تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813480334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبيركل خانه اقتصاد: سفره مردم گران‌تر از قبل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دبيركل خانه اقتصاد: سفره مردم گران‌تر از قبل شده است
دبيركل خانه اقتصاد ايران گفت:‌ اگر كالاها و خدماتي مانند مسكن و بهداشت را از محاسبه نرخ تورم حذف كنيم، تورم بسيار بالا مي‌رود. اقشار آسيب‌پذير هنوز با مشكل رو‌به‌رو هستند زيرا كالاهاي اساسي موردنياز مردم هر روز گران‌تر مي‌شود.
مسعود دانشمند در گفت‌وگو با «نسيم» با انتقاد از اظهارنظرهاي دولتمردان در خصوص كاهش نرخ تورم اظهار كرد: دولتمردان كه ادعا مي‌كنند نرخ تورم را كاهش داده‌اند، بگويند اين كاهش نرخ تورم به كدام بخش‌ها اختصاص داشته است؟
وي افزود: بانك مركزي مجموعه‌اي از 359 قلم كالا و خدمات را براي محاسبه نرخ تورم در نظر مي‌گيرد و متوسط آن را به طور مثال 16 درصد اعلام مي‌كند ولي بايد از دولتمردان پرسيد آيا قيمت نان و گوشت و ميوه- اقلام اساسي مورد نياز مردم- هم كاهش پيدا كرده است؟ دبيركل خانه اقتصاد ايران با تأكيد بر گران شدن سبد معيشت خانوارها به نسيم خاطرنشان كرد: در بخش هايي مانند بخش سلامت با اجراي طرح تحول سلامت كاهش قيمت داشته‌ايم يا در بخش مسكن قيمت‌ها نسبت به دولت قبل ثابت مانده اما قيمت حامل‌هاي انرژي و مواد غذايي نسبت به دولت قبل افزايش پيدا كرده است. همچنين بدون در نظر گرفتن كالاها و خدماتي نظير مسكن و سلامت و با توجه ويژه سبد معيشت خانوار نرخ تورم 35 درصد مي‌شود كه اين نشان مي‌دهد مشكلات اقتصادي كشور در دولت يازدهم حل نشده و اقشار آسيب‌پذير همچنان با مشكل رو‌به‌رو هستند.




تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن