تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819083651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اضافه‌وزن ۲۵ ميليون ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: اضافه‌وزن ۲۵ ميليون ايراني
وزير بهداشت با اشاره به اينکه انسان سالم محور توسعه است و اين در حالي است که ۲۵ ميليون نفر از مردم کشورمان اضافه‌وزن دارند، گفت: فشار خون علت مرگ نيمي از ايراني‌هاست در حالي که ۵۰ درصد مردم نمي‌دانند فشار خون دارند.

 خبرگزاري فارس، سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي امروز در سخناني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران به مناسبت هفته بهداشت، اظهار داشت: هفته سلامت چهارمين روز خود را پشت‌سر مي‌گذراند.
وي ادامه داد: از نعمات بزرگ خداوند به انسان سلامتي است که مثل تاجي روي سر همه قرار دارد و تا هنگام بيماري ارزش آن را کمتر مي‌دانيم.
هاشمي افزود: همه باور داريم انسان سالم محور توسعه است و اگر انسان بيمار بود نه امنيت دارد و نه پيشرفت و بايد تلاش کنيم بيمار نشويم.
وزير بهداشت اضافه کرد: در فرمايشات بزرگان دين النظافت من‌الايمان آمده است که نظافت همان بهداشت است و امام (ره) و مقام معظم رهبري و مراجع بارها بر امر بهداشت و پيشگيري تأکيد داشته‌اند و در برنامه‌هاي مختلف پنج ساله به بهداشت توجه شده است اما در جامعه به بهداشت کمتر توجه مي‌شود.
وي يادآور شد: بيماري‌ها عمدتاً بر بيماري‌هاي غيرواگير است و سلامتي مردم عموماً در دست ساير دستگاه‌ها و خودشان است.
هاشمي با اشاره به اينکه بيکاري و اشتغال در سلامت اثرگذار است، افزود: بعد از تصادفات علل مرگ نزاع‌ها در داخل و خارج از خانه است و موضوع اشتغال و اعتياد نيز خيلي مهم است.
وزير بهداشت گفت: کشاورزي و صنعت بر سلامت مردم اثرگذار است و در دهه‌هاي گذشته کمتر شاهديم که طرح‌هايي که به اجرا در مي‌آيد پيوست سلامت داشته باشد و سياست‌هايي که از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شد تأکيد شده است طرح‌هاي بزرگ ملي پيوست سلامت داشته باشد.
وي ادامه داد: ما مسکن مهر مي‌سازيم اما فکر درمانگاه و مرکز بهداشت نمي‌کنيم در هيچ اتوباني پايگاه اورژانس پيش‌بيني نمي‌کنيم و مجوزي براي استخدام پرسنل نداريم چرا که آن روزي که مي‌خواستيم اتوبان توليد کنيم پيوست سلامت نداشت.
هاشمي با اشاره به منطقه عسلويه افزود: عسلويه خيلي افتخارآميز است اما مردم آنجا نيز بايد نفس راحت بکشند و از امکانات بهداشتي برخوردار باشند.
وزير بهداشت افزود: موضوع سلامت موضوع فرابخشي و ملي است و در بين دستگاه‌هاي قضاييه، مجريه و مقننه بوده و بخشي مربوط به آحاد جامعه است.
وي خاطرنشان کرد: اگر مي‌پذيريم پيشگيري مهم است و اضافه وزن پيدا مي‌کنيم در نتيجه بار بيشتري توسط اندام‌ها تحمل مي‌شود و بايد مواد بيشتري براي سوختن چربي‌ها ترشح شود که در نهايت اين ماده کم مي‌آيد و باعث بيماري قند، سکته قلبي و مغزي و از دست دادن کليه‌ها مي‌شود.
هاشمي يادآور شد: بيش از 25 ميليون نفر در ايران اضافه وزن پيدا مي‌کنند و فشار خون يکي از عامل مرگ‌ومير است و 50 درصد مردم نمي‌دانند فشار خون دارند.
وزير بهداشت با طرح اين پرسش که چرا فشار خون مي‌گيريم، گفت: چون مصرف نمک ما دو تا سه برابر مصرف نمک دنياست و ميزان روغني که استفاده مي‌کنيم بالاست و باعث سکته مي‌شود.
وي يادآور شد: اگر واقعاً به بهداشت توجه شود نيازي به افزايش تخت‌هاي بيمارستاني نيست و معلوليت‌ها کاهش مي‌يابد و به نظر مي‌رسد بايد همه به مقوله بهداشت و پيشگيري توجه کنند که البته وظيفه دولت است که امکانات را براي همه فراهم کند.
هاشمي با اشاره به مصرف دخانيات در کشور گفت: اگر کسي سيگار مي‌کشد لااقل به خودش ضرر بزند نه به ديگران و اين خيلي بد است که در کشور مبالغ زيادي براي سيگار استفاده مي‌شود و 90 درصد سرطان‌هاي ريه به دليل مصرف دخانيات است.
وزير بهداشت ادامه داد: صدا و سيما براي نشاط و بالعکس آن خيلي مؤثر است و قوه قضاييه نيز براي ايجاد آرامش و آسايش نقش دارد و خوشبختانه دولت در اين دوره سلامت را يکي از اولويت‌هاي خودش قرار داده است.
وي يادآور شد: مهمترين بخش خدمات دولت در روستاها،حاشيه شهرها و نقاط دورافتاده خدمات دولت در اين حوزه است و اميدواريم در سال 94 ارتقا يابد و بخشي از مشکلات مردم در اين حوزه ارتقا پيدا کند.
هاشمي اضافه کرد: وقتي شروع کرديم با بحران دارو مواجه بوديم اما امروز دارو است اما به لحاظ پوشش بيمه و دسترسي افزايش پيدا کرده است، با کمبود 300 قلم دارو مواجه بوديم که الان به 27 قلم رسيده است.


شنبه 5 اردیبهشت 1394 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن