تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836454910
کیفیت نزول قرآن و ماهیت لیله القدر برای ما مطلقاً در حجاب ابهام است
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
امام خمینی؛
کیفیت نزول قرآن و ماهیت لیله القدر برای ما مطلقاً در حجاب ابهام است
امام خمینی درباره کیفیت نزول قرآن بر قلب پیامبر و ماهیت لیله القدر سخنان ارزشمندی بیان داشته اند. که مقارن با لیالی شریف قدر بخش هایی از این سخنان مهم تقدیم می شود.
به گزارش سرویس دینی جام نیوز، امام خمینی درباره کیفیت نزول قرآن بر قلب پیامبر و ماهیت لیله القدر سخنان ارزشمندی بیان داشته اند. این سخنان در جمع گروهی از علما و دانشمندان و وعاظ بیان شده است لذا توصیه های بسیار مهمی نیز به روحانیت در این بیانات شده است. مقارن با لیالی شریف قدر بخش هایی از این سخنان مهم تقدیم می شود: مبهم بودن کیفیت نزول قرآن در شب قدر از آقایان علما، دانشمندان، وعّاظ محترم که در اینجا حضور دارند و زحمت کشیدهاند و من بخواهم اسم کلیاتش را ببرم لازم نمیدانم ـ به همه ـ از همه تشکر میکنم، و از همۀ آنها در این ماه مبارک رمضان ملتمس دعا هستم برای پیروزی اسلام و برای قطع ید اجانب از ممالک اسلامی.
در ماه مبارک رمضان قضیهای اتفاق افتاد که ابعاد آن قضیه و ماهیت آن قضیه در ابهام الی الابد مانده است برای امثال ماها و آن نزول قرآن است. نزول قرآن بر قلب رسول اللّه در لیلة القدر، کیفیت نزول قرآن و قضیۀ چه بوده است و روح الأمین در قلب آن حضرت قرآن را نازل کرده است و از طرفی خدااَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ[1]این نزول قرآن در قلب پیغمبر در لیلة القدر کیفیتش چیست؟ باید بگویم غیر از خود رسول اکرم و آنهایی که در دامن رسول اکرم بزرگ شدند و مورد عنایت خدای تبارک و تعالی، عنایات خاص او بودند، برای دیگران مطلقاً در حجاب ابهام است که مسئله تنزّل چی است، نزول در قلب چی است، روح الامین چی است، کیفیت وارد شدن روح الامین با قرآن در قلب رسول اللّه چی است، «لَیْلَةِ الْقَدْرِ» چی است؟ اینها مسائلی است که به نظر سطحی یک مطالب آسانی است، و گاهی هم یک حرفهایی گفته شده است؛ لکن به شما عرض کنم کیفیت نزول قرآن در ابهام باقی مانده است برای امثال ما، و کیفیت نزول ملائکة اللّه در لیلة القدر و ماهیت لیلةالقدر. ضیافت پیامبر(ص) در شب قدر به نزول قرآن و این دعوتی که خدای تبارک و تعالی به حسب آن چیزی که از رسول اکرم منقول است کهدُعیتُمْ اِلی ضِیافَةِ اللّه[2]ضیافت چی هست و کی پذیرفته است این ضیافت را، و برای مقدمات پذیرش، این زیارت، این ضیافت چی هست و خود ضیافت چی هست. بایدعرض کنم که غیر از خود رسولاکرم ـ صلیاللّه علیه و آله و سلم ـ کسی به این ضیافتی که خدای تبارک و تعالی دعوت کرده است، آن طور که او اجابت کرده است کسی اجابت نکرده است.
دعوت مراتب دارد، اجابت هم مراتب دارد. آن مرتبۀ اعلاء اجابت آنی است که پس ازحصول مقدمات و ریاضاتی که رسول خدا ـ صلیاللّه علیه و آله و سلم ـ کشیدهاند منتهی شد به اینکه خدای تبارک و تعالی از او ضیافت کرد به نزول قرآن.
قرآن آن نعمتی است که در ضیافتی که از رسول خدا شده است، آن نعمتی است که در آن سفرهای که از ازل تا ابد پهن است پیغمبر اکرم برخوردار از آن بوده، و مقدمات، آن مقدماتی است که سالهای طولانی ریاضات معنوی کشیده است تا رسیده است به آنجایی که لایق این ضیافت شده است؛ و مهم قضیۀ اعراض از دنیاست. اعراض از دنیا، راه ورود به ضیافت الهی آن چیزی که انسان را به ضیافتگاه خدا راه میدهد این است که غیرخدا را کنار بگذارد و این برای هرکس میسور نیست؛ برای افراد انگشت شماری که در رأس آنها رسول اللّه است میسور بوده. آن توجه قلبی به مبدأ نور و اِعراض از ماورای او، او را لایق کرد به ضیافه اللّه و لایق کرد برای اینکه، قرآن یکمرتبه به طور بسیط در قلب او وارد بشود. لیلۀ مبارکه یکی از احتمالاتش بنیۀ خود رسول اکرم است که مشکات نوراللّه است و احتمالات دیگر هم هست. مهم ادراک این معناست که مراتب کمالات انسان برای ورود در ضیافت خدا زیاد است، و باید از مقدمات شروع بشود. مقدمات هم همانی است که توجه به غیر نداشتن و غیری را ندیدن و جز خدا ندیدن و توجه به هیچ چیز غیر از او نداشتن. در اینجا باید عرض کنم که از همۀ مردم این معنا مطلوب است، و اگر بخواهند در ضیافت خدا وارد بشوند بهاندازۀ وُسع خودشان باید از دنیا اِعراض کنند و قلبشان را از دنیابرگردانند؛ لکن برای جامعۀ روحانیت که جامعۀ وعاظ هم در بین آنهاست یک مطلوبیت دیگری دارد. نگرانی پیامبر(ص) نسبت به عدم استقامت امت خویش پیغمبر در یکی از فرمایشاتشان میفرمایند کهشَیَّبَتْنی سورةُ هود آیه ای که در سورۀ «هود»وارد شدهاست در سورۀشوری هم به استثنای یک کلمه وارد شده است، لکن سورۀ هود را ایشان میفرمایند که «شَیَّبَتْنی»؛ برای اینکه، در آنجا امر به استقامت خودرسول خدا و کسانی که با او هستند هست، تابعین او. این است که استقامت ملت را هم پیغمبر سنگینیاش را در دوش خودش میدید، و نگرانیای که پیغمبر داشت نسبت به اینکه استقامت نکند ملت، نکند امت، این بود که ـ به حسب احتمال قوی ـ این بود که ایشان را وادار کرد به اینکه این کلمه را بفرمایند. استقامت در هر امر، و این دنبال این است که انسان توجه به خدای تبارک و تعالی داشته باشد و به پیامبران خدا و خصوصاً پیمبر خاتم که اینها چه نحو زندگی کردند و باچه مصیبتهایی استقامت کردند، و در این بیست و چند سال که پیغمبر اکرم در بین این مردم بود چه مصیبتهایی از همین مردم دید، و چه مصیبتهایی را پیش بینی کرد، و توجه به اینکه او ولیّ امر این ملت است و استقامت این ملت هم از او خواسته شده است، وفَاسْتَقِمْ کَما اُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ این است که موجب نگرانی رسول خداست. مسئولیت خطیر روحانیت و تمام شدن حجت بر آنان اگر امروز جامعۀ روحانیت در سرتاسر کشور ما، چه روحانیینی که اشتغال به یک عملی داشته باشند از اعمالی که در جمهوری اسلامی لازم است و چه آنهایی که اشتغال ندارند، چه ائمۀ جمعه و چه ائمۀ جماعات و چه علمایی که در غیر این دو شغل هستند و در بین مردم برای ارشاد هستند، و چه وعاظ محترم، اینها الآن اسلام سپرده به اینهاست. پیغمبر اکرم توجه به این ملت دارد. تمام ذرات کارهای ما تحت نظر خدای تبارک و تعالی است. و نامۀ اعمال ما به حسب روایات عرضه میشود به امام وقت؛ امام زمان ـ سلام اللّه علیه ـ مراقب ما هستند، مراقب روحانیت هستند که چه میکنند اینها. امروز که اسلام به دست آنها سپرده شده است و تمام عذرها منقطع شده است، نمیتوانند بگویند نمیتوانستیم، نمیتوانند بگویند نمیدانستیم، نمیتوانند بگویند که رژیم شاهنشاهی ما را نمیگذاشت کاری انجام بدهیم. همۀ اینها مرتفع شده است، و اسلام به دست شما افتاده است، به دست روحانیون در سرتاسر کشور و تحت مراقبت شدید هستید؛ مراقبت خدای تبارک و تعالی و مراقبت فرشتگانی که مأمور این کار هستندوَاللّه مِنْ وَرائِهِمْ مُحیط ماه «رمضانها» میآید و میرود، و ماهها یکی پس از دیگری میروند و عمرها هم میرود، آنچه که باقی میماند آن صفحات اعمال شماست که در قلب شما ثبت است، و شاید نامۀ عمل هم همان باشد. قلب شما نسبت به دنیا چه بوده است؟ دنیا با قلب شما چه کرده است و شما توجهتان به دنیا چهاندازه بوده است؟ آن روزی که دستتان نمیرسید زاهد و عابد بودید، آن روزی که دست رسید خدای نخواسته عکس او بود؟ مراقبت در کار است.
امروز مسئولیت روحانیت و کسانی که در این لباس مقدس هستند، مسئولیتی است که در طول تاریخ بر عهدۀ روحانیت نبوده است. در طول تاریخ از صدر اسلام تاکنون جمعیتهای روحانیت اینطور حجتی که بر آنها امروز تمام است، حجت بر آنها تمام نبوده است. در طول تاریخ یک همچو فرصتی برای هیچ کشوری پیدا نشده است؛ و اسلام به دست شما سپرده شده است و از شما میخواهند حفظش را، به دست این ملت سپرده شده است و از این ملت میخواهند حفظش را. شما در ارشادات، در توجه نداشتن به زرق و برق دنیا مهم توجه قلبی است. داشتن مال، داشتن خانه، داشتن چیز، اینش مهم نیست. مهم این است که قلب انسان را، قلب انسان را اینها تسخیر کنند. اینکه مال اندوزی و ثروت اندوزی مذموم است برای این است که این مال اندوزی و ثروت اندوزی و امثال اینها و زرق و برق دنیا دل انسان را میکشاند به طرف غیرخدا و از آن ضیافتهای خدا محروم میکند. بخواهید دعوت خدا را به ضیافت اجابت کنید و وارد بشوید در ضیافةاللّه بدون اینکه قلبهای خودتان را از این دنیا منسلخ کنید امکان ندارد. اولیای خدا آن چیزی که پیششان مهم بود تهذیب نفس بود و دل کندن از غیرخدا و توجه به خدا. تمام مفاسدی که در عالم واقع میشود از این توجه به خود است در مقابل توجه به خدا. تمام کمالاتی که برای اولیای خدا و انبیای خدا حاصل شده است از این دل کندن از غیر و بستن به اوست؛ و علامات این مسائل در اعمال ماها ظاهر میشود. علاوه بر اینکه، ما مسئولیت خودمان را، مسئولیت شخصی داریم، مسئولیت نوعی هم به عهدۀ ماست، مسئولیت ملت هم به عهدۀ ماست. همان طوری که سورۀ «هود» به پیغمبر فرموده است کهفَاسْتَقِمْ کَما اُمْرِتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ، به شما هم میگوید که استقامت کنید و از استقامت خودتان مردم را مستقیم کنید. اگر مردم از ما خطا ببینند، و اگر چنانچه انصراف پیدا کنند از روحانیت برای خطاهای بعض از ما، مسئولیت، مسئولیت شخصی نیست، مسئولیت اسلامی است، مسئولیت عمومی است. شکست اسلام در صورت مهذب نبودن روحانیت اگر ما خدای نخواسته، با اعمالمان طوری بکنیم که این ملت از ما جدا بشود و این ملت ما را زیر سؤال قرار بدهد که شما امروز که دستتان باز است یک نحو دیگر دارید عمل میکنید و جدا بشود از شما، این مسئولیت اسلام به عهدۀ ماست. اسلام به انزوا کشیده میشود و آنهایی که با اسلام مخالف اند روی کار می آیند خدای نخواسته، و این مسئولیت به عهدۀ ماست. قضیه، قضیۀ شخصی نیست که یک شخص بگوید خوب من یک همچو کاری میکنم به دیگران چه، این نیست مسئله. سابق هم وقتی که یک طلبه کاری میکرد میگفتند طلبه ها اینطورند، اگر خدای نخواسته، یک روحانی یک کاری میکردند میگفتند روحانیون اینطورند. حالا دیگر مسئله اینطور است که اگر اسلام شکست بخورد به وسیلۀ ماها شکست خورده است.
اگر شما درست بشوید اسلام شکست نمیخورد، با درست شدن شما مردم درست میشوند، با مهذب شدن شما مردم مهذب میشوند. اگر خدای نخواسته در منبر شما چیزی بگویید که خودتان عاملش نیستید و در مسجد چیزی بگویید که خودتان بر خلاف او عمل میکنید، مردم دلهاشان از شما منصرف میشود و این کم کم موجب شکست اسلام میشود و این به عهدۀ همه ماست. این مفاسدی که در دنیا هست و الآن این جنجالی که در دنیا هست و اینطور به جان هم افتاده اند همه اش برای این است که، توجه به خود دارند و توجه به خدا ندارند، اخلاق الهی ندارند، اخلاق حیوانی؛ و هر روز این اخلاق حیوانی را زیاد میکنند. اگر جنگ برای ایران پیش می آید نه این است که برای اینکه اسلام را تقویت کنند جنگ با ایران میکنند، برای این است که هوای نفس به آن اندازه شده است که نمیتواند یک کس دیگری را قدرتمند ببیند./شفقنا
۱۴/۰۴/۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]
صفحات پیشنهادی
پرسش و پاسخ دینی/ آیا میان بعثت و نزول قرآن همزمانی وجود دارد
پرسش و پاسخ دینی آیا میان بعثت و نزول قرآن همزمانی وجود داردنزول دفعی تعارضی با نزول آیاتی از سوره علق در 27 رجب و پیش از شب قدر ندارد زیرا این دو مقوله جدا از هم هستند در آنجا نزول تدریجی است که آغاز آن با آغاز بعثت در غار حرا بوده ولی اینجا بحث از نزول کل قرآن به معنای خاص آ۱۰۰ موسسه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن حضور دارند
۱۰۰ موسسه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن حضور دارند شناسهٔ خبر 2789987 - دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۰ فرهنگ > صنایع فرهنگی ۱۰۰ مؤسسه فعال از بین ثبت نام کنندگان در بخش عفاف و حجاب انتخاب و برای حضور در نمایشگاه معرفی شدند به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کارگروه سسرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم مطرح کرد افزایش کیفیت سومین نمایشگاه قرآن و عترت نسبت به سال گذش
سرپرست سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم مطرح کردافزایش کیفیت سومین نمایشگاه قرآن و عترت نسبت به سال گذشتهسرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم گفت هرچند سومین نمایشگاه قرآن و عترت در فضای کوچکتری نسبت به سال گذشته برپا شده است اما این نمایشگاه به کیفیت و شکل ظاهری مطلوبترتوسط «بهنشر» همزمان با ماه نزول قرآن صورت میگیرد تجدید چاپ مجموعه 4 جلدی «مفتاح هدایت» د
توسط بهنشر همزمان با ماه نزول قرآن صورت میگیردتجدید چاپ مجموعه 4 جلدی مفتاح هدایت در 30 هزار نسخهانتشارات آستان قدس رضوی همزمان با ماه مبارک رمضان نسبت به باز طراحی و تجدید چاپ مجموعه نفیس چهار جلدی قرآن و ادعیه مفتاح هدایت در تیراژ 30 هزار نسخه اقدم کرده است به گزارش خبرگزاریفارس گزارش میدهد غربت قرآن در ماه نزول / دایر شدن نمایشگاه قرآن در مکان نیمه آماده!
فارس گزارش میدهدغربت قرآن در ماه نزول دایر شدن نمایشگاه قرآن در مکان نیمه آماده نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان ساری با دایر شدن در مکان نیمه آماده نشان داد که این نمایشگاه در حد و اندازه کتاب آسمانی برگزار نشده است به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری از همه ساله با آغاز ماماهیت «اضلال از جانب خدا» در قرآن کریم
ماهیت اضلال از جانب خدا در قرآن کریمهدایت و ضلالت از سوی خدا ازجمله مباحث توحید افعالی است هدایت منسوب به خداوند چند گونه است که از جمله آنها هدایت تکوینی است که شامل همه موجودات میشود و هدایت تشریعی که ضد ندارد اضلال چکیده «هدایت» و «ضلالت» از سوی خدامام جمعه اهل تسنن ارومیه: شب قدر شب نزول قرآن و تجلی معنویت دین است
امام جمعه اهل تسنن ارومیه شب قدر شب نزول قرآن و تجلی معنویت دین استامام جمعه اهل تسنن ارومیه گفت شب قدر شبی مبارک و فرخنده است چون شب نزول قرآن و تجلی معنویت دین است به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ماموستا عبدالقادر بیضاوی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه این هفته اظهار داکتاب «حجاب در آینه قرآن» در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد رونمایی شد
کتاب حجاب در آینه قرآن در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد رونمایی شد مشهد - ایرنا - کتاب حجاب در آینه قرآن با موضوع بررسی فقهی احکام مستنبط از آیات حجاب با حضور حجت الاسلام محمدتقی کاظمی نسب معاون قرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی رونمایی شد این کتاب در پنج بخش مجزاکیفیت نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مورد تایید حوزه علمیه است/ رویکرد حوزه های علمیه خراسان ترویج مفاهیم قرآنی است
کیفیت نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مورد تایید حوزه علمیه است رویکرد حوزه های علمیه خراسان ترویج مفاهیم قرآنی است مشهد - ایرنا - مسوول فرهنگی حوزه علمیه خراسان گفت نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نسبت به سال گذشته دارای کیفیت بهتری است و توانسته مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند حجت الاسفعالیت صد مؤسسه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن
استقبال عمومی از نمایشگاه حجاب فعالیت صد مؤسسه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن این نمایشگاه همواره مورد استقبال عموم مردم واقع شده و نظرسنجیهای گذشته حاکی از تأثیر برپایی این نمایشگاه در ارتقاء میزان عفاف و حجاب در جامعه و همچنین امکان دسترسی مناسب به اقلام و ملزومات حجاب را فراهاز شبکه آموزش پخش میشود ماهیت قصههای قرآنی در «دوباره نگاه کن»
از شبکه آموزش پخش میشودماهیت قصههای قرآنی در دوباره نگاه کنبرنامه دوباره نگاه کن یکشنبه شب 31 خرداد ماه ماهیت قصههای قرآنی را تحلیل میکند به گزارش خبرگزاری فارس «دوباره نگاه کن» یکشنبه 31 خرداد ماه ماهیت قصههای قرآنی را توسط حجت الاسلام والمسلمین سعید اصفهجدول کارگاههای آموزشی عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن منتشر شد
جدول کارگاههای آموزشی عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن منتشر شد شناسهٔ خبر 2848953 - چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵ ۰۵ فرهنگ > صنایع فرهنگی جدول برنامههای کارگاههای آموزشی عفاف و حجاب بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم منتشر شد به گزارش روابط عمومی گارگروه ساماندهی مد و لکرامت ماه مبارک رمضان بواسطه نزول قرآن کریم است
مدیر كل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی عنوان کرد کرامت ماه مبارک رمضان بواسطه نزول قرآن کریم است شناسهٔ خبر 2783986 - یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۰۲ استانها > آذربایجان شرقی تبریز - مدیر كل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی گفت شان و عظمت ماه مبارک رمضان بواسطه نزول کلام الهی در احضور موثر و ارزنده بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
حضور موثر و ارزنده بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مشهد - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت بخش عفاف و حجاب در این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد حضوری ارزنده و موثر دارد سید سعید سرابی روز یکشنبه در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت خراسبرگزاری 10 کارگاه آموزشی و نشست تخصصی عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن
حمید قبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد برگزاری 10 کارگاه آموزشی و نشست تخصصی عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت کارگاههای آموزشی طراحی و دوخت لباسهای حجاب به صورت یک روز در میان از ساعت 19 تا 21 در سالن عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن بهمزمان با ماه نزول قرآن صورت میگیرد برگزاری مراسمهای مذهبی در آستان حضرت عبدالعظیم (ع)
همزمان با ماه نزول قرآن صورت میگیردبرگزاری مراسمهای مذهبی در آستان حضرت عبدالعظیم ع همزمان با ایام ماه مبارک رمضان مراسمهای مذهبی مختلف در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی ع برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران بهنقل از روابطعمومی آستان مقدسهدف از نزول قرآن تدبير در قرآن است
۱۴ تير ۱۳۹۴ ۱۲ ۳۱ب ظ دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه هدف از نزول قرآن تدبير در قرآن است موج - قم - دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه گفت قرآن نازل شد که مردم در آن تدبر کنند و راه زندگي را پيدا کنند بايد آثار تدبر در قرآن در مردم بيان شود به گزارش خبرگزاري موج از قم دبير شوراي-
گوناگون
پربازدیدترینها