تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836076844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زيبايي‏شناختي كردن زندگي روزمره


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: به سه معنا مي‏توانيم از زيبايي‏شناختي كردن زندگي روزمره سخن بگوييم. به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رحمت خاوري در وبلاگ " پاميرپرس" به نشاني http://pamirpres.blogfa.com به نقل از مايك فدرستون نوشته است: اولا مي‏توانيم به آن خرده‏فرهنگ‌هاي هنري رجوع كنيم كه دادا و آوانگارد تاريخي و جنبش‌هاي سوررئاليستي را در جنگ جهاني اول و دهه‌ي بيست قرن بيستم ايجاد كردند. و كوشيدند كه در آثار و نوشته‏هايشان و در بعضي موارد در زندگي‌هايشان در پي محو كردن مرز ميان هنر و زندگي روزمره برآيند. هنر پست‏مدرن در دهه شصتِ قرن بيستم، در واكنش به آنچه نهادي‏شدن مدرنيسم در موزه و آكادمي تلقي مي‏شد، استراتژي اين خرده‏فرهنگ‌ها را مبناي كار خود قرار داد. جالب است توجه كنيم مارسل دوشان كه اساسا در جنبش دادائيستي اوليه، با آثار انگشت‏نمايش كه از چيزهاي دم‏دستي ساخته شده بودند، حضور داشت در سال‌هاي شصت قرن بيستم مورد احترام هنرمندان ماورا آوانگارد پست‏مدرن نيويورك قرار گرفت. در اينجا حركتي دوسويه را كشف مي‏كنيم. در وهله‌ي اول مبارزه‏جويي مستقيم بر ضد اثر هنري وجود دارد و تمايل براي هاله‏زدايي هنر و پنهان كردن هاله‌ي مقدس آن و به مبارزه طلبيدن احترام آن در موزه و آكادمي. همچنين در وهله دوم، فرض اين است كه هنر مي‏تواند در هر كجا يا در هر چيز مستتر باشد. آت و آشغال فرهنگ توده‏اي يعني كالاهاي مصرفي كم‏ارزش، مي‏توانند هنر باشند. (در اينجا آدمي به اندي وارُل و پاپ آرت مي‌انديشد.) هنر را همچنين مي‏شود در ضدّ اثر يافت: در «رخداد»، در اجراهاي از دست‏رفته ناماندگار كه قابليت عرضه در موزه را پيدا نمي‏كنند. هنر را همچنين مي‏توان در تن و بدن و ساير ابژه‏هاي حسي كه در جهان وجود دارند، يافت. توجه به اين موضوع نيز ارزشمند است كه بسياري از استراتژيها و صناعات هنري دادا و سوررئاليسم و آوانگارد با تبليغات رسانه‏هاي گروهي در درون فرهنگ مصرفي به كار گرفته شدند (نگاه كنيد به ,‌١٩٨١ Martin ). دوم اين‏كه زيبايي‏شناختي كردن زندگي روزمره مي‏تواند مبيّن طرح تبديل زندگي به اثري هنري باشد. جاذبه‌ي اين پروژه براي هنرمندان و روشنفكران، و هنرمندان و روشنفكران بالقوه، قصه‏اي دراز دارد. به عنوان مثال، در گروه بلومزبري، در حوالي تغيير قرن، اين امر مي‏تواند به چشم بخورد. همين‏جا بود كه جي. اي. مور استدلال كرد كه بزرگترين خيرها در زندگي دربرگيرنده‌ي عواطف شخصي و لذايذ زيبايي‏شناختي‏اند. شكلي مشابه از اخلاق زندگي به مثابه‌ي اثر هنري را مي‏توان در نوشته‏هاي والتر پتر و اسكار وايلد به چشم ديد. گفته وايلد آن بود كه زيبايي‏شناس آرماني بايد «خود را در صور عديده و از هزار راه گوناگون تحقق بخشد و مشتاق و جوياي احساسات نو باشد». در اين باره مي‏توان بحث كرد كه پست‏مدرنيسم خصوصاً تئوري پست‏مدرن پرسش‌هاي زيبايي‏شناختي را در مركز توجه قرار داده است و تداوم‌هاي آشكاري ميان وايلد و مور و گروه بلومز بري و نوشته‏هاي رورتي (Rorty) وجود دارد... . انتهاي پيام




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن