تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835501637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشويق حمايت‌كنندگان توليد آثار هنري


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: تشویق حمایت‌كنندگان تولید آثار هنری در هر هنری شاخه‌هایی وجود دارد كه آن شاخه‌های هنری در ابتدایی‌ترین شكل برای هنرمند درآمدزاست.مثلا در همین موسیقی ما ژانرها و گونه‌هایی را داریم كه یك موزیسین می‌تواند با اتكا بر اندوخته‌های خودش و همراهی یك تهیه كننده، آلبومی تولید كند و به بازار بدهد. اما نوع دیگری از هنرها وجود دارد كه در اغلب نقاط دنیا، دولت‌ها روی آن سرمایه‌گذاری می‌كنند. خیلی از تئاترها و فیلم‌ها و موسیقی‌ها هستند كه از حمایت دولت بهره‌مندند، چون برگشت سرمایه در كار نیست و هزینه تولیدشان بالاست. آثار موسیقایی بزرگ به خصوص آثاری كه در فرم سمفونی ساخته می‌شوند،نه فقط در ایران بلكه در تمام نقاط جهان سفارش داده می‌شود. بیشتر كارهای بتهوون سفارشی است، منتها شاید در آلمان آن سال‌ها، این همه نهاد وجود نداشته است. حالا در ایران به خاطر وجود نهادهای متعدد آثار بیشتری هم سفارش داده می‌شود؛ مثلا امكان دارد بنیاد مستضعفان فیلم هم تولید كند(یعنی سفارش ساخت فیلم بدهد).
انتظامي
معمولا روی كسانی سرمایه‌گذاری می‌شود كه آثارشان شنیده شده باشد و مردم از آن آثار خوششان آمده باشد. در هر جایی از دنیا وقتی یك نفر به اشتهار می‌رسد، دلیلش استقبال مردم از آثار اوست و همین باعث می‌شود كه یك نهاد یا ارگانی بیاید و به او پیشنهاد ساخت یك اثر بدهد. از سوی دیگر ساخت و تولید آثار بزرگ در كشور ما به هیچ وجه نمی‌تواند به عهده بخش خصوصی باشد، چون امكان‌پذیر نیست.بنابراین ما باید نهادهایی را كه دست به حمایت از تولید آثار بزرگ می‌زنند تشویق كنیم. این به نفع موسیقی و آهنگساز است، چرا كه اگر این كار را هم نكنند، بیكار می‌مانند. همه آهنگسازها كه دوست ندارند ترانه‌سازی كنند، خیلی‌ها هم هستند كه می‌خواهند آثار و قطعات بزرگ بنویسند.  در فرهنگ ما معمولا هر پدیده و هر اتفاقی به شكلی درست تعبیر نمی‌شود و هر چیز جور دیگری دیده می‌شود. همین كه یك هنرمند از سوی یك ارگان یا نهادی سفارش می‌گیرد تا چیزی بسازد، هزاران برچسب به او زده ‌شده و حرف و حدیث‌های فراوانی درباره او زده می‌شود. اوایل انقلاب برای ساخت موسیقی فیلم‌هایی كه ضرباهنگ بالایی داشت و اغلب با محوریت جبهه و جنگ بود به من مراجعه می‌كردند. بعد از مدتی همه می‌گفتند انتظامی اكشن كار است، در حالی كه این برچسب درستی نبود، چون برای كسی كه موسیقی را می‌شناسد، این چیزها فرقی نمی‌كند. آثار موسیقایی بزرگ به خصوص آثاری كه در فرم سمفونی ساخته می‌شوند،نه فقط در ایران بلكه در تمام نقاط جهان سفارش داده می‌شود. بیشتر كارهای بتهوون سفارشی است، منتها شاید در آلمان آن سال‌ها، این همه نهاد وجود نداشته است وقتی سمفونی انقلاب به من پیشنهاد شد من مشغول ساخت اثر دیگری بودم و نمی‌توانستم قبول كنم. اما خلاصه مقداری از آن را ساختم و دیدم خبری نشد. پارتیتورها را كنار گذاشتم و رفتم سراغ كار دیگری. دوباره ناگهان به من مراجعه كردند و جویا شدند كه بفهمند چقدر از سمفونی مانده است.دوباره شروع كردم و طرح‌هایی داده شد كه براساس آهنگ‌های بعد از انقلاب و شعارهای آن سال‌ها موسیقی ساخته شود. من قبول نكردم چون می‌خواستم یك كار مستقل انجام دهم. مردم هم آن ملودی‌ها را هزار بار شنیده بودند و من دوست داشتم كار مستقل انجام بدهم. پس سفارش، همیشه لحاظ كردن سلایق سفارش دهنده نیست. من فكر می‌كنم بخش عمده‌ای از این نگاه كه چرا موسیقی سفارشی، خوب نیست، مربوط به خانواده موسیقی است. به عنوان مثال همین كار (سمفونی انقلاب) را چند نفر طرح زده‌اند و به ارشاد برد‌ه‌اند اما مورد نظر قرار نگرفته‌اند. فراموش نكنید كه وقتی پای ساخت چنین آثاری به میان می‌آید، سفارش دهنده سراغ كسی می‌رود كه كارنامه قابل توجهی داشته باشد. من كه سراغ سفارش نمی‌روم، این پرونده و كارنامه من است كه موجب می‌شود سفارش دهنده سراغ من بیاید. 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن