تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803569537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز نيازمند همکاري همه‌جانبه دستگاه‌هاي اجرايي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۳۷ب.ظ)
شهردار خرم‌آباد: تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز نيازمند همکاري همه‌جانبه دستگاه‌هاي اجرايي است موج - خرم آباد- شهردار خرم‌آباد گفت: تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز در سطح شهر، همکاري همه‌جانبه دستگاه‌هاي اجرايي لرستان را مي‌طلبد.
به گزارش خبرگزاري موج، يحيي عيدي‌بيرانوند در صد و بيست و ششمين جلسه‌ي شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد گفت: وقتي املاک تملک شده واگذار نمي‌شوند اين روند سبب مي‌شود عده‌اي به صورت قولنامه‌اي و با قيمت اندک املاک خود را به اشخاص ديگري بفروشند.
وي با اشاره به اين كه بيش از 20 سال است که انتهاي فلک‌الدين خرم‌آباد تملک شده ولي واگذار نشده است؛ افزود: دره گرم نيز تحت عنوان باغات تملک مي‌شود ولي واگذار نمي‌شود، مي‌توان گفت در تمام سطح شهر، اين چالش وجود دارد.
شهردار مرکز لرستان با بيان اين که اداره کل راه و شهرسازي استان زمين و يا ساختمان‌هايي را تملک کرده و طرح تفکيکي آن را به مردم نداده است، اظهار داشت: همچنين کاربري‌ها‌ي مرتبط را به شهرداري‌ها واگذار نکرده است و در اين راستا به جز تلاش‌هاي اخير، هيچ‌گونه کاري مبني بر رفع اين چالش انجام نداده است.
عيدي‌بيرانوند با تأکيد بر اين که طبق قانون بايد از املاک تملک شده حفاظت شود، يادآور شد: متأسفانه اين کار توسط دستگاه اجرايي ذي‌ربط صورت نگرفته است.
وي وضعيت ناخوشايند دره‌گرم، کرگانه، ماسور، پاچنار، ترمينال و پشته حسين‌آباد خرم‌آباد را نتيجه‌ي ساخت و سازهاي غيرمجاز طي سال‌هاي گذشته دانست و بيان داشت: شهرداري به تنهايي توانايي برخورد از ساخت و سازهاي غيرمجاز شهر را ندارد، چرا که شهرداري تنها در حد پي مي‌تواند تخريب کند و وقتي سقفي زده شد بايد به کميسيون برود و با توجه به طولي بودن شهر، جلوي ساخت و سازهاي غيرمجاز را بگيرد.
شهردار مرکز استان از تخريب ده‌ها مورد ساخت و ساز غيرمجاز در خرم‌آباد خبر داد و گفت: عکس و پرونده‌ي اين موارد موجود است؛ شهرداري براي برخورد با اين موارد به کمک و حمايت جهاد کشاورزي، راه و شهرسازي و نيروي انتظامي استان نياز دارد.
عيدي‌بيرانوند با بيان اين که نمي‌گوييم ساخت و ساز در خرم‌آباد را به صفر رسانده‌ايم، تصريح کرد: با اين وجود عملکرد شهرداري خرم‌آباد در اين باره روند صعودي داشته است که اسناد آن وجود دارد.
شهردار در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت زمين گلف خر‌م‌آباد اشاره و تصريح کرد: در اين رابطه قراردادي بين شهرداري و هيأت گلف بسته شده که متأسفانه اين قرارداد شهرداري را مکلف کرده است که مصوبه شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد را بگيرد.
عيدي‌بيرانوند ادامه داد: زمين تحويل هيأت شده است اما اگر بخواهيم يک طرف قرارداد را فسخ نماييم با مشکل مواجه خواهيم شد.
وي افزود: اين موضوع با تلاش مجموعه شهرداري خرم‌آباد پي‌گيري و مکاتباتي صورت گرفت تا از دست آن‌ها خارج شود که کار به استانداري و مراجع قضايي لرستان کشيده شد.
شهردار خرم‌آباد بيان داشت: پي‌گير گرفتن مصوبه از شوراي شهر بوده‌ايم و الان نيز منتظر رأي دادگاه هستيم.
شهردار خرم‌آباد در پاسخ به سوال يکي از اعضاي شوراي اسلامي شهر مبني بر اين که قرارداد مجتمع دوقلوي کيو شهرداري را مکلف به ساخت سالن ورزشي کرده است، گفت: چنين موضوعي در قرارداد ذکر نشده است و چندين بار اين موضوع را به پيمانکار گوشزد کرده‌ايم؛ بنا بوده است پيمانكار در شهرداري حضور يابد که تا کنون نيامده است.
عيدي‌بيرانوند در بخش ديگري از سخنان خود از دره اسدآبادي خرم‌آباد به عنوان يک تراژدي براي مردم ياد کرد و گفت: از اين محل به اتفاق استاندار لرستان بازديد به عمل آمد که براي ساماندهي آن استاندار قول مساعدت داد.
وي اضافه کرد: براي ساماندهي دره اسدآبادي خرم‌آباد و اتصال آن به پل طرحي تهيه شده است و اميدواريم ظرف يک ماه آينده در کميسيون ماده 5 راه و شهرسازي منتج به خير شود.
شهردار خرم‌آباد ادامه داد: براي تحقق اين امر بايد وظايفه دستگاه‌هاي ذيربط مشخص شود و ساماندهي اين منطقه طرح جامع مي‌خواهد که به تنهايي از شهرداري مرکز لرستان ساخته نيست.
عيدي‌بيرانوند اعلام کرد: براي ساماندهي اين منطقه شهرداري 1800 ميليون تومان ملک خريداري و تخريب کرده است و پارک اسدآبادي به عنوان پارک 13 هزار متري با شرايط استاندارد که تصويب شورا را گرفته است ايجاد خواهد شد.
شهردار به وضعيت پل‌هاي در دست‌ساخت اشاره کرد و بيان داشت: پل 9 دي به دليل طراحي نامناسب، بخشي از فلاورباکس‌ها تخريب شد و مشاور جديد گرفتيم که پيشنهاداتي ارائه شد به طوري که طي 2 ماه اخير نتايج آزمايشات ژئوتکنيک گرفته شد و در نهايت پيشنهاد ديوار حائل دادند که 2 ميليارد تومان هزينه دارد.
عيدي‌بيرانوند با بيان اين که پل مازيار خرم‌آباد تا 2 ماه آينده تکميل مي‌شود، ادامه داد: عرشه‌ي پل به مبلغ 400 ميليون تومان خريداري شده و رمپ‌ها نيز طي دو ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به پارک صخره‌اي پشته حسين آباد خرم‌آباد اشاره کرد و بيان داشت: براي اين پروژه، منابع طبيعي شکايت شهرداري را کرده است و اين نگراني وجود دارد که آراء صادره بر عليه ما باشد به همين منظور فعلاً در اين پروژه هزينه نمي‌کنيم که بعداً دستور تخريب بدهند؛ چرا که تجربه‌ي اين کار را داريم و جايگاه آتش‌نشاني که متعلق به شهرداري بود را از ما گرفتند.
شهردار خرم‌آباد همچنين به تشريح چگونگي ساماندهي خرم‌رود پرداخت و گفت: در اين راستا توافقاتي با راه و شهرسازي صورت گرفته است که 10 کيلومتر از آن ساماندهي شود. مشاور طرح انتخاب شده و قول داده ظرف 9 ماه طرح ساماندهي را از منظر سيما تحويل دهد و بعد از آن کار به پيمانکار واگذار شود. کل اعتبار اين پروژه 30 ميليارد است که از طريق اعتبارات دولتي مساعدت‌هايي مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن