محبوبترینها
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1840229265
شبهه قدرت طلبی امام حسین از قیام
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: رد شبهه قدرت طلبی امام حسین علیه السلام از قیام
حرکت و قیام حضرت، صحیفه کاملی است که در آن، درسهایی در ابعاد گوناگون معرفتی، معنوی، فضیلتِ انسانی، دنیوی و اخروی، فردی و اجتماعی، به ابناء بشر داده شده است. حضرت در وصیّتنامهای که در مدینه به برادرشان محمّد بنحنفیّه دادند، نوشتند که قیام من برای اصلاح امّت است . در مورد واقعه عظیم عاشورا هر چه سخن رود کم است مگر میتوان آن همه عظمت را به قلم آورد؟ مگر عقل میتواند تمام ابعادش را در خود جا دهد؟ لحظه به لحظه اش درس بود درس انسانیت و آزادگی درس عشق !!! و عجبا گروهی کوته فکر که هرگز قادر نبوده اند به عمق ماجرا برسند و بفهمند حسین علیه السلام کیست و چه کرد ؟بر پایه کور دلی کوفی صفتانه غرض میورزند که "حسین طالب قدرت بود" و برای حکومت چنین کرد !!! جناب آیت الله آقا مجتبی تهرانی که انشاء الله خداوند ایشان را حفظ فرمایند هر ساله در دهه عاشورا سخنرانی هایی ایراد می فرمایند و به بیان و روشن سازی ابعاد مختلف آن واقعه عظیم می پردازند که ما هم سخنان مبین ایشان را تقدیم حضور شما عزیزان می کنیم باشد که به گوشه ای از عظمت آن حماسه عظیم عشق مدبّرانه برسیم . نامه یزید برای بیعت گرفتن از امام وقتی قیام امام حسین(علیهالسلام) را با یک دید سطحی و ظاهری نگاه میکنیم، میبینیم که حضرت انسانی بود که بر ضدّ یک حکومت قیام کرد و قصد براندازی آن را داشت. بعد از مرگ معاویه، یزید به «ولید بنعتبه» استاندار مدینه نامه نوشت که سه نفر را دستگیر کن و از آنها بیعت بگیر؛ «امام حسین» و «عبداللهبنعمر» و نفر بعدی هم «عبداللهبنزبیر». به او گفت از این سه نفر فوراً بیعت بگیر! نامه سرِ شب به دست ولید رسید. او هم بلافاصله به دنبال «مروانبنحکم» استاندار قبلی مدینه که از طرف معاویه استاندار بود فرستاد تا با او مشورت کند. مروان هم به او گفت: معطّل نکن؛ تا قبل از آنکه خبر مرگ معاویه منتشر شود، از اینها بیعت بگیر؛ اوّل از حسین بیعت بگیر، که او برای حکومت یزید خطر دارد. ولید هم شبانه به دنبال امام حسین فرستاد. خلاصه ولید مسأله بیعت گرفتن برای یزید را به امام گفت.پاسخ امام به درخواست بیعتامام در همان اوّلین جلسهای که با ولید بنعتبه، برخورد داشت سخنانی را ایراد فرمود که از این سخنان، همین معنایی که من عرض کردم به دست میآید که حضرت قصد براندازی یک نظام را داشت و بعد هم میخواست یک نظام دیگر را جایگزین آن کند. حضرت به ولید فرمود: «أَیُّهَا الْأَمِیرُ إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِكَةِ وَ بِنَا فَتَحَ اللَّهُ وَ بِنَا خَتَمَ اللَّهُ » در فراز دوم فرمود: « وَ یَزِیدُ رَجُلٌ فَاسِقٌ شَارِبُ الْخَمْرِ قَاتِلُ النَّفْسِ الْمُحَرَّمَةِ مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ وَ مِثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَهُ وَ لَكِنْ نُصْبِحُ وَ تُصْبِحُونَ وَ نَنْظُرُ وَ تَنْظُرُونَ أَیُّنَا أَحَقُّ بِالْبَیْعَةِ وَ الْخِلَافَة».2 مقابله دو جریان «خدا محور» و «شیطان محور» :اینکه حضرت اوّل فضائل خاندان خودش را بیان میکند که «أَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِكَةِ...» گویای چیست؟ چرا بعد میرود سراغ یزید و میگوید که او شارب خمر است، آدمکش و فاسق علنی است؟ هدف حضرت از برقراری مقابله بین این دو چیست؟ حضرت در این بیانات دو جنبه مختلف را در مقابل یکدیگر قرار میدهد؛ یک جنبه «الهیّت» است و دوم جنبه «شیطانیّت». حضرت، بحث «خدایی بودن» و «تابع هوای نفس بودن» را مطرح میکنند تا از مقابله این دو نتیجهگیری کنند. لذا بعداً بحث صلاحیّت و عدم صلاحیّت را مطرح میکند که کسی همچون من، با کسی همچون یزید بیعت نمیکند. حضرت نمیگوید من با او بیعت نمیکنم؛ بلکه میفرماید مثلِ من با مثلِ او بیعت نمیکند. بحث صلاحیّت و عدم صلاحیّت نوعی را مطرح میکنند. «براندازی» نه «جانشینی»یک وقت کسی میگوید من میخواهم این فاسق را سرنگون کنم و خودم جای او بنشینم؛ امّا امام حسین اصلاً این حرف را نزد. بلکه فرمود مثلِ من با مثلِ او نمیتواند بیعت کند. پس بحث اوّل این است که کسی مثلِ یزید اصلاً صلاحیّت این جایگاه را ندارد. کاری به اینکه چه کسی باید خلیفه شود نداریم؛ چه کسی صلاحیّت دارد بحث دیگری است. الآن آنچه مطرح است این است که یزید و هر که مثل او باشد صلاحیّت تصدّی این جایگاه را ندارد. حضرت در آن جلسه اصلاً این را مطرح نمیکند که چه کسی صلاحیّت دارد. تمام حرف، درباره ردّ یزید است. غرور به معنای «فریبی» است که از بیخبری و جهل نشأت میگیرد. اگر فریب، از بیخبری نشأت بگیرد، اسمش «غرور» است. حکومتهای شیطانی با استفاده از جهل و بیخبری مردم، آنها را فریب داده و حکومت خود را ادامه میدهند. گاهی با تهدید، گاهی با تطمیع و گاهی هم با تحمیق.«مثلِ یزید» سزاوار حکومت اسلامی نیست!انقلابها و قیامهای بشری، حرفشان این است که ما باید در براندازیها، حکومت فعلی را کنار بگذاریم و خودمان بهجای او بنشینم. اما این تعبیر در هیچ جای سخنان حضرت نیست. حضرت اوّل میگوید: ما، خاندان الهی هستیم و وابسته به خداییم، امّا اینها وابسته به شیطانند. مطلب بسیار روشن و ساده است. بعد میفرماید حالا برای زمامداری حکومت جامعه مسلمین کدام سزاوارتر هستند؟ کدام خاندان باید زمام حکومت را در دست بگیرند؟ یعنی بحث صلاحیّت را مطرح میکنند که اینها با این وضع خراب، نباید در رأس امور باشند. حضرت معیارها را مطرح میکند؛ دو نظام و دو رژیم را مطرح میکند؛ یک رژیم الهی و یک رژیم شیطانی. جامعه مسلمین، رژیم الهی میخواهد یا رژیم شیطانی؟ مسلّماً رژیمی الهی و اسلامی میخواهد. لذا حضرت مسأله صلاحیّت را مطرح میکند و میگوید: «مِثلِی» مثلِ ما، یعنی انسانهای الهی دستشان را به عنوان تأیید، به دستِ انسانهای شیطانی نمیدهند. با یزید، کار اسلام تمام است!
فردای همان شب حضرت در کوچه به همین مروان بنحکم برخورد میکند. او شروع میکند امام حسین را نصیحت کردن که من صلاح شما را در این میبینم که با یزید بیعت کنی! حضرت در آنجا مُستَند حرف خود را به او میگوید که چرا درخواست بیعت را نپذیرفت.3 حضرت در جوابش میگوید: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ وَ عَلَى الْإِسْلَامِ السَّلَامُ»؛ یعنی فاتحه اسلام را باید خواند. «إِذْ قَدْ بُلِیَتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یَزِیدَ»4 بهخاطر اینکه امّت به کسی مثل یزید مبتلا شدند و او سردمدار آنها شده است.اینجای سخن مهم است که فرمود: «وَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَدِّی رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) یَقُولُ»؛ خودم شنیدم که پیغمبر فرمود: «الْخِلَافَةُ مُحَرَّمَةٌ عَلَى آلِ أَبِی سُفْیَانَ فإذا رَأیتُم مُعَاوِیَةَ عَلَی مِنبری فَابقَرُوا بَطنَهُ»؛خلافت بر خاندان ابیسفیان حرام است و اگر دیدید که معاویه بر منبر من نشسته ـکنایه از اینکه او زمام حکومت مسلمین را در دست گرفته است شکمش را بدرید! «وَ قَد رَأوهُ أهلُ المَدِینَةِ عَلَی المِنبَرِ فَلَم یَبقَرُوهُ»؛ اما اهل مدینه این صحنه را دیدند و شکمش را پاره نکردند. «فَابتَلاهُمُ الله بِیَزِیدٍ الفَاسِقِ». خداوند هم آنها را به یزید مبتلا کرد. خودم این سخنان را از پیغمبر شنیدم، حالا چگونه بیایم و بیعت کنم؟! حضرت صریح میگوید که خودم از جدّم شنیدم!5 مقابله با یزید به حکم عقل و نقلیک وقت بحث عقلی میکنیم، یک وقت بحث نقلی میکنیم. هم عقل اقتضا میکند که در هر حکومتی، زمامدار باید از قُماش آن حکومت باشد، و هم نقل چنین حکم میکند. اگر حکومت الهی است، باید زمامدار آن نیز الهی باشد؛ اگر حکومت شیطانی است، حاکم هم باید شیطانی باشد وگرنه کاری از پیش نمیرود.ما گام به گام میخواهیم پیش برویم. عقل همین را میگوید که باید حاکم با حکومت متناسب باشد. نقل هم راجع به این خاندان همین را میگوید. حضرت از پیغمبر نقل میکند که او این حرفها را گفته است. حالا وظیفه امام چیست؟ «براندازی». امّا اینکه میخواهم خودم جای او بنشینم، هیچجا چنین حرفی را ما از حضرت نمیشنویم. بلکه بحث حضرت این است که او صلاحیّت ندارد و من صلاحیّت دارم. همه اینها کاملاً حسابشده است. اهرم حکومتها برای تشکیل و بقاحالا در اینجا این بحث مطرح است که هر نوع حکومتی چه برای به پاداشتن و چه برای نگاه داشتنش، چه به لحاظ حدوث و چه از نظر بقاء، اهرمهایی دارد که متناسب با ماهیّت حکومت است و با بهکارگیری آن اهرمها حکومتی را براندازی میکند و خودش بر سر کار میآید. همچنین با استفاده از این اهرمها که با نوع حکومت و اهداف آن رابطه تنگاتنگ دارد، برای بقای خویش تلاش میکند. البته حکومتهای شیطانی که حرکت و اهدافشان مطابق جهات نفسانی است، اهرم خاص خودشان را دارند و حکومت الهی هم اهرم خاص خودش را دارد. هیچ وقت نمیشود، که ما بتوانیم یک حکومت الهی بر پا داریم، ولی از اهرمهای شیطانی بهرهگیری کنیم؛ این نمیشود. حکومتها هرکدام ابزار خاص خودشان را دارند. انقلابها و قیامهای بشری، حرفشان این است که ما باید در براندازیها، حکومت فعلی را کنار بگذاریم و خودمان بهجای او بنشینم. اما این تعبیر در هیچ جای سخنان حضرت نیست. حضرت اوّل میگوید: ما، خاندان الهی هستیم و وابسته به خداییم، امّا اینها وابسته به شیطانند،حالا برای زمامداری حکومت جامعه مسلمین کدام سزاوارتر هستند؟ اهرم حکومت شیطانی: «تطمیع»، «تهدید» و «تحمیق»اهرم حکومتهای غیر الهی، مربوط به هوای نفس شیطانی است. اینها بهطور معمول و غالب، سه اهرم و وسیله دارند که آنها را به کار میگیرند. البته این سه، یک وجه مشترک هم دارند عبارتند از: «تطمیع»، «تهدید» و «تحمیق». حکومتهای شیطانی و غیر الهی برای براندازی، بر سر کار آمدن و بقای حکومت خود از این سه اهرم استفاده میکنند تا به وسیله آنها بتوانند از مردم سواری بگیرند؛ یعنی مردم را در اختیار بگیرند و بتوانند حکومت کنند. شیوه حکومتهای شیطانی؛ فریب مردم به هر قیمت
این سه مورد در یک چیز مشترک هستند و وجه اشتراک آنها این است که همه اینها باعث «غرور» مردم میشود.غرور به معنای «فریبی» است که از بیخبری و جهل نشأت میگیرد. اگر فریب، از بیخبری نشأت بگیرد، چه بیخبری خودش، چه بیخبری دیگران، اسمش «غرور» است. هر سه اهرم حکومتهای شیطانی باعث غرور میشود؛ یعنی این حکومتها با استفاده از جهل و بیخبری مردم، آنها را فریب داده و حکومت خود را ادامه میدهند. گاهی با تهدید، گاهی با تطمیع و گاهی هم با تحمیق.مشخّصه حکومت و شخص الهی، مغرور نبودن است.امام حسین (علیهالسلام) نه خود مغرور بود، و نه دیگران را مغرور کرد. این مشخّصه حکومت الهی است که هیچگاه برای پیشبرد اهدافش، از این ابزار استفاده نمیکند. در حکومت الهی هیچ خبری از این حرفها نیست. در حکومت الهی اصلاً بحث فریبکاری و بهرهگیری از بیخبری مردم و بی خبرگذاشتن آنها نیست. طمع با مال و مقام، تهدید به گرفتن جاناین اهرمها، مخصوص ابناء دنیا است؛ ابزار کسانی است که حکومتشان بر محور هواهای نفسانیّه، یعنی حکومت شیطانی است. حکومت شیطانی، این اهرم را به کار میگیرد تا بر سر قدرت باقی بماند. در بُعد طمع، سرآمد چیزهایی که انسان دوست دارد «مال» و «جاه» است. با پول و ریاست، مردم را فریب میدهند. غرور از اینجا شروع میشود. در بُعد تهدید، مردم از جانشان میترسند، لذا آنها هم همین را هدف میگیرند و هراس از مرگ را در دل مردم میاندازند. در بُعد تحمیق، هم از جهل مردم استفاده کرده و آنها را در اختیار میگیرند. تحمیق و فریب مردم توسط ابن زیادشما اوّلین جلسه امام حسین با ولید را دیدید؛ حالا اوّلین برخورد حکومت شیطانی یزید با سفیر امام حسین را هم ببینید و با هم مقایسه کنید! با دقّت دو جریان را بررسی کنید! این حکومت یزیدی را ببینید که از چه اهرمهایی استفاده میکند. ابنزیاد وقتی که وارد کوفه میشود، با چه قیافه و شکلی میآید؟ چگونه مردم را فریب میدهد؟! در همان گام اوّل، ابزارش فریب است. اوّلین منبری که در مسجد کوفه میرود، هم به مردم وعده میدهد که من برای شما چه کارهایی انجام خوام داد و هم از آن طرف تهدید کرد که اگر کسی با حسین همراهی کند چنین و چنان میکنم.هم درِ خزینه را باز میکند و مال بیتالمال را وسط میریزد، هم از این طرف به دروغ میگوید لشگر چندین هزار نفره دارد از شام میآید. هم تطمیع کرد و هم تهدید. به عمر سعد هم وعده حکومت ری را داد که این تطمیع مالی و مقامی است و از آن طرف هم همه را تهدید کرد که از سپاه شام و برخورد سخت حکومت بترسید! شایعه ارتداد مُسلم!
از طرفی دیگر، به سراغ یک سنخ باورهای جامعه اسلامی و توده مردم میرود و از جهل آنها برای فریب استفاده میکند. من اسم این کار را میگذارم «تحمیق» که همان فریب بر محور بیخبری است. در بعضی جاها نقل شده که مُسلم را متهم میکنند که او مرتد شده است. چرا؟ چون با امیرالمؤمنین مخالفت کرده است. شعار ارتداد بر اساس باورهای دینی مردم باعث شد تا بتواند دور مُسلم را خالی کند و حکومت شیطانی و یزیدیاش باقی بماند. باور دینی مردم این بود که کسی نباید بر خلاف حکومت اسلامی قیام کند. او در اینجا از تحمیق استفاده میکند.ابنزیاد برای بقای حکومت خود از هر سه عامل استفاده کرد. بدانید حکومتهای شیطانی هستند که به تطمیع، تهدید و تحمیق متوسل میشوند و از این سه اهرم و سه وسیله استفاده میکنند که بر جامعه سلطه پیدا کنند. کار آنها این است. اما در حکومت الهی از این حرفها خبری نیست .اگر کسی غرض را کنار بگذارد و چشم دلش را باز کند آیا باز هم میگوید حسین در پی قدرت طلبی قیام کرد ؟ او نیت بزرگی در سر داشت آن هم زنده کردن اسلام بود و نجات دین خدا از دست شیطان صفتی چون یزید هدفش بزرگ بود هدف بزرگ وسیله بزرگ هم میطلبد فریب و نیرنگ و زر و زور وسیله های پست نیت های پست است به درد بکار عشق نمی آید امام حسین علیه السلام از والاترین چیز ها در راستای رسیدن به هدف مقدسش مایه گذاشت از عزیزانش از همچو عباسی و زینبی و از هر آن چه که گذشتن از ان ها کار هر بشری نیست این گذشت فقط از خون خدا سر میزند و بس... خلافت بر خاندان ابیسفیان حرام است و اگر دیدید که معاویه بر منبر من نشسته ـکنایه از اینکه او زمام حکومت مسلمین را در دست گرفته است شکمش را بدرید! اما اهل مدینه این صحنه را دیدند و شکمش را پاره نکردند. خداوند هم آنها را به یزید مبتلا کرد. ذکر مصیبت جناب مُسلم بنعقیل
محمد بناشعث وقتی دید که نمیتواند مُسلم را دستگیر کند، چارهای ندید جز اینکه به او امان دهد. به مُسلم رو کرد و گفت: «إنَّکَ لاتَکذِبُ وَ لاتَغُرَّ».7 تو نه اهل دروغی و نه اهل غروری! همان لغت را وسط میکشد. ببین دشمن چگونه دارد خطاب میکند! «إنَّکَ لاتَکذِبُ وَ لاتَغُرَّ». این عین جملهای است که به مُسلم گفت. گفت تو نه اهل دروغی و نه اهل غروری! ولی من به تو امان میدهم؛ از طرف امیر هم امان میدهم؛ از طرف خدا و رسول خدا هم امان میدهم. امان دادن هم در عرب رسم بود و به هیچ نحو به کسی که امان داده شده بود خیانت نمیشد. امّا فریبکاری را ببینید! امان داد، ولی بعد با مُسلم چه کار کردند؟! وقتی مُسلم را دستگیر کردند، مُسلم در بین راه شروع کرد به گریه کردن. یکی از اینها رو کرد به مُسلم و گفت کسی که برای یک چنین امر عظیمی قیام میکند که نباید اینگونه زبونی به خرج دهد و گریه کند! مُسلم گفت: «لَا أبکِی لِنَفسِی»؛ من برای خودم گریه نمیکنم. «وَ لَکِن أبکِی لأهلِی المُقبِلِینَ إلَیَّ»؛ گریهام برای آن زن و بچهای است که دارند به سوی من میآیند. «أبکِی لِلحُسَینِ وَ آلِ الحُسَینِ». من برای حسین و خانوادهاش دارم گریه میکنم.عجب امان نامهای به مُسلم دادند! ببینید دو گروه مقابل یکدیگر هستند و اصلاً شیوهشان با هم فرق میکند؛ یکی شیطانی است و یکی رحمانی است. مُسلم وصیّت کرد و عبیدالله گفت او را به بالای بام دارالعماره ببرید و بالای قصر او را بکشید. از قاتل مُسلم پرسیدند وقتی مُسلم را بالا میبردی، چه میگفت؟ گفت تسبیح خدا میکرد، استغفار میکرد و صلوات میفرستاد. من در مقتلی دیدم که وقتی مُسلم به پشت بام رسید، رو کرد به سمت مکه و گفت: «السَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ رَسُولِ الله یَا حُسَینِ». یا اباعبدالله! حال مُسلم بنعقیل را داری میبینی؟! شروع کرد با مولایش صحبت کردن.مولا هم مُسلم را فراموش نکرد. او هم در همان لحظات آخر، یادی از مُسلم کرد. امّا میدانید فرق این دو در چه بود؟ مُسلم گفت: یا اباعبدالله! حال مُسلم بنعقیل را میبینی؟! ولی امام حسین وقتی مُسلم را یاد کرد، چیز دیگری گفت. فرمود ای مُسلم! بیا حال زن و بچه من را ببین... «فَنادَی یَا مُسلم بنِعَقیلِ وَ یَا هَانِیء بنَعُروَةِ یَا زُهَیرُ یَا بُرَیرُ قُومُوا عَن نَومَتِکُم أیَّهَا الکِرَامُ فَادفَعُوا عَن حَرَمِ الرَّسُولِ»... منبع : پایگاه اطلاع رسانی آیت الله آقا مجتبی تهرانیفرآوری : محمدی_گروه دین و اندیشه تبیانپی نوشت ها : [1]. سوره مبارکه اعراف، آیه 57[2]. بحارالأنوار، ج 44، ص 324. این جریان را هم خوارزمی نقل میکند و هم در بحار آمده است. خیلی جاها هست. این جملات تنها در یکجا نیامده است. من حالا فهرستوار، عبارتی را که محور بحثم هست میگویم.[3]. من بحثم یک مقداری طلبگی است ولی بدانید انسان هر چه سطح فهم و درکش نسبت به قیام حسین (علیه السلام) بیشتر باشد، دلبستگی و پیرویاش بیشتر میشود.[4]. بحارالأنوار، ج 44، ص 326[5]. این مطلب در لهوف، مقتل خوارزمی، بحار و شاید پنج شش جای دیگر آمده است. [7]. بحارالانوار، ج 44، ص 357
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 421]
صفحات پیشنهادی
شبهه قدرت طلبی امام حسین از قیام
شبهه قدرت طلبی امام حسین از قیام-رد شبهه قدرت طلبی امام حسین علیه السلام از قیام حرکت و قیام حضرت، صحیفه کاملی است که در آن، درسهایی در ابعاد گوناگون ...
شبهه قدرت طلبی امام حسین از قیام-رد شبهه قدرت طلبی امام حسین علیه السلام از قیام حرکت و قیام حضرت، صحیفه کاملی است که در آن، درسهایی در ابعاد گوناگون ...
حرف هایی که امام حسین هیچگاه نزد
حرف هایی که امام حسین هیچگاه نزدبازخوانىِ چند حدیث مشهور درباره عاشورا ... شبهه قدرت طلبی امام حسین از قیام-رد شبهه قدرت طلبی امام حسین علیه السلام از قیام حرکت و ...
حرف هایی که امام حسین هیچگاه نزدبازخوانىِ چند حدیث مشهور درباره عاشورا ... شبهه قدرت طلبی امام حسین از قیام-رد شبهه قدرت طلبی امام حسین علیه السلام از قیام حرکت و ...
آگاهی امام حسین از جزئیات شهادتش
پیش از این شبهه قدرت طلبی امام حسین علیه السلام را مورد بررسی قرار دادیم و پاسخ ... نیست؛ در این قیام و حرکت از همان اوّل، امام حسین(علیهالسلام) آخرِ کار را میدانست.
پیش از این شبهه قدرت طلبی امام حسین علیه السلام را مورد بررسی قرار دادیم و پاسخ ... نیست؛ در این قیام و حرکت از همان اوّل، امام حسین(علیهالسلام) آخرِ کار را میدانست.
شبهه شناسی در قیام عاشورا(1)
شبهه ی « خارجی خواندن امام حسین(علیه السلام ) » در مورد سابقه ی خارجی گری در تاریخ .... و قدرت سیاسی هیچ گونه ارتباطی ندارد ، در حالی که بین این ادعا با آموزه های قیام ظلم ... (4) نیز مطرح می کنند که « تأسی به امام حسین (علیه السلام ) در شهادت طلبی نوعی ...
شبهه ی « خارجی خواندن امام حسین(علیه السلام ) » در مورد سابقه ی خارجی گری در تاریخ .... و قدرت سیاسی هیچ گونه ارتباطی ندارد ، در حالی که بین این ادعا با آموزه های قیام ظلم ... (4) نیز مطرح می کنند که « تأسی به امام حسین (علیه السلام ) در شهادت طلبی نوعی ...
عزت سیاسی در کلام امام حسین (علیه السلام)
در قلمرو سیاست، به دلیل تضاد منافع افراد و گروهها و جاذبههای قدرت و حكومت، مشكلات ... امام حسین(علیهالسلام) در خطابه مشهورش نسبت به دانشمندان اسلامی این شاخصه عزت را .... نمونهای از عزتطلبی امام زین العابدین علیهالسلام در عرصه سیاسی را مورخین چنین . ... شبههزدایی از قیام امامحسین(علیه السلام)-شبههزدایی از قیام امامحسین(علیه ...
در قلمرو سیاست، به دلیل تضاد منافع افراد و گروهها و جاذبههای قدرت و حكومت، مشكلات ... امام حسین(علیهالسلام) در خطابه مشهورش نسبت به دانشمندان اسلامی این شاخصه عزت را .... نمونهای از عزتطلبی امام زین العابدین علیهالسلام در عرصه سیاسی را مورخین چنین . ... شبههزدایی از قیام امامحسین(علیه السلام)-شبههزدایی از قیام امامحسین(علیه ...
شبهه شناسی در قیام عاشورا
شبهه شناسی در قیام عاشورا نويسنده: نوروز اکبری زادگانمنبع: کتاب «عاشورا خروش ... بودند و در مقابل امام علی (علیه السلام ) در نامه های متعدّدی از همان ابتدا ، مخالف قدرت گرفتن بنی ... امام حسین (علیه السلام ) با خاطری آسوده و دلی آرام این عالم را ترک گفت . ... طلب و قبیله گرای سیاسی ، اهانت به قیام های ظلم ستیز شیعه در طول تاریخ است و ...
شبهه شناسی در قیام عاشورا نويسنده: نوروز اکبری زادگانمنبع: کتاب «عاشورا خروش ... بودند و در مقابل امام علی (علیه السلام ) در نامه های متعدّدی از همان ابتدا ، مخالف قدرت گرفتن بنی ... امام حسین (علیه السلام ) با خاطری آسوده و دلی آرام این عالم را ترک گفت . ... طلب و قبیله گرای سیاسی ، اهانت به قیام های ظلم ستیز شیعه در طول تاریخ است و ...
موانع قيام امام حسين (عليه السلام) در زمان حكومت معاويه
موانع قيام امام حسين (عليه السلام) در زمان حكومت معاويه-اگر امام حسين عليه السلام ... امام حسينعليه السلام در زمان خلافت معاويه را مورد غفلت قرار مىدهند و اين شبهه را مطرح .... از طريق دوستى رؤساى آنان جلب مىكرد و از طرف ديگر هر وقت قدرت و نفوذ آنان حكومت وى .... وقتى عدّهاى فرصتطلب به معاويه خبر دادند كه امام حسينعليه السلام در تدارك ...
موانع قيام امام حسين (عليه السلام) در زمان حكومت معاويه-اگر امام حسين عليه السلام ... امام حسينعليه السلام در زمان خلافت معاويه را مورد غفلت قرار مىدهند و اين شبهه را مطرح .... از طريق دوستى رؤساى آنان جلب مىكرد و از طرف ديگر هر وقت قدرت و نفوذ آنان حكومت وى .... وقتى عدّهاى فرصتطلب به معاويه خبر دادند كه امام حسينعليه السلام در تدارك ...
قداست و تحريف ناپذيري قيام عاشورا
احادیث و روایات: امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود. .... اما اصل اين حادثه و اين که امام حسين (ع) براي دين خود قيام کرد تا آن جا که با لب ... تفسير کرد که اين قيام برا ي دنيا خواهي، براي رياست طلبي و براي قدرت طلبي بود ... البته کسي اين گونه القاء شبهه نکند که فلاني گفته است بايد مردم حادثه عاشورا را تکرار کنند ...
احادیث و روایات: امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود. .... اما اصل اين حادثه و اين که امام حسين (ع) براي دين خود قيام کرد تا آن جا که با لب ... تفسير کرد که اين قيام برا ي دنيا خواهي، براي رياست طلبي و براي قدرت طلبي بود ... البته کسي اين گونه القاء شبهه نکند که فلاني گفته است بايد مردم حادثه عاشورا را تکرار کنند ...
ریشههای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین علیهالسلام
ریشههای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین علیهالسلام نويسنده:حسین ... به دیگر سخن، تسلّط منافقان رجعت طلب بر قدرت سیاسی و حكومت، عوامل چندی را در ...
ریشههای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین علیهالسلام نويسنده:حسین ... به دیگر سخن، تسلّط منافقان رجعت طلب بر قدرت سیاسی و حكومت، عوامل چندی را در ...
نام واقعی رقیه دختر امام حسین علیه السلام
نام واقعی رقیه دختر امام حسین علیه السلام اصل وجود دختری چهار ساله برای امام حسین علیه السلام در منابع شیعی آمده است در کتاب ... شبهه قدرت طلبی امام حسین از قیام ...
نام واقعی رقیه دختر امام حسین علیه السلام اصل وجود دختری چهار ساله برای امام حسین علیه السلام در منابع شیعی آمده است در کتاب ... شبهه قدرت طلبی امام حسین از قیام ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها