تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819045958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جرياني در دولت مي خواهد مجلس نهم را از نظارت بازدارد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: جرياني در دولت مي خواهد مجلس نهم را از نظارت بازدارد
عضو كميسيون اجتماعي مجلس هشتم با بيان اينكه مجلس گرفتار حاشيه از نظارت دور مي ماند، گفت: سناريويي در دولت دنبال مي شود كه مي خواهد مجلس نهم سمت نظارت نرود. داريوش قنبري در گفت و گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري خانه ملت، گفت: اميدوارم مجلس نهم با دوري از حاشيه ها، مردم را اولويت اول خود قرار دهد.
نماينده مردم ايلام، ايوان، مروه، شيروان و مهران در مجلس شوراي اسلامي، افزود: گروهي كه قبل از انتخابات در تلاش براي دولتي كردن مجلس نهم بودند، اكنون در تلاش هستند تا مجلس نهم را به جايگاهي كه بيشتر دچار حاشيه ها است، تبديل كنند.وي، با بيان اينكه مجلسي كه دچار حاشيه شود از نظارت دور مي ماند، گفت: درحال حاضر روزنامه ايران دقيقا همين سناريو را دنبال مي كند، تيترسوال كنندگان از رئيس جمهوري از راه يافتن به مجلس بازماندند، القا كننده اين مهم است كه اگر نمايندگان مجلس آينده با برنامه هاي دولت مخالفتي داشته باشند، ضرر مي كنند.اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس هشتم، ادامه داد: با اين مطالب و سرمقاله هاي تند و كوبنده، مي خواهند نمايندگان دوره آينده را از حق قانوني خود يعني نظارت بر دولت بازدارند، دولت مي خواهد مجلس نهم سمت نظارت نرود. قنبري، با بيان اينكه از دوران قبل از انتخابات، گروهي سعي دارد به مجلس نهم رويكرد دولتي دهد، اضافه كرد: ازاين طريق قصد دارند ، نمايندگان را مرعوب تهديدات خود كنند تا بحث نظارت بر دولت را تعطيل و مجلس را به حاشيه بكشانند. اين عضو فراكسيون خط امام(ره) با اشاره به نحوه خبر رساني روزنامه هاي دولتي ادامه داد: اين وضع نشان مي دهد كه دولت مجري بي طرفي در انتخابات نبوده و به نحوي از اينكه منتقدين و افرادي كه انتقاد جدي به دولت داشتند به مجلس نهم راه پيدا نكرده اند خوشحال است. وي تاكيد كرد: در چنين شرايطي نهاد نظارتي بايد اهرم هاي نظارتي خود را بيشتر و بهتر تقويت كند. قنبري اضافه كرد:معمولا اين نگراني وجود دارد تركيب مجالس طوري نباشد كه با حضور اكثر طرفداران دولت در مجلس حقوق مردم ناديده گرفته شود و نمايندگان به جاي دفاع واقعي از مردم، مدافع دولت شوند. عضو كميسيون اجتماعي مجلس هشتم، ادامه داد: بنابراين ضرورت دارد از همان روز نخست مجلس نهم در مشي اعتدال قرار بگيرد، مجلس يك شان قانونگذاري دارد و يك شان نظارت، اگر شان نظارتي به شكل مناسبي مورد توجه قرار بگيرد بسياري از كاستي ها و ناكارآمدي هاي دولت اصلاح مي شود.

سه|ا|شنبه|ا|23|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن