تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846378896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نیمه نهایی تبلیغات تلویزیونی؛ مناظره تصویری شمقدری،مجیدی،افخمی و فارسی


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نیمه نهایی تبلیغات تلویزیونی؛ مناظره تصویری شمقدری،مجیدی،افخمی و فارسی مستند "سبزوار" در میان سه فیلم پخش‌شده از نامزدهای ریاست جمهوری بیشترین نزدیکی را به تعریف مستندهای تبلیغاتی دارد و تصویری تازه و کمتر دیده‌شده از محسن رضایی برای مخاطب می‌سازد. مهر - با پایان پخش اولین سری فیلمهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات، ماراتن تبلیغات به مراحل میانی خود رسید،اگر هفته آخر تبلیغات را "فینال تبلیغاتی" نامزدها بدانیم، هفته جاری را می توان "نیمه نهایی تبلیغات تلویزیونی" نامزدها توصیف کرد که در آن شاهد مناظره تصویری چهار کارگردان به نمایندگی از چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری بودیم.بعد از پخش " گفتار تلویزیونی" چهار نامزد انتخابات دهم ریاست جمهوری از شبکه یک سیما، در روزهای گذشته، اولین سری فیلم تبلیغاتی آقایان "احمدی نژاد، موسوی ، رضایی و کروبی" نیز از شبکه یک سیما پخش شد تا پازل تبلیغات تلویزیونی نامزدها کامل تر و ماراتن انتخابات به میانه برسد.هرکدام از فیلم ها "سی دقیقه" بود، البته ستادهای انتخاباتی نامزدها فرصت خواهند داشت یک فیلم دیگر نیز برای پخش در هفته آخر تبلیغات به سیما بدهند. با این اوصاف و اگر هفته آخر تبلیغات را "فینال تبلیغاتی" نامزدها بدانیم، هفته جاری را می توان "نیمه نهایی تبلیغات تلویزیونی" نامزدها توصیف کرد.بازتاب فیلمهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ها هم خود مبحثی جداگانه است و حتی می توان گفت بحث و گفتگو پیرامون فیلم  تبلیغاتی نامزدها رابطه مستقیمی با پایگاه اجتماعی و محبوبیت آنها دارد، هرچند که عدم حذف یا سانسور فیلم های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری نیز خود نشانه ای از بلوغ سیاسی در بخشهای مختلف به خصوص رسانه ملی  بود.آنچه که در ادامه می خوانید بررسی و تحلیلی از چهار فیلم تبلیغاتی نامزدها به ترتیب پخش از سیما است.- همان احمدی نژاد سال 84واقعیت این است که اولین فیلم تبلیغاتی احمدی نژاد بسیار ساده تر از آنی که تصور می شد ساخته شده بود. پیش بینی بسیاری از صاحبنظران این بود که فیلم تبلیغاتی احمدی نژاد - به عنوان رسانه ای ترین رئیس جمهور ایران - ساختار و ماهیتی عمیق تر و جذاب تر از وضع فعلی داشته باشد. درطول چهار سال گذشته، سفرها و دیدارهای احمدی نژاد مملو از حاشیه ها، اتفاقات و "ویژه هایی " بود که شمقدری می توانست از دل آنها فیلمی قوی تر بسازد.این نکته هم قابل تامل است که بخش اعظم فیلم تبلیغاتی احمدی نژاد در هفته اول خرداد کلید خورده بود، شاید اطمنیان از پیروزی  و تکرار سنت ابقای رئیس جمهور اول در دوره چهارساله دوم باعث شده بود دغدغه ای جدی برای ساخت فیلمی قوی وتاثیر گذار در ستاد انتخاباتی احمدی نژاد ایجاد نشود، دغدغه ای که در بین دیگر نامزدهای انتخابات جدی تر بود.در فیلم شمقدری طیف مخاطبان، رویکرد ها، نوع نگاه احمدی نژاد به مردم، مسائل کشور وچالشهای موجود کشور چندان تفاوتی با فیلم انتخاباتی وی درسال 1384 ندارد (اتفاقا آن فیلم را هم شمقدری برای احمدی نژاد ساخته بود) بطوری که به نظر می رسد  استراتژیست های ستاد انتخاباتی احمدی نژاد تلاشی برای جلب سبد آرای مختلف ندارند و ترجیح می دهند با جذب و همراه کردن همان پایگاه رای و جایگاه اجتماعی که وی را در سال 1384 به قدرت رساند مجددا در انتخابات ریاست جمهوری 1388 نیز پیروز شوند، بی جهت نبود که بخشهایی از سخنرانیهای انتخاباتی احمدی نژاد در رقابتهای سال 84 عینا دراین فیلم نیز پخش شد. - نگاه شاعرانه به یک نامزد انتخابات ریاست جمهوریاولین فیلم تبلیغاتی مهندس میرحسین موسوی حاصل نگاه شاعرانه مجید مجیدی به یک نامزد "انتخابات ریاست جمهوری" بود، فیلم با عیادت میرحسین از یک شاعر آغاز شد، فیلم موسوی، اولین تجربه مستندسازی سیاسی مجید مجیدی بود که سعی شده بود " مردم گرایی، اصولگرایی" با چاشنی "احیای خاطرات خوش دهه شصت" شاخصهای اصلی فیلم موسوی باشد.موسوی مثل نخستین حضورش در سیما ترجیح داده بود در دومین فرصت تلویزیونی برای سخن گفتن با مردم به سراغ توده ها و مشکلاتی چون " بیکاری، فقر، گرانی ، تورم و واردات بی رویه " برود تا اینکه با ادبیات اصلاح طلبانه با مخاطبان خود سخن گوید، هرچند که بعد از پخش این فیلم، رسانه های وابسته به ستاد انتخاباتی مهندس موسوی، وعده دادند که سکوت و عبور مجیدی از مفاهیم اصلاح طلبانه را "احمدرضا درویش" در فیلم دوم موسوی جبران می کند.مجیدی می توانست از نیمه هنرمند، معمار و نقاش میرحسین، تصاویری ناب به قاب تلویزیون بیاورد اما ترجیح داد که چهره همان نخست وزیر محبوب سالهای دفاع مقدس برای مخاطبان میلیونی رسانه ملی زنده شود.دو دهه انزوای مهندس موسوی و دور بودن از فضای رایج و معاصر در فیلم مجیدی نیز ناخودآگاه به چشم می آمد. روند فیلم از زندگی نامه موسوی شروع می شد، آشنایی وی با امام خمینی، انقلاب و جنگ تحمیلی را روایت می کرد و بعد نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات دهم ریاست جمهوری با مخاطبان درمیان گذاشته می شد.- اشکها و لبخندهای ژنرال های اصلاحاتبهروزافخمی سیاست را در دوره نمایندگی مجلس ششم آزمود. فیلم افخمی همان اول به سراغ موضوع "پیر بودن کروبی" می رود که طبعا می تواند یکی از سئوالات و ابهامات  مردم و رای دهندگان باشد و توضیحات مفصلی در این خصوص به مخاطب می دهد که نگران سن زیاد کروبی و ناتوانی او در پیگیری خواسته های اصلاح طلبانه نباشد. فیلم برای مخاطبی که از طریق رسانه‌های مکتوب در جریان برنامه‌ها و اندیشه کروبی قرار گرفته نکته تازه ندارد و تصاویر نمی‌توانند به ذهنیتی که مخاطب از شیخ مهدی کروبی دارد چیزی اضافه کند.با این وجود فیلم افخمی چند نمای مهم داشت که کنایه غیر منتظره محمد علی ابطحی، سئوالات خاص جمیله کدیور، اشکهای کرباسچی از آن جمله اند. در واقع مستند افخمی برخلاف مجیدی و حتی شمقدری و فارسی که فیلمهای دیگر نامزدها را ساخته بودند ،عمیقا "سیاسی" است. از سوی دیگر مقایسه فیلمهای تبلیغاتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی را می توان " مناظره زودهنگام این دو نامزد اصلاح طلب" دانست که به باور بسیاری از بینندگان این دومستند، فیلمی که افخمی برای مهدی کروبی  ساخت در چارچوب معیارهای متعارف "اصلاح طلبانه" امتیاز بیشتری می گیرد.لحن وصدای نه چندان مناسب و گوینده متن ــ مرجان شیرمحمدی ــ همسر افخمی و تاکید و تکرار بیش از حد به گریه های کرباسچی و تصاویر آرشیوی محدود و پخش چندباره و اسلوموشن یک صحنه استقبال از کروبی از جمله نقاط ضعف فیلم افخمی برای مهدی کروبی بود.- سبزوار یا محسن رضایی؛ مسئله این نیستشناسنامه المثنی رضایی و نام سابق اش "سبزوار" که می توانست یکی از ابهامات پیرامون محسن رضایی محسوب شود، توسط محمدعلی فارسی،مستند ساز پرسابقه دوران جنگ،دستمایه ساخت فیلم تبلیغاتی وی می شود و براین اساس عنوان فیلم هم سبزوار  انتخاب می شود.مستند "سبزوار" در میان سه فیلم پخش‌شده از نامزدهای ریاست جمهوری بیشترین نزدیکی را به تعریف مستندهای تبلیغاتی دارد و تصویری تازه و کمتر دیده‌شده از محسن رضایی برای مخاطب می‌سازد.تاکید برانگاره های عاطفی چون زندگی ساده " پدر و مادر سالخورده " رضایی از ویژگیهای این فیلم انتخاباتی است.محسن رضایی در اولین مصاحبه خود با خبرنگاران گفته بود از هر سه نامزد دیگر "رای " جمع می کند و در فیلمی که محمدعلی فارسی برایش ساخته بود این تلاش مشهود بود: تاکید بر جنبه قومیتی( لر و بختیاری بودن)، شجاع بودن، برنامه داشتن و مخالفت با وضع موجود، پیام هایی که در فیلم انتخاباتی رضایی موج می زد.با وجود اینکه تم فیلم کمی خسته کننده به نظر می رسید اما استفاده از دو دوبلورحرفه ای -ناصر طهماسب و داوود نماینده- برای بازگویی زندگی محسن رضایی یکی از حرفه گریهای قابل توجه فارسی بود که باعث ایجاد حسی صمیمی و خودمانی با رضایی می شد، البته نباید انتظار داشت که فیلم فارسی بتواند ورود دیرهنگام رضایی به صحنه انتخابات را جبران کند.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 484]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن