تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819066434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم و جوانان صاحب انقلاب و کشور هستند/همدلی نماد درونی و هم زبانی نماد بیرونی وحدت است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: عارف در مراسم افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه امیرکبیر:
مردم و جوانان صاحب انقلاب و کشور هستند/همدلی نماد درونی و هم زبانی نماد بیرونی وحدت است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم و جوانان صاحب انقلاب و کشورند و ما باید بیش از آنکه سخن بگوییم باید گوش فرا بدهیم و عمل کنیم.

مردم و جوانان صاحب انقلاب و کشور هستند/همدلی نماد درونی و هم زبانی نماد بیرونی وحدت است
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه امیرکبیر که در سالن آمفی تئاتر مرکزی این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: مردم و جوانان صاحب انقلاب و کشورند و ما باید بیش از آنکه سخن بگوییم باید گوش فرا بدهیم و عمل کنیم. وی یاداور شد: امید است دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه به قشر جوانان توجه داشته باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیشتاز بودن دانشگاه صنعتی امیرکبیر در علم، اندیشه، فرهنگ و توسعه تاکید کرد: فرهنگ و سیاست جز مهمترین مقوله‌های ما و باید به توسعه دانشگاه و خصوصا دانشگاه امیرکبیر در همه زمینه‌ها از جمله علم و فرهنگ به عنوان دانشگاه پیشرو و پیشتاز در سطح کشور توجه شود. عارف گفت: در دهه چهارم انقلاب پیشرفت و توسعه هدفمند در دستور کار کشور است و دستاوردهای بالا دستی مد نظر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. وی با بیان جهت گیری دراز مدت و 20 ساله کشور و توجه به اصل 44 علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی و نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: باید فعالیت‌ها در چارچوب اسناد تدوین شود و داشتن سند راهبردی به عنوان یک مسیر مشخص ضروری به نظر می‌رسد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: باید به این سند به عنوان یک طرح پویا و مهم توجه شود و حتی دانشجویان جدید الورود می‌توانند با توجه به برنامه‌های راهبردی از آن کمک بگیرند. *همدلی نماد درونی و هم زبانی نماد بیرونی وحدت است
عضو مجمع تشیص مصلحت نظام تصریح کرد:‌ در محور دوم بحثم باید به این نکته اشاره کنم  که افتخار می‌کنم در سال 94 اولین نشست خود را با دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار کرد و این را به فال نیک خواهم گرفت.
وی ادامه داد: نام گذاری سال تحت عنوان همدلی و هم زبانی ملت و دولت حائز اهمیت است و انقلابی که از 15خرداد 1342 شروع شد و از دید تحلیلگران غربی ناباورانه ظرف 15سال به نتیجه رسید نتیجه‌ همدلی و هم زبانی ملت ایران بود.
عارف با اشاره به این نکته که در ابتدای انقلاب مردم انقلابی آمادگی اداره یک نظام نوپا را نداشتند افزود: در آن   شرایط کشور ایران توانست موفقیت‌های زیادی را بدست آورد و این در راستای رهبری مناسب امام(ره) و رمز وحدت کلمه بود.عضو مجمع تشیص مصلحت نظام با بیان اینکه شعار امسال می‌تواند در ادامه همان پیروزی‌های  ابتدای انقلاب باشد اظهار کرد:‌همدلی و هم زبانی تنها شعار امسال نیست و کلیدی است قدرتمند برای گشایش تمام مشکلات و بسیار مهم است.وی افزود: همدلی نماد درونی وحدت است و هم زبانی نماد بیرونی وحدت و اتحاد است.*مولفه‌های همدلی و هم زبانی دولت و ملتعارف با اشاره به مولفه‌های شعار امسال تصریح کرد:‌اعتماد مهم‌ترین مولفه همدلی و همزبانی است و با تحقق این مولفه هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.
عضو مجمع تشیص مصلحت نظام افزود:‌ علت برخی از مشکلات ما در ده سال گذشته بی اعتمادی به جوانان بود که همه خطوط خود را از انقلاب می‌دانستند.
وی خاطر نشان کرد: ستاره دار کردن دانشجویان در راستای بی اعتمادی به دانشجویان است و هم دلی و هم زبانی به معنای اعتماد کردن به یکدیگر است.
وی افزود: در دوره مذاکرات هسته‌ای اعتماد به دولت بسیار مهم است، تیم مذاکره کننده هسته‌ای تلاش زیادی می‌کند تا این مسئله به نتیجه برسد و ما باید از ان‌ها حمایت  کرده و به آ‌ن‌ها اعتماد داشته باشیم.
عارف با بیان اینکه مولفه دوم شعار امسال امید و نشاط است افزود: این مولفه باعث تقویت امید بین مردم می‌شود و نشاط را در جامعه به وجود می آورد، مولفه دیگر عقلانیت و خرد ورزی است.
 
عضو مجمع تشیص مصلحت نظام تصریح کرد: گذشت و فداکاری مولفه دیگری است برای رسیدن به هم دلی و هم زبانی باید در مقابل یکدیگر گذشت کنیم، همچنین باید اختلاف سلیقه را بپذیریم و به حصر و زندانی شدن دانشجویان پایان دهیم.
وی ادامه داد: انشاء‌الله امسال مذاکرات هسته‌ای به نتیجه خواهد رسید.

ادامه دارد.....






۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن