شود از آن تمرد کرده است:‌ «اتفاقاً اواخر دوره آقای احمدی‌نژاد، یعنی دو سه ماه به رفتن ایشان، به پیشنهاد تهیه‌کننده گفتیم این فیلم را ببریم ایشان هم ببیند. چون تا آن زمان فقط با آقای شمقدری و تیم ایشان در ارتباط بودیم. نسخه کامل فیلم بدون ممیزی را بردیم و با هم نشستیم و دیدیم. همین‌طور که نگاه می‌کرد به بعضی صحنه‌ها که می‌رسید می‌گفت اینجا منظورت من بودم؟ من هم می‌گفتم بله‌‌‌؛ می‌خندیدیم و دوباره ادامه می‌دادیم. در چند صحنه این را گفت و در نهایت هم گفت به نظر من اشکالی ندارد.»تبریزی ادامه داده: «بعد به آقای شیخان گفت با آقای شمقدری تماس بگیر بگو مجوز این را صادر کند که بعد از آن جلسه پیش آقای شیخان رفتیم – این کدها که می‌دهم برای این است که کسی نتواند تکذیب کند- آقای شیخان جلوی من و آقای کریمی با شمقدری تماس گرفت و گفت احمدی‌نژاد فیلم را دیده و می‌گوید اشکالی ندارد پروانه آن را صادر کنید‌‌‌؛ ما هم تشکر کردیم و آمدیم، ولی شمقدری از دستور مافوقش تمرد کرد! البته این اواخر به این نتیجه رسیدم که شاید اگر همان ابتدا که با ما مخالفت کردند مستقیم پیش خود ایشان یا آقای مشایی می‌رفتیم مشکل‌مان حل می‌شد.»کمال تبریزی گفت: «ما به آقای روحانی دسترسی نداریم اما آقای احمدی نژاد را خیلی راحت پیدا می کردیم و این یکی از ویژگی های مثبت وی بود».تبریزی افزود: « برای نمایش "پاداش” خیلی راحت با دفتر احمدی نژاد یک تماس گرفتیم و گفتند فردا بیایید. الان یک ماه است که من و رضا کیانیان می خواهیم وزیر کار دولت یازدهم را ببینیم و نمی توانیم. »
روایتی از تخلف هزار و 800 میلیارد تومانی از استادی دانشگاه تا مدیریت در سایپا و شرکت ملی مس کرمان راه درازی نبود، «ن. پ»، مدرس منابع انسانی در دانشگاه به یکباره با روی‌ کار آمدن دولت احمدی‌نژاد پله‌های ترقی را یکی در میان بالا رفت و در نهایت سقوط کرد.روزنامه شرق در ادامه آورده است: آن‌طور که «محمدرضا پورابراهیمی»، نماینده کرمان به «شرق» خبر داده، او که چندی پیش در زندان به سر می‌بُرد، حالا به قید وثیقه آزاد شده است. اما در همین حال پورابراهیمی از بازداشت جمع دیگری از مدیران سابق شرکت ملی مس خبر داده و اینکه موضوع پرونده در محاکم قضائی در حال پیگیری است.سابقه مدیریت «ن. پ» در سایپا هم بی‌حاشیه نبود و با برخی نکات و حاشیه‌ها همراه شد. با بالاگرفتن حاشیه‌های مدیریتی او در سایپا، او از خودروسازی سایپا برکنار شد و به صندلی مدیرعاملی شرکت ملی مس رسید.«ن. پ» در آخرین روزهای کاری دولت احمدی‌نژاد در حالی‌که قصد مسافرت به ارمنستان داشت در فرودگاه با حکم ممنوع‌الخروجی مواجه شد. البته نادر قاضی‌پور، رئیس کمیته تفحص از سایپا کمی پیش‌تر در نامه به قوه قضائیه خواستار ممنوع‌الخروجی برخی مدیران سایپا شده بود.محسنی‌ اژه‌ای نیز در همین زمینه گفته بود: «اگر دستگاه قضائی در این پرونده ورود پیدا نمی‌کرد چه بسا امکان بازگرداندن مبالغ خارج‌شده از کشور فراهم نمی‌شد و این سرمایه‌ها تلف می‌شد». پورابراهیمی در این گفت‌وگو همچنین به نکاتی درباره تفحص از بیمه ایران و بنیاد تعاون ناجا پرداخته است. وی در مورد اختلاس در شرکت ملی مس می گوید، موضوع همان هزار و 800 میلیارد تومان است؛ اما داخل مجموعه مسائل دیگری مبنی بر پیمانکاری و خاکبرداری و ... بوده است که باید در این باره به دقت بررسی شود تا بدانیم دقیقا چه چیزی اتفاق افتاده است. بدون‌ شک در این باره مسائلی وجود دارد، اما در این باره هنوز تحقیقی صورت نگرفته است.
کاریکاتور عجیب روزنامه هاآرتص در روزهای پایانی مذاکرات روزنامه اسرائیلی هاآرتص امروز و در حالی که مذاکرات ایران و 1+5 به روزهای حساس خود نزدیک می‎شود، کاریکاتوری را منتشر کرده که تعجب افکار عمومی را برانگیخته است.
دوشنیه

درخواست یک مرجع تقلید برای اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خرسندی از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان گفت: در مقام اجرا بعضی از مسؤولان اما و اگرهایی دارند؛ امیدوارم اگر مشکلی دارند حل کنند و قانون امر به معروف و نهی از منکر را در جمهوری اسلامی اجرا کنند.این مرجع تقلید به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: بعد از 35 سال در جمهوری اسلامی قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان آن را تایید کرد و در مقام اجرا بعضی از مسؤولان اما و اگرهایی دارند؛ امیدوارم اگر مشکلی دارند حل کنند و قانون امر به معروف و نهی از منکر را در جمهوری اسلامی اجرا کنند.وی درباره چگونگی اجرا شدن امر به معروف و نهی از منکر توضیح داد: جامعه با امر به معروف و نهی از منکر اصلاح خواهد شد؛ اگر کسی در گوشه‌ای رفت و آمد مشکوکی را می‌بیند و گمان می‌کند که مواد مخدر مورد معامله قرار گرفته است می‌تواند به مسؤولان اطلاع دهد تا با آن برخورد کنند و بساطش را برچینند. آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر در گوشه کنار جامعه با خرید و فروش مشروبات الکلی برخورد کردید، تقلب در فروش اجناس دیدید، متوجه رشوه‌خواری در اداره‌ای شدید هر کس می‌تواند به عنوان یک ناظر در جامعه و هماهنگی با مسؤولان سهمی در از بین بردن معضلات اجتماعی داشته باشد.این مرجع تقلید به امر به معروف و نهی از منکر در محیط خانواده و دوستان اشاره کرد و گفت: اگر جوانی نماز نمی‌خواند باید با او با احترام، دوستی و محبت صحبت کرد؛ هر چند ممکن است در اولین بارها حاصلی به همراه نداشته باشد لیکن بار چهارم اثر خود را خواهد گذاشت.
قبر ابن ملجم در شمال تهران است! شیخ خالد الحربی در توییتر خود مدعی شد مقبره ابن ملجم مرادی قاتل حضرت علی (ع) مکانی مقدس در شمال تهران است.
دوشنیه

نامه اعتراضی وکلا به روحانی کانون وکلای دادگستری مرکز در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری که در آن حق انتخاب وکیل برای متهمان در جرایم امنیتی و جرایم سازمان‌یافته محدود و بر اساس انتخاب رئیس قوه قضائیه شده است، اعتراض کردند. به‌گزارش ایسنا علی نجفی‌توانا، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفـته: «ما معتقدیم که این تبصره موجب محدود کردن حق انتخاب موکلین است که باید از تعداد افراد خاصی مبادرت به انتخاب وکیل خود کنند؛ زیرا ضابطه وکیل و موکل بر اساس حاکمیت اراده باید با اختیار شناسایی و اراده آزاد انجام شود.» وی تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری را «یک تبعیض ناروا در حق وکلا» دانسته و افزوده: چگونه باید پذیرفت وکیلی که دارای پروانه وکالت است به دلیل عدم انتخاب توسط رئیس قوه قضائیه حق انتخاب به‌عنوان وکیل دادگستری را ندارد؟ این موضوع خلاف حقوق اساسی، خلاف حقوق شهروندی وکیل و موکل است.وکیلی که پروانه وکالت دارد و مورد تأیید نهادهای عمومی از جمله قوه قضائیه است، اصل بر محرم بودنش است مگر این‌که خلاف آن طبق حکم قطعی انتظامی یا قضائی ثابت شود.
هزینه دهها میلیارد دلاری توافق هسته‌ای برای کشورهای عربی نشریه فارین پالیسی با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ نوشته عزم باراک اوباما برای دستیابی توافق با ایران، ثروت‌ بادآورده‌ای را نصیب شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکایی کرده است. از آن جا که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اعتمادی به این توافق ندارند و ظرفیت موشک‌های بالیستیک ایران هم در این توافق دست‌نخورده باقی‌ مانده، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خرید‌های تسلیحاتی خود را سرعت بخشیده‌اند و بازار سامانه‌های پدافندی بیش از پیش داغ شده است. شرکت اسلحه‌سازی لاکهید مارتین، اعلام کرده قصد دارد ۲۰ درصد فروش خارجی خود را تا آخر ۲۰۱۵ افزایش دهد. بخش عمده‌ای از این تسلیحات، سامانه‌های دفاع موشکی خواهد بود که نزدیک به نیمی از آن به متحدان آمریکا در خاورمیانه، آسیا و اروپا فروخته خواهد شد. طی چند سال گذشته امارات دو سامانه ضد موشک تاد از لاکهید مارتین به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است. قطر و عربستان هم به دنبال دستیابی به سامانه‌های موشکی متحرک و رادارهای ساخت شرکت ریتئون برای این سامانه‌ها هستند. برآوردها حاکی از آن است که ۱۰ درصد از درآمد ۲۳ میلیارد دلاری شرکت ریتئون از صادرات به کشورهای خاورمیانه به دست‌ آمده است.

ظلم مضاعف نظامی‌ها به سرخابی‌ها با دستور وزارت ورزش، سرخابی ها در فصل جدید نیز حق عبور از سقف قرارداد را ندارند؛ سقفی که به میلیارد نمی رسد. این در حالی است که طبق قانونی که اخیرا اعلام شده، بازیکنان سرباز سهمیه لیگ برتری محسوب نمی شود و به همین دلیل تیم های نظامی مثل تراکتورسازی و ملوان که می توانند به راحتی بازیکنان سرباز را جذب کنند، سهمیه شان نیز پر نمی‌شود و جا برای جذب بازیکنان غیر سرباز نیز دارند.
پافشاری ایران بر لغو تحریم‌ فناوری موشک‌های بالستیک مقام های ایرانی و غربی تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران بر لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه فناوری موشک بالستیک پافشاری دارد ولی قدرت‌های جهانی با این مساله مخالفت کرده‌اند. رویترز در خبری فوری اعلام کرد که ایران در مذاکرات وین بر لغو تحریم های اعمال شده از سوی سازمان ملل علیه فناوری موشک بالستیک اصرار دارد ولی قدرت های جهانی با آن مخالفت هستند. ضرب الاجل تعیین شده برای توافق جامع هسته ای سه شنبه 7 جولای به پایان خواهد رسید و دو طرف همچنان برای دستیابی به توافق نهایی تلاش می کنند.
تاکید رییس دولت اصلاحات بر لیست واحد اصلاح‌طلبان یک فعال اصلاح‌طلب گفته: رییس دولت اصلاحات در دیدار اخیر٬ بر لیست واحد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس تاکید داشت. افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان عنوان کرده: کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طبق مصوبه در حال تشکیل کمیته‌های انتخابات استانی است و در بسیاری از استان‌ها این کمیته تشکیل شده و در مابقی استان‌ها در حال شکل‌گیری است. از سوی دیگر کمیته راهبردی هم طبق مذاکراتی که با کمیته انتخابات داشته٬ به شکل همسو و هماهنگ در حال تشکیل کمیته‌های استانی است. برای همین در ماه‌های آتی شاهد فعالیت‌های منسجم‌تر اصلاح‌طلبان در زمینه انتخابات مجلس دهم خواهیم بود. حبیب‌زاده با تاکید بر اینکه میان فعالیت‌های کمیته انتخابات و کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان هیچ تعارضی وجود ندارد، گفته: در نهایت اصلاح‌طلبان یک لیست واحد و مشترک برای انتخابات ارائه خواهند داد. این موضوع در جلسه اخیر رئیس دولت اصلاحات نیز مورد تاکید قرار گرفت.
دولت بنای برگزاری هیچ جشنی برای توافق احتمالی هسته‌ای ندارد سخنگوی وزارت کشور با نزدیک شدن به مهلت پایانی تعیین شده برای توافق جامع هسته‌ای گفته: دولت بنای برگزاری هیچ جشنی برای توافق جامع احتمالی ندارد. حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال برگزاری جشن هسته‌ای پس از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ اظهار کرد: تا عصر امروز هیچ درخواستی برای برپایی جشن هسته‌ای به وزارت کشور یا استانداری نرسیده است. هر تجمع از طرف احزاب یا تشکل‌های سیاسی به مجوز نیاز دارد. اعطای این مجوز نیز به استانداری واگذار شده است. تاکنون هیچ تقاضایی از سوی احزاب یا تشکلی برای برپایی جشن هسته‌ای به دست ما نرسیده است. دولت هم بنای برگزاری هیچ جشنی ندارد.
واکنش ضرغامی به شایعه‌ای درباره شغل پسرش روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «شغل جالب آقازاده ضرغامی!» به نقل از پارسینه، نوشته است، که فرزند رئیس سابق سازمان صدا و سیما، مشاور مدیرعامل رایتل در امور بین‌الملل و ارتباطات شرکت است. عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما با به اشتراک گذاشتن عکس روزنامه آرمان در صفحه اینستاگرام خود، در پاسخ به این ادعاها نوشت : عذرخواهی از "مرتضی"! با تكذيب اين خبر، از تنها پسرم مرتضی که کارمند ساده یک شرکت دولتی است و هر روز از نگرانی تعدیل اش در شرکت با من می گوید، عذرخواهی می کنم. هرگز نتوانستم برای او پدر خوبی باشم؛ امروز که هم مستقل زندگی می کند باید نگران تاوان "اسم" خود باشد!!
دولت روحانی در معرض یک حمله گازانبری دولت باید مراقب 110 تا 140 میلیارد دلار پول‌های بانک مرکزی بلوکه شده در خارج از کشور باشد و همانطور که بارها نگران کاسبان تحریم بوده و از ستاد ویژه دولت قبل خاطره‌ها و تصمیمات تلخ را به یاد دارد، مراقب فشار کاسبان بعد از تحریم باشد. به نوشته روزنامه جوان، دولت ناگزیر خواهد بود برای گذران امور جاری هم تا حدودی دست درازی به آن ذخایر بکند بنابراین دولت به جای خرج کردن و تحت تأثیر قرار گرفتن لابی‌های سنگین واردات و جریان‌های سیاسی فعال برای انتخابات باید به فکر جذب منطقی سرمایه‌گذاری خارجی باشد! نه اینکه از هم اکنون ایران را در دیدار با سفرای اروپایی به عنوان بزرگ‌ترین و پر ظرفیت‌ترین بازار مصرف در منطقه معرفی کنند. آقای روحانی باید مراقب حمله گاز انبری با دو اهرم فشار لابی واردکنندگان و جریان سیاسی فعال برای انتخابات به پول‌های بلوکه شده باشد که رگه‌های نفوذ آنها از هم اکنون در فضای مطبوعات قالب رؤیت است و در کنار این کار سخت، ‌بلافاصله برنامه‌ای مدون برای تولید و جذب سرمایه‌گذاری در بخش تولید و صنایع خرد و کوچک ارائه و اجرا کند و گوش به حرف وزیر خود بدهد آنچنان که به گفته وزیر صنعت تولید داخلی متوقف شده و بیشترین نیاز را این بخش دارد تا دوباره احیا شود، البته نامه آقای روحانی به معاون اول نشانگر شناخت مناسب درد است و خوب می‌داند که جریان پولی مالی باید اصلاح شود تا تولید راه بیفتد اما باید مراقب باشد تا تجربه دولت قبلی تکرار نشود و تلاش در این حوزه‌های زیر بنایی تحت نفوذ وارداکنندگان قرار نگرفته و تولید به لایه‌های زیرین اولویت‌های اقتصادی فرو نرود.
ادعای رسایی درباره پادگان اصلاح‌طلبان حمید رسایی در گفت و گو با سایت نماینده گفته: در کلیت جریان اصلاح‌طلبی پادگانی عمل می‌کنند؛ یعنی وقتی رأس پادگان می‌گوید «به چپ چپ» همه باید عمل کنند، وقتی می‌گوید «به راست راست» باید همه اجرا کنند. اقدامی که آقای عارف کرد. با اینکه صلاحیت خودش را خیلی بیشتر از آقای روحانی می‌دید، ‌ولی در انتخابات وقتی کنار نرفت به او پیغام دادند که «اگر کنار نروی لهت می‌کنیم، چون ما می‌گوییم پس باید کنار بروی.» ایشان هم کنار رفت و مشهور شد به «مردی که با اشاره کنار می‌رود» به همین دلیل هم عارف در بدنه جریان خودش ریزش پیدا کرد، الآن هم برای انتخابات مجلس به او پیغام می‌دهند که «اینکه خودم لیست می‌دهم و سر لیست می‌دهم این‌طور نیست، ما تصمیم می‌گیریم تو هم باید عمل کنی.» آقای هاشمی و خاتمی که تصمیم بگیرند این‌ها باید تبعیت کنند.
تمام بلاهایی که سر کودکان کار می‌آید 4.8 درصد از 122 کودک کار در اصفهان گفتند که یک تا پنج‌بار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. این آمار حاصل تحقیق چهار پژوهشگری است که با این کودکان مصاحبه کرده‌اند. در این پژوهش که در سال 91 منتشر شده، آمده است: «3.3 درصد از این کودکان بین پنج تا ده بار و بالاتر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.» به نوشته ندای ایرانیان، پژوهشگران دانشگاه یزد، علیرضا افشانی، عباس عسکری ندوشن، محمد حیدری و محمد نوریان نجف‌آبادی بعد از ارائه یافته‌ها تاکید کرده‌اند: «این یافته با نتایج تحقیقات قبلی همسوست. مثلا در پژوهش احمد خانی‌ها هم 20.9 درصد از کودکان مورد مطالعه مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند.»
پرونده بابک زنجانی روی میز قاضی صلواتی وکیل‌مدافع بابک زنجانی از ارجاع پرونده موکلش به شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد. رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه از بیان جزییات به دلیل این که هنوز رای قطعی صادر نشده، معذورم، ادامه داد: این پرونده به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده و قاضی پرونده، آقای صلواتی است. وی با بیان این که مهمترین عنوان اتهامی بابک زنجانی اخلال در نظام اقتصادی کشور است درباره‌ تعداد عناوین اتهامی موکلش گفت: من هنوز موفق نشدم کیفرخواست را مطالعه کنم ولی مهمترین عنوان اتهامی همین است. کوهپایه‌زاده اصفهانی درباره‌ زمان احتمالی تعیین وقت رسیدگی به پرونده بابک زنجانی گفت: این پرونده نزدیک به 200 جلد است. خواندن هر کدام از آنها زمان‌بر است و من فکر نمی‌کنم برای حداقل زودتر از دو ماه دیگر تعیین وقت شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن