واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: چطور وایرفریم در رندر نشون داده بشه ؟ cs_mohsen 04 اسفند 1385, 09:37چطور میشه آبجکت رو به همراه WireFrame هاش در نردر نشون داد ؟ اون هم فقط آبجکت مورد نظر نه همه آبجکت ها ؟! یا اینکه فقط وایر فریم آبجکت باشه (خود آبجکت نباشه) فقط در رندر و آبجکت مورد نظر !؟ ممنونم Miladbat 04 اسفند 1385, 14:51با hardware render و vector render میشه همین طور با grid texture می تونی هر ابجت رو wireframe کنی cs_mohsen 07 اسفند 1385, 14:24تکسچر گرید روش خوبیه اما می خوام وایرفریم ها مثل وایر فریم خود آبجکت در مدلسازی باشه . با Vector Render ... ؟؟! چطور ؟ maxpal97 10 اسفند 1385, 02:27ببین این به دردت می خوره This tutorial will show you how to create a shader that will render a wireframe of your model and not render the backfacing wireframes. Before following the steps below, unwrap your mesh. ۱. Take a snapshot of your UVs. ۲. Create a shader node of your choice (I used a lambert). ۳. Create a Condition node (under General Utilities). ۴. Create a Sampler Info node (under General Utilities). ۵. Create a ۲D File Texture node and load your UV snapshot as the file. ۶. Create a Ramp node, and delete all colors but one. ۷. Change the remaining ramp color to either black or white (you may need to change this later). ۸. Connect the outColor attribute of the UV file texture to the colorIfTrue attribute of the Condition node. ۹. Connect the outcolor attribute of the Ramp node to the colorIfFalse attribute of the Condition node. ۱۰. Connect the flippedNormal attribute of the Sampler Info node to the firstTerm attribute of the Condition node. ۱۱. Connect the outColor attribute of the Condition node to the transparency attribute of the shader node. You may need to use a Reverse node between the UV file texture and the Condition node to make it work correctly. Reverse nodes are pretty simple: they have an input and an output. All they do is invert the colors of a color node. For the same reason, you may need to change the ramp node from white to black, or vice-a-versa. Also, you may need to attach the outColor of the UV file texture to the colorIfFalse attribute of the Condition node, INSTEAD of the colorIfTrue attribute (in step 8) . You’re done cs_mohsen 11 اسفند 1385, 18:03عیول خیلی عالی بود .... سافتور....وایر فریم خود مدل.... بچه ها ممنون
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 402]