محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832979697
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 1
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 1 نويسنده:سيدمهدي موسوي كاشمري لزوم مقابله با دشمن از اموري كه ريشه در فطرت بشر و هر موجود زنده اي دارد, مقاومت و ايستادگي در برابر هر موجودي است كه اساس حيات او را مورد تهديد قرار دهد. موجودي كه از اين ويژگي بي بهره باشد يا مرده است يا در ساختمان وجودي او نقصي آشكار پديدار گشته است. تهاجم و تعرض حيوان به انسان يا حيواني ديگر ويا تعرض انسان به حيوان در چارچوبي خاص, چون در دايره طبيعت و عوامل بقا و در راستاي چرخه روزي رساني و ارتزاق است, به دشمن توصيف نمي شود و لذا بدي و شرارت هم ندارد, در حاليكه كه بر خلاف اعتقاد فيلسوفاني هم چون طامس هانز, كه بشر را موجودي فطرتا شرير مي داند, ريشه انسان از انس گرفته شده و طبيعت او بر اساس الفت, همياري و مهرباني به يكديگر نهاده شده است و لذا تعرض هر يك از انسانهابه انساني ديگر چون خروج از مقتضيات فطرت وطبيعت بشر است و با انگيزه هايي خارج آن صدور مي يابد, به دشمني و عداوت توصيف مي شود و از ديدگاه عقل و دين زشت و گناه شمرده مي شود. دشمني گاهي با انگيزه هاي شخصي صورت مي پذيرد و گاهي هم انگيزه هاي آرماني و اعتقادي دارد. مورد دشمني در نوع اول خود اشخاص اند در حالي كه در نوع دوم خود اشخاص اصالتا مورد عداوت نيستند بلكه در اصل, عقيده, عمل و رفتار كسي و يا قومي مبغوض و منفور ديگري واقع مي شود. و كينه توزي و ستيزه جويي با اشخاص تابعي از آن به حساب مي آيد. ولذا دشمنيهاي شخصي قابل عفو و گذشتند و مي توان با برخي جبرانها و درگذشتن از حقوق و رويكردهاي عاطفي, آن را از بين برد و يا از شدت آن كاست. در حالي كه عداوتهاي نوع دوم, نه قابل اغماض اند و نه مي توان با اظهار دوستي و محبت آن را تبديل به دوستي واقعي كرد. و جز با از بين بردن مركز دشمني, راهي براي علاج آن نيست. و فرقي نمي كند كه اين اعتقاد و آرمان حق باشد و يا باطل, در هر صورت دارنده هر عقيده اي مورد خصومت جبهه مقابل خود خواهد بود. روزي معاويه توسط مروان حكم از ام كلثوم دختر حضرت زينب و عبداله جعفر براي فرزندش يزيد خواستگاري كرد, مروان نيز به عبداله مراجعه كرد و داستان را با او در ميان گذاشت. او نيز اظهار كرد كه با وجود د ائي دخترش امام حسين عليه السلام از او اختياري ندارد و هر چه را ايشان به مصلحت بدانند عملي مي شود. مروان هم جريان را در مسجد با آن حضرت مطرح كرد. او ضمن گفتگوي خود فوايد اين كار را برشمرد از جمله اين كه گفت: بين شما و بني اميه عداوت با پيشينه اي است و اميد است كه با اين ازدواج, كينه ها تبديل به محبت شود و دشمني ها به صفا و دوستي تغيير يابد. امام حسين عليه السلام ضمن پاسخ به هر يك از آن موارد فرمود:. « . . ولي نسبت به ايجاد صلح بين اين دو قبيله, پس ما گروهي هستيم كه با شما به خاطر خدا دشمني كرديم و براي دنيا نمي توانيم از آن دست برداريم. به جان خودم سوگند كه رابطه نسبي بين ما و شما از بين رفته است و بي اثر است تا چه رسد به رابطه سببي . . . ( 1 ) قرآن كريم در آيات مختلف, جريان حق و باطل را در مقابل هم و در تضاد با يكديگر معرفي كرده است كه با وجود هر يك, ديگري رخت بر مي بندد و آن دو را همواره در ستيز با هم دانسته است . ( 2 ) براي نمونه مي فرمايد: « بل نقذف بالحق علي الباطل فيدمغه فاذا هوزاهق و لكم الويل مما تصفون » بل ما با حق بر باطل مي كوبيم و آن را نابود و فاني مي كنيم و واي بر شما از وصف باطلي كه بر خدا مي كنيد. ( 3 ) . در اين بيان زيبا و استعاره به كار رفته است يكي واژه « قذف » كه به معناي افكندن و پرتاب كردن با سنگ و امثال آن است و ديگري « يدمغه » كه به معناي اصابت به مغز سر و متلاشي شدن آن است, و بدين وسيله بليغ ترين صورت ناسازگاري و دشمني اين دو با هم نشان داده شده است, عداوتي كه هيچ گاه دوستي نمي پذيرد و از ميان نمي رود. و بر اين اساس خداوند كه خود, عين حق است( 4 ) نسبت به كافران كه آنان را پيروان باطل معرفي كرده است . ( 5 ) اعلام دشمني كرده( 6 ) وآنان را نيز دشمنان خود و مومنان برشمرده است . ( 7 ) و با صراحت, دشمني مشركان و جبهه باطل را بااهل ايمان, بر سر دين و آئين آنها دانسته است و مي فرمايد: « و لا يذالون يقاتلونكم حتي يردوكم عن دينكم ان استطاعوا.. . . » كافران همواره باشما در ستيزند تا اين كه اگر بتوانند شما را از دينتان برگردانند. ( 8 ) و نيز مي فرمايد: « لن ترضي عنك اليهود ولاالنصاري حتي تتبع ملتهم. . . » هرگز يهود و نصرانيان از تو خشنود نمي شوند مگر اين كه از طريقه دست برداري و به راه آنان بپيوندي( 9 ) در اين آيه يهود و مدعيان پيروي از حضرت مسيح عليه السلام نمونه هايي از اين ناخشنودي وستيزه جويي معرفي شده اند و در آيه اي ديگر قوم يهود نسبت به مومنان از عنودترين ولجوجترين دشمنان به حساب آمده اند. در اين آيه فرموده است: « لتجدن اشذ الناس عراو0 للذين آمنوا اليهود و الذين اشركوا » پركينه ترين قوم با اهل ايمان را يهوديان و مشركان مي بيني( 10 ) بنابراين دوستي با كافران نه براي مومنان ممكن است و نه به مصلحت آنان. ممكن نيست زيرا با وجود ثبات اهل ايمان بر اعتقاد خود و لجاجت پيروان كفر و شرك بر راه خويش, چنين كاري در حقيقت جمع دو ضد است و به مصلحت نيست, زيرا اظهار دوستي با آنها رفته رفته فرد و يا جامعه ايماني را از معنويت و توحيد دور مي كند و به تدريج ميل به سوي آنان با تشديد دلبستگي ها به دنيا و جلوه هاي فريبنده آن و تضعيف روح ايمان و توكل, در دلهاي مومنان تقويت مي شود و انديشه وفكر آنها با آمال و مقاصد دشمنان دين دمساز مي گردد و از ديدگاه خداوندي چنين اتفاقي جز زيان و هلاكت در پي نخواهد داشت. قرآن كريم مي فرمايد: « ولاتركنوا الي الذين ظلموا فتمسكمالنار » به ظالمان و كفر پيشگان ميل نكنيد كه آتش انتقام الهي شمارا خواهد گرفت( 11 ) و به پيامبر (ص) آيه آيه دستور مي دهد: « يا ايهاالنبي جاهد الكفار و المنافقين و اغلظ عليهم. . . » اي پيامبر با كافران و منافقان به مبارزه برخيز و بر آنها سخت بگير. ( 12 ) . و در جاي ديگر پيروان آن حضرت را مهربانان نسبت به يكديگر و شديدا در برابر كفر پيشه گان برشمرده است( 13 ) و با تاكيد و اصرار فراوان جامعه ايماني را از تمايل وايجاد پيوند دوستي با آنان برحذر داشته است و مي فرمايد: « يا ايهاالذين آمنوا لا تتخذواليهود و النصاري اوليا بعضهم من بعض و من يتولهم منكم فانه منهم ان الله يا يهدي القوم الظالمين » اي اهل ايمان, يهوديان و نصرانيان را دوستان خود مگيريد, آنان پشتيبان هم اند و هر كس از شما آنان را دوست خود گيرد از آنان به شمار مي رود و خداوند گروه ستمكار را هدايت نمي كند » (14 ) بدين ترتيب جامعه ايماني و قرآني, تا زماني كه با هدايتهاي علوي و فاطمي و حسيني همراه است و در حزب وگروه آنان قرار دارد نه كينه دشمنان خدا و پيامبرش نسبت به او كاسته مي شود و نه او مجاز است تا در برابر آنان از خود مهانت و سستي نشان دهد و در غيراينصورت اين خود حاكي از بروز انحراف و ضعف بنيه ايماني و اعتقادي و بويژه محبت دنيا و شدت دلبستگيهايي به آن است كه به گفته رسول خدا صلي اله عليه و آله اين خود سرچشمه همه خطاها, اشتباهكاريها و انحرافهاست( 15 ) و « بديهي است , انسان وقتي به زندگي خاكي دل بست و طمع به قلبش راه يافت, ذلت و بردگي را نيز بايد پذيرا باشد. بنيانگذار جمهوري اسلامي با بهره گيري از هوش سرشار و ايمان مستحكم خود عمق دشمني استكبار و صهيونيسم جهاني بر ضد اسلام و مسلمانان را پيش از همه به درستي دريافت و بي محابا و شجاعانه در برابر آنان به اعلام موضع پرداخت. ما در ادامه اين قسمت نخست به نقل برخي مواضع سرسختانه و شديد آن بزرگوار در قبال صهيونيسم در سالهاي پيش از پيروزي انقلاب و آن گاه به بياناتي از ايشان پس از پيروزي و در دوران برقراري نظام جمهوري اسلامي در اين باره مي پردازيم. ايشان در سخنراني خود در تاريخ 1342,2,12 مي فرمايد: . « . . من به سران ممالك اسلامي و دول عربي و غيرعربي اعلام مي كنم: علماي اسلام و زعماي دين و ملت ديندار ايران و ارتش نجيب, با دول اسلامي برادر است و در منافع و مضار همدوش آنهاست و از پيمان با اسرائيل دشمن اسلام ودشمن ايران متنفر و منزجر است, اين جانب اين مطلب را به صراحت گفتم, بگذار عمال اسرائيلي به زندگي من خاتمه دهند. » و در پاسخي كه در تاريخ ,2,16 همان سال به نامه علما همدان مي نويسند يادآوري مي كنند:. « . . امروز مسلمين و خصوص علماي اعلام در مقابل خداي تبارك و تعالي مسئوليت بزرگي دارند, با سكوت ما نسل هاي آتيه الي الابد در معرض ضلالت و كفر هستند و مسئول آن ماهستيم. خطر اسرائيل و عمال ننگين آن, اسلام و ايران را تهديد به زوال مي كند. من براي چند روز زندگي با عار و ننگ ارزشي قایل نيستم. از علما اعلام و ساير طبقات مسلمين انتظار دارم, با تشريك مساعي, قرآن و اسلام را از خطري كه در پيش است نجات دهند. . . ( 17 ) هم ايشان در بخشي از پيام خود به ملتهاو دولتهاي اسلامي در تاريخ 1343,3,18 مي نويسند . . . كرارا دولتها را به خصوص دولت ظظايران را از اسرایيل و عمال خطرناك آن تحذير نمودم. اين ماده فساد كه در قلب ممالك اسلامي با پشتيباني دول بزرگ جايگزين شده است و ريشه هاي فسادش هر روزي ممالك اسلامي را تهديد مي كند, بايد با همت ممالك اسلامي و ملل بزرگ اسلام ريشه كن شود.. . رابطه با اسرائيل و عمال آن چه رابطه تجاري و چه رابطه سياسي حرام ومخالفت با اسلام است . . . ( » 18 ) آن بزرگوار راحل (ره) در قسمتي از پيام خود به مناسبت برگزاري كنگره حج در تاريخ 63,6,7 مي نويسند: « مسلمانان حاضر در مواقف كريمه, از هر ملت و مذهب كه هستند بايد به خوبي بدانند كه دشمن اصلي اسلام و قرآن كريم و پيامبر عظيم الشان صلي الله عليه وآله وسلم, ابرقدرتها, خصوصا آمريكا و وليده فاسدش اسرایيل است كه چشم طمع به كشورهاي اسلامي دوخته و براي چپاول مخازن عظيم زيرزميني و روي زميني اين كشورها, از هيچ جنايت و توطئه اي دست بردار نيستند.. . برادران و خواهران بايد بدانند كه آمريكا و اسرائيل با اساس اسلام دشمنند چرا كه اسلام وكتاب و سنت را خار راه خود و مانع از چپاولگري شان مي دانند. . . ( » 19 ) و باز هم ايشان به مناسبت روز قدس مي گويند:. « . . روز قدس روزي است كه بايد به همه ابرقدرتها هشدار داد كه بايد دست خود را از روي مستضعفين بردارند و سر جاي خود بنشينيد. اسرائيل دشمن بشريت, دشمن انسان, كه هر روز غائله ايجاد مي كند و برادرهاي ما را در جنوب لبنان به آتش مي كشد, بايد بداند كه اربابهاي او ديگررنگي ندارند و بايد انزوا اختياركنند. . . ( » 20 ) آن چه از سخنان آن بزرگوار راحل و وجدان بيدار امت سلامي نقل شد, شمه اي از بسيار گفته ها و نوشته هاي آن راد مرد بزرگ است , « ان في هذا لبلاغالقوم عابدين( » 21 ) ادامه دارد. پي نويسها: ( 1 ) بحارالانوار, ج ,44 ص .207 ( 2 ) نگاه كنيد سوره اسرا آيه .81 رعد, آيه ,17 سبا , آيه .49 ( 3 ) سوره انبيا, آيه .17 ( 4 ) سوره لقمان , آيه ,30 ( 5 ) سوره محمد, آيه .3 ( 6 ) سوره بقره , آيه .98 ( 7 ) سوره ممتحنه , آيه .1 ( 8 ) سوره بقره , آيه .217 ( 9 ) سوره بقره , آيه 120 ( 10 ) سوره مائده آيه .82 ( 11 ) سوره هود, آيه .113 ( 12 ) سوره توبه , آيه ,73 تحريم , آيه 9 ( 13 ) سوره فتح , آيه .29 ( 14 ) سوره مائده آيه 15 ( 15 ) اصول كافي , دارالكتب الاسلاميه , ج ,2 كتاب الايمان و الكفر, باب حب الدنيا و الحرص عليها, ج ,1 ص 315 ( 16 ) صحيفه نور, ج ,1 ص 48 , تبيان , دفترچهارم , فلسطين از ديدگاه امام خميني (ره) , موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني, ص 53 ( 7 ) صحيفه نور, ج ,1 ص ,50 تبيان , همان , ص .53 ( 18 ) صحيفه نور, ج .1 ص ,139 تبيان , همان , ص .56 ( 19 ) صحيفه نور, ج ,19 ص 46 , تبيان , همان , ص .5 ( 20 ) صحيفه نور, ج ,8 ص ,233 تبيان , مان ص 154 ( 21 ) سوره ص , آيه .23 * قرآن كريم مي فرمايد: به ظالمان و كفر پيشگان ميل نكنيد كه آتش انتقام الهي شما را خواهد گرفت. * حضرت امام خميني: علماي اسلام و زعماي دين و ملت ديندار ايران و ارتش نجيب, با دول اسلامي برادر است و در منافع و مضار همدوش آنهاست و از پيمان با اسرائيل دشمن اسلام و دشمن ايران متنفر و منزجر است, اين جانب اين مطلب را به صراحت گفتم , بگذار عمال اسرائيلي به زندگي من خاتمه دهند. حضرت امام خميني: * من براي چند روز زندگي با عار و ننگ ارزني قائل نيستم. از علما اعلام و ساير طبقات مسلمين انتظار دارم, با تشريك مساعي, قرآن و اسلام را از خطري كه در پيش است نجات دهند. * برادران و خواهران بايد بدانند كه آمريكا و اسرائيل با اساس اسلام دشمنند چرا كه اسلام و كتاب و سنت را خار راه خود و مانع از چپاولگري شان ميدانند.منبع: سایت طوبی/الف
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 420]
صفحات پیشنهادی
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 1
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 1 نويسنده:سيدمهدي موسوي كاشمري لزوم مقابله با دشمن از اموري كه ريشه در فطرت بشر و هر موجود زنده اي دارد, مقاومت و ايستادگي در ...
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 1 نويسنده:سيدمهدي موسوي كاشمري لزوم مقابله با دشمن از اموري كه ريشه در فطرت بشر و هر موجود زنده اي دارد, مقاومت و ايستادگي در ...
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 3
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 3 نويسنده:سيدمهدي موسوي كاشمري اهتمام به امور ... 1 ) گرچه متاسفانه وقوع تحريف در اديان الهي بويژه در مورد مسيحيت كه هم اكنون ...
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 3 نويسنده:سيدمهدي موسوي كاشمري اهتمام به امور ... 1 ) گرچه متاسفانه وقوع تحريف در اديان الهي بويژه در مورد مسيحيت كه هم اكنون ...
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 4
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 4 نويسنده:سيدمهدي موسوي كاشمري غاصبانه بودن ... پرداختندودرجريان اين نبردبيش ازيك ميليون فلسطيني عرب آواره شدند0(1)غرض ...
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 4 نويسنده:سيدمهدي موسوي كاشمري غاصبانه بودن ... پرداختندودرجريان اين نبردبيش ازيك ميليون فلسطيني عرب آواره شدند0(1)غرض ...
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 2
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 2-امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 2 ... 1 نكته نخست آن كه علي عليه السلام در اين فراز نمي فرمايد: با ظالم مبارزه و دشمني كنيد و ...
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 2-امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 2 ... 1 نكته نخست آن كه علي عليه السلام در اين فراز نمي فرمايد: با ظالم مبارزه و دشمني كنيد و ...
امام راحل دين اسلام را از مظلوميت نجات داد
امام راحل دين اسلام را از مظلوميت نجات داد-به گزارش خبرنگار ايرنا ، آيت الله زين ... امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 2 ... امام خمینی (ره) و جنبش های اسلامی معاصر (1) ...
امام راحل دين اسلام را از مظلوميت نجات داد-به گزارش خبرنگار ايرنا ، آيت الله زين ... امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 2 ... امام خمینی (ره) و جنبش های اسلامی معاصر (1) ...
بررسي ديدگاههاي امام خميني(ره) درباره مسأله فلسطين
بررسي ديدگاههاي امام خميني(ره) درباره مسأله فلسطين-بررسي ديدگاههاي امام ... در تعيين روز جهاني قدس مشاهده كرد اين تصميم مدبرانه و شجاعانه مسأله حمايت از مردم فلسطين را ... عليه اسرائيل و صهيونيزم يكي از مباني اصلي سياست خارجي امام خميني(ره) است كه ... (1) بدون شك در تمام نهضتها و قيامهاي سياسي ـ اجتماعي مردم در معناي كلي و عام آن ...
بررسي ديدگاههاي امام خميني(ره) درباره مسأله فلسطين-بررسي ديدگاههاي امام ... در تعيين روز جهاني قدس مشاهده كرد اين تصميم مدبرانه و شجاعانه مسأله حمايت از مردم فلسطين را ... عليه اسرائيل و صهيونيزم يكي از مباني اصلي سياست خارجي امام خميني(ره) است كه ... (1) بدون شك در تمام نهضتها و قيامهاي سياسي ـ اجتماعي مردم در معناي كلي و عام آن ...
امام خميني و سياست خارجي
جايگاه استقلال در انديشه سياسي امام خميني (ره ) يكي از مباني انديشه سياسي .... كرد اين تصميم مدبرانه و شجاعانه مسئله حمايت از مردم فلسطين را نهادينه كرد و سطح مبارزه با ... (1 ) پي نوشت : 1 ـ كليه نقل قولهاي داخل گيومه از امام راحل از كتاب صحيفه نور ...
جايگاه استقلال در انديشه سياسي امام خميني (ره ) يكي از مباني انديشه سياسي .... كرد اين تصميم مدبرانه و شجاعانه مسئله حمايت از مردم فلسطين را نهادينه كرد و سطح مبارزه با ... (1 ) پي نوشت : 1 ـ كليه نقل قولهاي داخل گيومه از امام راحل از كتاب صحيفه نور ...
راهكارهاي رئيس جامعهالمصطفي العالميه براي حمايت از ملت فلسطين
احادیث و روایات: امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق ... رئيس اين مركز در گردهماييِ حمايت از مظلومان فلسطين در مدرسه عالي امام خميني(ره) به ... و اين نخستينبار است كه مردم فلسطين از انفعال بيرون آمدهاند و با تكيه بر مباني ... از فلسطين و نابودي اسرائيل مطرح كرد كه مهمترين اين راهكارها به شرح ذيل است: 1.
احادیث و روایات: امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق ... رئيس اين مركز در گردهماييِ حمايت از مظلومان فلسطين در مدرسه عالي امام خميني(ره) به ... و اين نخستينبار است كه مردم فلسطين از انفعال بيرون آمدهاند و با تكيه بر مباني ... از فلسطين و نابودي اسرائيل مطرح كرد كه مهمترين اين راهكارها به شرح ذيل است: 1.
امام خميني و مديريت تحولات سه دهه اخير جهان
مباني فكري امام خميني قدس سره نيز با توجه به اين دو اصل مهم شكل پذيرفت و در مديريت ... مباني نظري 1 - 1 - هستي شناسي : از منظر امام قدس سره مبدا هستي خداست : «. .... در صحنههاي سياسي، حمايت و حضور در صحنه ي جنگ و ديگر وظايف الهي و ديني عمل كنند. ... (12) دفاع از ملل مظلوم دنيا، به ويژه فلسطين و مقابله جدي با رژيم غاصب قدس نيز ...
مباني فكري امام خميني قدس سره نيز با توجه به اين دو اصل مهم شكل پذيرفت و در مديريت ... مباني نظري 1 - 1 - هستي شناسي : از منظر امام قدس سره مبدا هستي خداست : «. .... در صحنههاي سياسي، حمايت و حضور در صحنه ي جنگ و ديگر وظايف الهي و ديني عمل كنند. ... (12) دفاع از ملل مظلوم دنيا، به ويژه فلسطين و مقابله جدي با رژيم غاصب قدس نيز ...
اندیشه های امام خمینی (ره) و سیاست خارجی
اندیشه های امام خمینی (ره) و سیاست خارجی-وبلاگ > پاک آئین، محسن - وزارت ... اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره)،این حکیم الهی ،مبانی و اهداف سیاست خارجی ایران را ترسیم کرده است. ... این تصمیم مدبرانه و شجاعانه مسئله حمایت از مردم فلسطین را نهادینه کرد و سطح مبارزه با اسرائیل را به سراسر جهان منتقل نمود. .... گوهر اخلاص و كار مضاعف(1) ...
اندیشه های امام خمینی (ره) و سیاست خارجی-وبلاگ > پاک آئین، محسن - وزارت ... اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره)،این حکیم الهی ،مبانی و اهداف سیاست خارجی ایران را ترسیم کرده است. ... این تصمیم مدبرانه و شجاعانه مسئله حمایت از مردم فلسطین را نهادینه کرد و سطح مبارزه با اسرائیل را به سراسر جهان منتقل نمود. .... گوهر اخلاص و كار مضاعف(1) ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها