تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813330580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوران شکوفايي ايران دوباره شروع شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۱۲ب.ظ)
هاشمي رفسنجاني؛ دوران شکوفايي ايران دوباره شروع شده است موج - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اين که دوران شکوفايي ايران دوباره شروع شده، گفت: امروز ايرانيان دانشمند در هر کجاي دنيا که هستند، توجهات را جلب مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد مکرّر بر همراهي عقل و شرع و جايگاه انسان‌هاي متفکر و عاقل در جامعه گفت: بايد دست از شعارهاي کم محتوا برداريم و با نگاه عاقلانه براي ايران عزيز برنامه‌ريزي کنيم که ملتش مستحق همه‌ گونه خدمت هستند.
وي دوري از مذاکره با دنيا را شبيه دوران انسداد اهل سنت براي علم و دانش در صدر اسلام و سال‌هاي پس از آن؛ مخصوصاً در تفکرات اخباريون دانست و خاطر نشان کرد: پيامبر (ص) که اسلام را آورد، مي‌فرمودند اگر مشرکيني که محارب شما هستند و خواستند کلام خدا را بشنوند، بگذاريد بيايند و بشنوند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بر شمردن آثار مثبت و منفي تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران، تصريح کرد: به قول رئيس‌جمهور اگر برخي از جيب مردم خبر داشتند، از تحريم‌ها استقبال نمي‌کردند.
وي با تأکيد بر اين نکته که تحريم، زندگي را براي طبقه‌ي مزدبگير که اکثريت قاطع جامعه هستند، سخت مي‌کند، گفت: کارهاي مهم کشور که در برنامه‌هاي مصوب هم آمده، به دلايلي بر زمين مانده که اگر رونق به آنها برگردد، شاهد پيشرفت جهشي کشور خواهيم بود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با تأکيد مجدد بر ضرورت تعامل با دنيا گفت: استفاده از عقل جمعي دنيا و دانشگاه‌هاي معتبر جهان باعث ارتقاي متقابل علم و دانش در جامعه‌ بشري مي‌شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ظالمانه خواندن تصميم بعضي از دانشگاه‌هاي دنيا که در بعضي از رشته‌ها از ايران دانشجو نمي‌پذيرند، گفت: اين يک ظلم بزرگ است و ما به عنوان مسوولان ايران و انقلاب اسلامي بايد راه را براي تعامل علمي ايران با جهان باز کنيم و بهانه به دست کينه توزان ندهيم.
وي با تأکيد بر ضرورت تعامل عقل و شرع و باز کردن راه آن در شرايط فعلي گفت: خشک مقدسي و افراطي‌گري هيچ وقت جواب نمي‌دهد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خاتمه خوارج زمان حکومت حضرت علي (ع) را تندروهاي افراطي آن روزگار خواند و گفت: مي‌بينيد که اين گروه تندرو امروز در جامعه هيچ اعتباري ندارند و تندروهاي امروز نيز چند سال ديگر چنين حالتي خواهند داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن