تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819462342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وانگ یی: نتایج مذاکره با همتایانی غربی و نماینده اروپا در خصوص ایران مثبت بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بر اساس گزارش وزارت امور خارجه چین وانگ یی: نتایج مذاکره با همتایانی غربی و نماینده اروپا در خصوص ایران مثبت بود پکن - ایرنا - «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین از نتایج مثبت دیدارهای خود با همتایان غربی و «فدریکا موگرینی» هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص پرونده هسته ای ایران و همچنین روند گفت وگوها در وین خبر داد.


به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه چین روز شنبه با انتشار گزارشی به دیدارهای وزیر امور خارجه این کشور با «جان کری»، «لوران فابیوس»، « فرانک والتر اشتاین مایر» وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و آلمان و همچنین «فدریکا موگرینی» هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز گذشته - جمعه - برگزار شد، پرداخت و به نقل از «وانگ یی»، دیدارهای صورت گرفته را در پیشبرد پرونده هسته ای ایران مثبت ارزیابی کرد.
بر اساس این گزارش، «وانگ یی» در جریان دیدار با همتای آمریکایی خود ضمن ستایش از روند همکاری و تعاملات واشنگتن - پکن در خصوص مسئله هسته ای ایران گفت: همکاری دو کشور در جریان مذاکرات سرفصل جدیدی در عرصه همکاری های دوجانبه ایجاد کرده که تجسم عینی آن در دو بخش «محتوا» و «ساختار» مذاکرات قابل ملاحظه است.
وی اعلام کرد که کشورش برای تکمیل این روند مثبت که با حضور فعال دیگر شرکت کنندگان آغاز شده مایل به تداوم همکاری نزدیک با واشنگتن و ایفای نقش مثبت و سازنده پکن در این رابطه است.
«وانگ» با ابراز امیدواری نسبت به توانایی تمامی طرف های گفت وگو برای اتخاذ تصمیم سیاسی نهایی جهت به بار نشستن گفتگوها، بر لزوم بهره گیری طرفین مذاکرات از فرصت های تاریخی تاکید کرد.
وزیر خارجه چین همچنین در دیدار با «فدریکا موگرینی» هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده است که موفقیت مذاکرات در دستیابی به توافق جامع در مذاکرات هسته ای ایران، بدون شک مدلی بی سابقه برای حل و فصل مسائل بین المللی را عرضه خواهد کرد.
او همچنین تاکید کرد که دستیابی به نتیجه مورد نظر و توافق جامع، تاثیری مثبت و معنادار را بر فضای بین المللی ایجاد می کند.
«وانگ یی» همچنین با استقبال از ورود مذاکرات هسته ای ایران به «مراحل نهایی» تصریح کرد: چین برای حفظ هماهنگی و همکاری های نزدیک با اتحادیه اروپا جهت تکمیل این «فرآیند تاریخی» مایل به همکاری تنگاتنگ و مداوم است.
رئیس دستگاه دیپلماسی چین همچنین در دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر»، وزیر خارجه آلمان نیز تاکید کرده است که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران در این مرحله حساس مستلزم آن است که تمام طرف ها به نمایش «خرد سیاسی» خویش بپردازند.
وی با اشاره به اینکه مذاکرات در حال حاضر رسما وارد مرحله نهایی شده، حساسیت مسائل جاری در گفتگوهای وین را طبیعی دانست و گفت: شکی نیست که لازمه دستیابی به توافق جامع، افزایش و بالابردن سطح اراده سیاسی تمام طرفهاست که این مسئله نیز از رهگذر افزایش سطح اجماع قابل حصول است.
«وانگ یی» همچنین، وضعیت ایجاد شده برای حل و فصل مسئله هسته ای کشورمان را «یک فرصت نادر تاریخی» توصیف کرده است.
این دیپلمات ارشد چینی افزود: در چنین شرایط بی سابقه و حساسی تمامی طرفها باید ضمن توجه به نگرانی و دغدغه های طرف مقابل، زمینه های دستیابی به توافقی منصفانه، منطقی و جامع را در اسرع وقت فراهم آورند.
وزیر امور خارجه چین در دیدار با «لوران فابیوس» همتای فرانسوی خود نیز با تاکید بر لزوم بهره گیری از فرصت های تاریخی، شرایط ایجاد شده در مذاکرات اتمی ایران و غرب را «بی بدیل و البته زودگذر» توصیف کرد و خواستار توجه بیشتر طرفین گفتگوها به این واقعیت آشکار شد.
وزیر خارجه چین همچنین اظهار داشت: در فضای کنونی یعنی مرحله نهایی مذاکرات، چین برای دستیابی گفتگوها به یک تعادل عادلانه برای عبور موفقیت آمیز از این آزمون تاریخی و نهایتا دستیابی به توافق جامع، مایل به همکاری با فرانسه است.
گفتنی است؛ مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 با اتمام مهلت مقرر در30 ژوئن (9 تیرماه) تا 7 ژوئیه (16 تیرماه) تمدید شده است.
آساق*231*1597



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن