محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832816486
سالمرگ «آلفرد هیچکاک»، مردی که زیاد میدانست
واضح آرشیو وب فارسی:سافتستان:
«آلفرد هیچکاک»، کارگردان افسانهای سینمای جهان و خالق آثار برجستهای در ژانر روانشناسانه و وحشت، مردی بود که ترسهای ما را به خوبی میشناخت و آنها را دستمایه ساخت فیلمهای پرتعلیق و دلهرهآور خود میکرد. «سر آلفرد جوزف هیچکاک»، فیلمساز صاحبنام و تاثیرگذار انگلیسی و پیشگام تکنیکهای بدیع در ژانرهای تریلر روانی و تعلیق متولد سیزدهم اوت ۱۸۹۹ در لندن بود که روز ۲۹ آوریل ۱۹۸۰ در سن ۸۱ سالگی درگذشت.
«هیچکاک» پس از یک دوره موفق فیلمسازی در زادگاهش انگلستان که هم فیلمهای صامت و هم فیلمهای صدادار را شامل میشد، به هالیوود پیوست و در سال ۱۹۵۶ با حفظ ملیت انگلیسی، شهروندی آمریکا را پذیرفت. او طی شش دهه فعالیت سینمایی، بیش از ۵۰ فیلم بلند را کارگردانی کرد و شهرت فراگیرش را بهواسطه تبحر مثالزدنیاش در بهکارگیری عناصر دلهره، ترس و تعلیق بهدست آورد، چنانکه از او بهعنوان «استاد تعلیق» نام برده میشود. این کارگردان برجسته اولین فیلم خود را در سال ۱۹۲۲ در انگلیس با نام «شماره ۱۳» آغاز کرد که البته نیمهتمام ماند. وی از سال ۱۹۳۹ عمدتا در آمریکا آثار خود را تولید و عرضه میکرد. در سال ۱۹۲۵ «مایکل بالکون» از شرکت فیلمسازی«گینزبورو پیکچرز» بود که این فرصت را به «هیچکاک» جوان داد تا اولین فیلم بلند خود را با عنوان «باغ تفرجگاه» در آلمان بسازد. «هیچکاک» اولین تجربه ساخت فیلمهای دلهرهآور را با فیلم «مستاجر» بهدست آورد. اکران این فیلم در انگلستان در سال ۱۹۲۷ با موفقیت چشمگیر و استقبال بینظیری از سوی مردم و منتقدین همراه شد و همچون دیگر فیلمهای نخستین «هیچکاک»، این فیلم نیز از تکنیکهای اکسپرسیونیست تاثیر پذیرفته بود که او آنها را مستقیما در آلمان فراگرفته بود.
در سال ۱۹۲۹ «هیچکاک» تصمیم گرفت دهمین فیلم خود را با نام «حقالسکوت» بسازد و درحالی که هنوز در مرحله تولید بود، استودیوی سازنده آن تصمیم گرفت تا آن را به اولین فیلم همراه با دیالوگ سینمای انگلیس بدل سازد. پس از ساخت فیلمهایی چون «مردی که زیاد میدانست» (۱۹۳۴) و «۳۹ پله» (۱۹۳۵)، هیچکاک روند موفقیتهای خود را با ساخت فیلم «خانم ناپدید میشود» ادامه داد. «عقاب کوهستان»(۱۹۲۶)، «حلقه»(۱۹۲۷)، «همسر دهقان» (۱۹۲۸)، «قتل»(۱۹۳۰)، «ماری» (۱۹۳۱)، «غریب و غنی» (۱۹۳۱) و «مامور مخفی» (۱۹۳۶) دیگر ساختههای هیچکاک در این سالها بودند. وی در اوج موفقیت و شهرت به هالیوود پیوست و اولین فیلم آمریکاییاش را در سال ۱۹۴۰ با نام «ربکا» ساخت؛ هرچند داستان این فیلم در انگلیس و اقتباس از رمانی نوشته نویسنده انگلیسی «دافنه دو موریر» اتفاق میافتد. «خبرنگار خارجی» دومین فیلم آمریکایی «هیچکاک» بود که در قالب ژانر تریلر، داستان آن در اروپا اتفاق میافتاد که البته توانست در سال ۱۹۴۰ نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شود. این فیلم در اولین سال وقوع جنگ اول جهانی ساخته شد و الهام گرفته از رویدادهای در حال تغییر در اروپا بود. فیلمهای هیچکاک در دههی ۴۰ بسیار متنوع بودند؛ از اثر کمدی رمانتیک «آقا و خانم اسمیت»(۱۹۴۱) تا درام دادگاهی «پرونده بهشت» (۱۹۴۷) و اثر تاریک «سایه یک شک» (۱۹۴۳).
در سال ۱۹۴۱ «هیچکاک» برای اولینبار در سمت تهیهکننده و کارگردان فیلم، «سوءظن» را ساخت. این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر زن و جایزه انجمن منتقدان فیلم نیویورک را برای «خوان فونتاین»، بازیگر آن بههمراه آورد. او یک سال بعد فیلم «خرابکار» را برای کمپانی «یونیورسال» ساخت و در سال ۱۹۴۴ فیلم «قایق نجات» را براساس رمانی از «جان اشتاین بک» برای کمپانی «روباه قرن بیستم» ساخت. این فیلم از آنجاییکه سکانسهایش تنها در یک قایق گرفته شدهاند، محدودترین فیلم این کارگردان محسوب میشود. این کارگردان انگلیسی پس از آن برای دیدار از زادگاهش به انگلستان بازگشت و در این حین دو فیلم کوتاه فرانسویزبان برای وزارت اطلاعات انگلیس ساخت. پس از بازگشت به آمریکا، وی دو فیلم «طلسمشده» (۱۹۴۵) و «بدنام»(۱۹۴۶) را ساخت که در این فیلم «اینگمار برگمن»، فیلمساز افسانهای سینمای جهان نقشآفرینی داشت. «بدنام» به فروش چشمگیری دست یافت و یکی از موفقترین آثار سینمایی «هیچکاک» نام گرفت. اولین فیلم رنگی «هیچکاک» در سال ۱۹۴۸ با نام «طناب» به روی پرده سینماها رفت که با نقشآفرینی «جیمز استوارت» همراه بود. در سال ۱۹۵۰، هیچکاک فیلم «وحشت در صحنه» را برای کمپانی «برادران وارنر» ساخت. پس از آن بود که فیلم پرفروش «غریبهها در قطار» (۱۹۵۱) را با استفاده از ترکیبی از المانهای فیلمهایش در آمریکا و انگلیس ساخت. سپس در فیلم «ام را نشانه قتل بگیر» (۱۹۵۴) از تکنیک فیلمبرداری سهبعدی برای اولینبار استفاده کرد.
فیلمهای «پنجره عقبی» (۱۹۵۴) و «برای گرفتن دزد» (۱۹۵۵) از دیگر فیلمهای موفق «هیچکاک» در دهه ۵۰ بودند. «مرد عوضی» (۱۹۵۷) آخرین فیلم «هیچکاک» برای کمپانی «برادران وارنر» بود. این فیلم سیاه و سفید، تنها نقشآفرینی «هنری فوندا» را بههمراه داشت. فیلم «سرگیجه» محصول سال ۱۹۵۸ با نقشآفرینی دوبارهی «جیمز استوارت» اگرچه در گیشه چندان موفقیتی بهدست نیاورد، اما بسیاری آن را یکی از شاهکارهای «هیچکاک» میدانند که در جشنواره فیلم سنسباستین اسپانیا، جایزه صدف نقرهای را بهدست آورد. پس از «سرگیجه»، هیچکاک سه فیلم موفق دیگر ساخت که هریک اعتباری کلان به کارنامه سینمایی این کارگردان صاحبسبک افزودند. «شمال از شمالغربی» (۱۹۵۹)، «روانی» (۱۹۶۰) و «پرندگان» (۱۹۶۳) سه اثر ماندگار سالهای پایانی فیلمسازی او بودند. با آغاز دوران پیری و نشانههای بیماری در «هیچکاک»، جدیت او در ساخت فیلم کمرنگ شد و در دو دهه پایانی عمر، او تنها چند فیلم تریلر جاسوسی از جمله «پردهی پاره» (۱۹۶۶) با نقشآفرینی «پل نیومن» و فیلم «توپاز» (۱۹۶۹) را ساخت. پس از بازگشت به انگلیس، او آخرین فیلم موفق خود با نام «جنون» را در سال (۱۹۷۲) به نمایش درآورد. «توطئه خانوادگی» نیز آخرین فیلم ساخته «هیچکاک» بود که در سال (۱۹۷۶) ساخته شد
«آلفرد هیچکاک» در سال ۱۹۸۰ از سوی ملکه الیزابت دوم به دریافت لقب “سر” نائل آمد؛ هرچند مرگ فرصت آن را به او نداد تا رسما آن را دریافت کند و چهارماه پس از اعلام آن، در روز ۲۹ آوریل ۱۹۸۰ در سن ۸۰ سالگی براثر نارسایی کلیوی در لسآنجلس درگذشت. «هیچکاک» طی ۶۰ سال فعالیت سینمایی، بهواسطه ساخت آثار برجسته موفق به کسب جوایز متعددی شد که شاید مهمترین آنها جایزهی یادبود آکادمی اسکار در سال ۱۹۶۷ باشد. او پنجبار در سالهای ۱۹۶۰ برای فیلم «روانی»، سال ۱۹۴۰ برای «ربکا»، سال ۱۹۴۴ برای «قایق نجات»، سال ۱۹۴۵ برای «طلسمشده» و سال ۱۹۵۴ برای «پنجره عقبی» نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد. وی همچنین نامزد اسکار بهترین تهیهکننده برای فیلم «سوءظن» در سال ۱۹۴۱ شده بود. فیلمهای «ربکا»، «خبرنگار خارجی» و «طلسمشده» نامزد اسکار بهترین فیلم نیز بودند. شانزده فیلم ساخته او نامزدی اسکار را بهدست آوردند که او خودش برای شش فیلم نامزد اسکار شد. در سال ۲۰۰۸، چهار فیلم «سرگیجه»، «پنجره عقبی»، «شمال از شمالغربی» و «ام را نشانه قتل بگیر» از سوی انجمن فیلم آمریکا در فهرست ۱۰ اثر برتر سینمای جنایی جهان قرار گرفتند.
۹ اردیبهشت, ۱۳۹۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سافتستان]
[مشاهده در: www.softestan.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]
صفحات پیشنهادی
در سالمرگ «آلفرد هیچکاک»، مردی که زیاد میدانست
در سالمرگ آلفرد هیچکاک مردی که زیاد میدانست آلفرد هیچکاک کارگردان افسانهای سینمای جهان و خالق آثار برجستهای در ژانر روانشناسانه و وحشت مردی بود که ترسهای ما را به خوبی میشناخت و آنها را دستمایه ساخت فیلمهای پرتعلیق و دلهرهآور خود میکرد خبرگزاری ایسنا آلفرد هیچکدر سالمرگ مردی که زیاد میدانست
چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰ ۴۶ آلفرد هیچکاک کارگردان افسانهای سینمای جهان و خالق آثار برجستهای در ژانر روانشناسانه و وحشت مردی بود که ترسهای ما را به خوبی میشناخت و آنها را دستمایه ساخت فیلمهای پرتعلیق و دلهرهآور خود میکرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنااز قرارداد دارسی تا سقوط مصدق / تجلیل از مردی که خواب آشفته نفت را روایت کرد
از قرارداد دارسی تا سقوط مصدق تجلیل از مردی که خواب آشفته نفت را روایت کرد فرهنگ > ادبیات - محمد علی موحد به عنوان برنده بیست و دومین دوره جایزه ادبی تاریخی دکتر افشار معرفی شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این جایزه که از سوی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی را-منتقد زیاد داریم، اما نظریهپرداز هیچ!
گفتوگو با امیرشهاب رضویان بازیگر استراحت مطلق منتقد زیاد داریم اما نظریهپرداز هیچ امیرشهاب رضویان با آن گفتار و رفتار منحصربهفردش یکی با جذبهترین کارگردانهای سینمای ماست فرزند رابعه مدنی ـ همان مادر مهربان سریال وضعیت سفید ـ که آثاری چون تهران ساعت 7 صبح والان در مرحله پنچرگیری ارکستر سمفونیک هستیم/ گاهی میترسم همکاری مسئولان موقتی باشد / توجه رئیس جمهور به ارکس
علی رهبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران الان در مرحله پنچرگیری ارکستر سمفونیک هستیم گاهی میترسم همکاری مسئولان موقتی باشد توجه رئیس جمهور به ارکسترها برایم ارزش زیادی دارد علی رهبری گفت هیچ نوع حاشیهای در هیچ ارکستری که معمولاً 150 نفر در آن حضور دارند امکان ندارد کهسازها برای سالمرگ استاد لطفی به صدا در می آیند
جام جم نوا خبر سازها برای سالمرگ استاد لطفی به صدا در می آیند سازها برای سالمرگ استاد لطفی به صدا در می آیند دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 07 00 | کد خبر 1920203179977830712 | بازدید 0 جام جم نوا کنسرت موسیقی ایرانی به یاد محمدرضا لطفی و به مناسبت سالروز دمردی که کارخانه رویاسازی دارد
جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۰ هنرمندان رویاهایشان را با مردم قسمت میکنند دربارهی شخص من هم آنقدر رویاپردازی فکر کردن و پرداختن به چیزهای تازه زیاد شده که بعضیها به من میگویند تو کارخانه رویاسازی داری این جملهها را کامبیز درمبخش - طراح و کاریکاتوریست پیشکسوت - به خبرنگامردی که در موزه صلح به آرامش رسید دیدار محمد علی طالبی با جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران+تصاویر
مردی که در موزه صلح به آرامش رسیددیدار محمد علی طالبی با جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران تصاویرمحمد علی طالبی کارگردان مطرح سینمای کودک و نوجوان کشورمان و خالق آثاری مانند چکمه کیسه برنج شهر موشها و سریال گل پامچال به دعوت جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران از این موزه بازدید وتغییرات جدید در اساسنامه شورای صنفی نمایش/ سهم دفاتر پخش زیاد شد
مهر خبر میدهد تغییرات جدید در اساسنامه شورای صنفی نمایش سهم دفاتر پخش زیاد شد شناسهٔ خبر 2537978 دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹ ۵۷ هنر > سینمای ایران سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه سهم دفاتر پخش فیلم برای اکران در طول سال افزایش پیدا کرد درباره دیگر تغییرات اساسنامشیراز برای من جذابیتهای زیادی داشت
بازیگر شهر من شیراز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران شیراز برای من جذابیتهای زیادی داشت فریده دریامج گفت فیلمبرداری در شهرهایی غیر از تهران باعث آشنایی مردم با فرهنگ آداب و رسوم مناطق گردشگری و تاریخی دیگر شهرها میشوند فریده دریامج بازیگر سریال شهر من شیراز در گفتگو با-گرامیداشت مردی که نبودنش باورکردنی نیست + مجموعه عکس
گرامیداشت مردی که نبودنش باورکردنی نیست مجموعه عکس جامعه رسانه ای کشور عصر امروز در مسجدالرضای تهران میزبان مراسم گرامیداشت مردی بود که به اعتقاد استادان روزنامه نگاری ایران فقدانش باورکردنی نیست بسیاری از استادان عرصه مطبوعات سردبیران مدیران مسئول و خبرنگاران روزنامیکائیل شهرستانی و کارگردانی مجموعه هیچکاک برای رادیو
سهشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷ ۱۵ ساخت مجموعه منتخب هیچکاک به کارگردانی میکائیل شهرستانی در رادیو نمایش آغاز شد به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا حسین یعقوبی نویسندهی این سریال نمایشی رادیویی در این باره گفت در دههی 50 میلادی به آلفرد هیچکاک مجموعه تلویزیونی پیشنهاد شددعایی که امام هادی(ع) زیاد می خواند
دعایی که امام هادی ع زیاد می خواند امام فرمودند خداوند دعای کسی را مستجاب میکند که خالصانه مطیع او باشد و به رسول الله ص و حق ما اهل بیت ع ایمان داشته باشد در این صورت اگر از خدا چیزی بخواهد محروم نخواهد شد به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران شخصی به نام ابوموسی می-مردی که خودش بود !
به بهانه سالمرگ امیر ادبیات انقلاب مردی که خودش بود بهار سال هزار و سیصد و هفتاد و دو بود شاید همین روزهای اردیبهشتی که برای نخستینبار با زندهیاد امیرحسین فردی دیدار داشتم سالها پیش در نوجوانی کتابهایی از او خوانده بودم و قصههایی که سرشار از ادبیات و فرهنگ بیپیرایه روستمیکائیل شهرستانی «مجموعه منتخب هیچکاک» را کارگردانی میکند
میکائیل شهرستانی مجموعه منتخب هیچکاک را کارگردانی میکندساخت مجموعه منتخب هیچکاک به کارگردانی میکائیل شهرستانی در رادیو نمایش آغاز شد به گزارش خبرگزاری فارس حسین یعقوبی نویسنده این سریال نمایشی رادیویی دراین باره گفت در دهه ی 50 میلادی به آلفرد هیچکاک مجموعه تلویزیدر پی اعتراض عده زیادی از فیلمسازان به حذف یک مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم استامبول در نیمه راه متوقف شد
در پی اعتراض عده زیادی از فیلمسازان به حذف یک مستندسی و چهارمین جشنواره فیلم استامبول در نیمه راه متوقف شددر پی کنارهگیری اعتراض آمیز جمعی از فیلمسازان از جشنواره فیلم استامبول نسبت به خودداری این جشنواره از نمایش یک مستند سی و چهارمین دوره رقابتها در نیمه راه متوقف شد به گزاداستان مردی که باد همواره او را با خود میبرد!
داستان مردی که باد همواره او را با خود میبرد فرهنگ > کتاب - بختیار علی مردی که باد همواره او را با خود میبرد را در قالب کتابی با عنوان عمویم جمشیدخان به ایران فرستاد به گزارش خبرآنلاین رمان «عمویم جمشیدخان» با عنوان فرعی «مردی که باد-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها