تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819103882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوقات فراغت تابستانی را به سمت مهارت آموزی و اشتغال زایی سوق داده ایم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون فرهنگی و پرورشی آذربایجانشرقی: اوقات فراغت تابستانی را به سمت مهارت آموزی و اشتغال زایی سوق داده ایم خبرگزاری پانا: معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجانشرقی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان و سازمان فنی و حرفه،گفت:طرح اوقات فراغت تابستانی امسال را به سمت مهارت آموزی،کارافرینی و اشتغال زایی دانش اموزان سوق داده ایم.
۱۳۹۴ شنبه ۶ تير ساعت 19:21

خبرگزاری پانا+

طاهر علمی در گفت و گو با خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا- آذربایجانشرقی اظهار کرد:با توجه به نامگذاری امسال به نام دولت و ملت،همدلی و همزبانی،تمامی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزی بر همین عنوان تدوین شده است.

وی گفت:امسال اوقات فراغت را به سمت و سوی مهارت آموزی با هدف اشتغال و کارآفرینی سوق داده ایم و با ایجاد کلاس های آموزشی مشاغل محلی به کمک سازمان فنی و حرفه ای استان در قالب تفاهم نامه همکاری، آموخته های تئوری دانش اموزان در طول 9 ماه تحصیل را به آموختن مهارت سوق می دهیم.
معاون پرورشی آذربایجانشرقی مهم ترین هدف اوقات فراغت دانش آموزی را غنی سازی به جهت رشد همه جانبه شخصیت دانش اموزان برشمرد و گفت:با مدنظر قرار دادن فعالیت های پرورشی سعی شده است سطح دانش و بینش اعتقادی و علمی نوجوانان در این کلاس ها ارتقاء یابد.
علمی از اهداف دیگر این کلاس ها هنرآموزی دانش اموزان عنوان کرد و افزود:با توجه به رشته های مختلف هنری که درنظر گرفته شده است دانش اموزان سعی کنند در رشته مورد علاقه و تخصصی خود ثبت نام نمایند تا در طول دوره دچار تنبلی و سستی حاصل از بی علاقه گی نشوند.
وی به چهار برنامه اساسی در این طرح اشاره کرد و افزود:برنامه های معرفتی،هویتی و بصیرتی با برگزاری کلاس های قرائت،ترتیل ،تجوید،گفتمان دینی،احکام اموزی،نهج البلاغه،جلسات هم اندیشی و بصیرت افزایی و اعتکاف دانش اموزی با حضور مدرسین حوزه علمیه قم اجرا می شود.
علمی دومین برنامه را مهارت های خدماتی عنوان کرد و افزود:مهارت اطفائ حریق،امداد و نجات،راهنمای و رانندگی و بانکداری از مهارت های خدماتی در این طرح بشمار می آید.
معاون فرهنگی و پرورشی مهارت های هنری و ورزشی برای جذابیت و در جهت نشاط دانش اموزان با 300 برنامه انفرادی در نظر گرفته شده را از دیگر برنامه های اوقات فراغت عنوان کرد.
وی چهارمین برنامه را مهارت های اقتصادی و اشتغال زایی بیان داشت و افزود رشته مینیاتورسازی،تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی،انواع دوخت های محلی و بومی،انواع بسته بندی،تهیه فرآورده های لبنی،تولید عرقیات گیاهی و مونتاژ اسباب بازی کودکان را از رشته های این گروه عنوان کرد.
علمی با اشاره به افزایش پایگاه های تابستانی امسال نسبت به سال گذشته ،تصریح کرد:تعداد دوهزار مراکز فعال در شهر تبریز و 39 منطقه استان دایر است و پیش بینی شده که نزدیک 200هزار دانش آموز در این طرح شرکت کنند.
وی اظهار داشت:در کل استان بالای 5هزار آموزشگاه داریم که دو هزار و 300مدرسه حائز شرایط برای اجرای فعالیت های تابستانی امسال بوده است که در صورت استقبال باشکوه ترT این مراکز قابل افزایش می باشد.
معاون پرورشی بیان کرد:357فضای پرورشی و ورزشی در قالب کانون ها،اردوگاه ،سالن ورزشی،استخر،فضای ورزشی رو باز،سینما فرهنگیان ،پژوهش سراها و دارالقرآن ها در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
علمی تفاهم نامه های منعقد شده در اجرای برنامه اوقات فراغت را سازمان هلال احمر،کمیته امداد امام خمینی،بانک کشاورزی،اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی،سازمان گردش گری شهرداری،سازمان آتش نشانی،شهرداری تبریز و سازمان فنی و حرفه ای استان اعلام کرد.
وی ضمن درخواست مشارکت دستگاه های دولتی و خیرین در جهت تامین اعتبارات این برنامه ،گفت:میانگین هزینه های دریافتی برای هر دانش آموز در ثبت نام کلاس های مختلف 20هزار تومان می باشد.
معاون فرهنگی وپرورشی اداره کل اظهار داشت: پرداخت حق الزحمه مربیان دوره را طبق ابلاغ صادره به آنان به عهده مدیران پایگاه ها و کمک های مردمی در این مراکز می باشد و حق الزحمه عوامل اجرایی و اداری از طرف آموزش و پرورش استان تامین خواهد شد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن