تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813343653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگ مجتهد شهید اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ولادت امام حسین(ع) بزرگ مجتهد شهید اسلام شهرکرد-ایرنا-امام حسین علیه السلام یکی از اندیشمندان بزرگ جهان اسلام است که همانند دیگر ائمه اطهار سلام الله علیه ،از علم خدادادی برخوردار بودند.


امام حسین علیه السلام ،با اجتهادی که داشتند ،در برابر کفر و بدعت های اموی ایستادگی کردند و قیام ایشان بود که باعث تغییر تاریخ شد و این تغییر تاریخی ،انسان راستین را به مقصود و کمال هدایت کرد.
امام حسین ،بزرگ مرد آزادیخواه جهان، آن یگانه راستین است که در راه اثبات حق، خود را قربانی کرد، تا خون آزادگی و آزادمردی همیشه در رگ های تاریخ زنده و پویا باشد.
امام حسین علیه السلام،مجاهدترین مومن و مسلمان در راه خدا، عالم ترین فقیه جامع الشرایط و داناترین فرد روزگار خویش و از عالمان بزرگ حلقه ناگسستنی ائمه اطهار (ع) است.
تمام خوبی ها و راستی های جهان خلاصه می شود در حرکت توحیدی و الهی امام حسین (ع) که آزادگی و آزاد منشی را برای نوع بشر در همه اعصار رقم زد.
علم امام حسین(ع) در راه جهاد برای خدا و مقابله با انحرافات دینی، پس از رحلت رسول الله (ص) یکی از بی نظیرترین حادثه ها و رخدادهای توحیدی را رقم می زند که در تاریخ بشر این نوع حرکت ایثارگرانه و از خودگذشتگی توحیدی را مردم زمانه، تنها در قامت ابراهیم پیامبر دیده بودند.
قیام تاریخی و توحیدی امام تنها در مقابله با ظلم دستگاه فساد یزید خلاصه نمی شود، بلکه حرکت توحیدی امام حسین (ع) مقابله با جهالت بشر است تا با این حرکت خویش به انسان گرفتار در مادیات، آگاهی و بصیرت بخشد.
نخستین انحرافی که بعد از رحلت پیامبر (ص) ایجاد شد، انحراف از مسیر ولایت بود تا به واسطه آن ،مردم را از ولایتی ائمه اطهار (ع) دور کنند و همین دوری از ولایت،منشا تمام بدبختی های امت اسلامی در دوران امویه شد و امام حسین (ع) به عنوان ولی و مرجع تقلید مردم با جهاد در راه خدا، درمقابل این انحراف برنامه ریزی شده امویان ایستادگی کرد.
انحراف امویان به گونه ای بود که تمام تلاش و زحمات همه انبیا را به باد می داد و اگر امام حسین (ع) قیام نمی کرد همه رسالت انبیا در عصر جاهلیت اموی نابود می شد.
انحراف در اسلام در دوران یزید،از سوی امویان با دقت و برنامه ریزی انجام شد تا اسلام ناب محمدی(ص) را به ˈ اسلام اشرافگری امویˈ تبدیل کنند و حاصل تمام مجاهدت های پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام علی (ع) را به دل خواه خود تغییر دهند.
ائمه اطهار (ع) منشا تحولات عمیق در عصر خود بودند و سیدالشهدا (ع) مکتب جهاد و شهادت را پایه گذاری کرد، که موج آن تا قیامت باقی خواهد ماند، مکتبی که اقتدار و عزت اسلامی مبتنی بر جهاد و شهادت قرار گرفت و تا همیشه تاریخ پویا و قائم خواهد ماند.
امام حسین (ع) در عصر خویش، پایه گذار تحول فرهنگی در جامعه اسلامی شد و قیام علمی و توحیدی و جهادی ایشان به منظور معرفی چهره اسلام ناب محمدی (ص) به جامعه و زدودن شبهات از دامن اسلام ناب محمدی (ص)بود.
حاکمیت غیر دینی امویان سبب انحرافات سیاسی، اجتماعی و فقر فرهنگی در لایه های جامعه اسلامی شده بود و امویان مانع رشد و تعالی جوامع اسلامی پس از رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام علی و امام حسن (ع) شدند و تنها راه نجات جامعه اسلامی، صلابت عاشورا بود که تا همیشه تاریخ بشریت، چشمه سار آزادی و آزادمردی باقی خواهد ماند و هر انسان طالب حق و حقیقت برای رسیدن به آزادگی و عدالت باید قدری از معارف این چشمه را درک کند.
بسیاری از اندیشمندان و بزرگان ادیان مختلف به دنبال سالها پژوهش و تحقیق در زمینه فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی ابراز عقیده کرده اند که قیام امام حسین (ع) نشات گرفته از ˈ قدرت الهی ˈ بود و امام حسین (ع) با این حرکت خویش قصد داشت دین اسلام و سیره پیامبر (ص) را برای همیشه جاوید سازد تا در گذر ایام دستخوش تحریف و دگرگونی نشود.
تواضع، از صفات و ویژگی های برگزیدگان خداست، برگزیدگان درعین احساس عزت و آزادگی و سرافرازی در برابر دشمنان، تواضع خاص خود را دارند، این بعد عظیمی است که از ویژگی امام به شمار می رود.
یکی از پژوهشگران تاریخ اسلام می گوید:بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان غیر مسلمان و مسلمان درباره وِیژگی های علمی و عملی سید و سالار شهیدان نوشته اند و هنوز نانوشته های فراوانی درباره شخصیت بزرگ پرچمدار اسلام ناب محمدی به نگارش در نیامده است.
فاطمه میرزاده ،در گفت وگو با ایرنا افزود:نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) آنچنان نفوذ دارد که نه تنها مسلمانان بلکه پیروان تمام ادیان و مذاهب بر عمق و عظمت این حادثه و معنویت آن معترف می باشند و پیام حسین (ع) تا پایان دنیا به عنوان ناب ترین شعار عدالت خواهی و آزادگی است و این برخاسته از دانش و اجتهاد آن امام شهید است.
به گزارش ایرنا،سوم شعبان زاد روز بزرگ مردی است که با خون خویش جریان تاریخ را برای همیشه تغییر داد،بزرگ مرد مجتهدی
که با جهاد عملی و عملی خویش ،حقانیت اسلام ناب را اثبات کرد.
2097



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن