تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدل بومي اقتصاد، نيازملي ماست / توجه اقتصاديون تنها به مدل هاي غربي اقتصاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۱۶ب.ظ)
بررسي برنامه ششم؛ مدل بومي اقتصاد، نيازملي ماست / توجه اقتصاديون تنها به مدل هاي غربي اقتصاد موج- عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: تا زماني که سيکل معيوب اقتصاد غربي بر اقتصادملي سنگيني مي کند، نبايد انتظار برون رفت از رکود را داشت.
محمدحسين ميرمحمدي عضو کميسيون اقتصادي مجلس درباره چگونگي نگاه اقتصادي کشور به برنامه ششم توسعه به خبرنگار خبرگزاري موج اظهارکرد: براي اقتصادي مناسب و با تکيه بر توان داخلي نسخه اي مناسب از سوي رهبرمعظم انقلاب ارائه شد که تنها بايد به جزئيات بيشتر آن مي پرداختيم و به آن جامع عمل مي پوشانديم.
وي ادامه داد: مهم ترين علل دست نيافتن به اقتصادي پويا نبود عملکردي متناسب با قوانين و چشم انداز اقتصادمقاومتي است زيرا برنامه استراتژيکي را بر اين اساس طراحي و عملياتي نکرده ايم.
نماينده مردم در خانه افزود: مهم ترين فاکتور اقتصادمقاومتي، نگاه بومي و دروني به ظرفيت هاي اقتصادي است که کشور از آن بهره مند است؛ مدل دقيق اقتصادمقاومتي نيز بر اين موضوع تاکيد مي کند؛ چراکه اقتصاد بر اساس داشته هاي مفيد و داراي ارزش افزوده مي تواند جاني دوباره بگيرد.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس تاکيدکرد: متاسفانه بسياري از مسوولان اقتصادي به مدل هاي غربي بيشتر علاقه دارند و چشم بر مدل هاي بومي اقتصاد بسته اند و همين عنوان باعث سپري شدن سيکل معيوبي در اقتصاد ملي ما شده است که هيچ راه بهبود و گريز از رکود را براي ما باقي نگذاشته است.
وي تصريح کرد: بايد طراحي ملي اقتصادي داشت تا بتوانيم پاسخگوي نياز اقتصادي کشور باشيم و اين مورد تنها با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي مي تواند پياده سازي و عملياتي شود.
ميرمحمدي در پايان خاطرنشان کرد: مدل بومي اقتصاد نيازملي ماست؛ زيرا در صنايع دفاعي زماني شاهد خودکفايي بوديم که به صورت بومي درآمد پس بايد نتيجه بگيريم که مدل هاي غربي، چندان براي اقتصاد ما کارساز نيستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن