تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813343329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد دانشگاه انگليس:انقلاب ايران زمينه ساز جلب توجه اروپا به اسلام بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاد دانشگاه انگليس:انقلاب ايران زمينه ساز جلب توجه اروپا به اسلام بود
قم ـ استاد دانشگاه "لنكستر" انگليس گفت: وقوع انقلاب اسلامي ايران و پيگيري واكنش مسلمانان نسبت به صدور فتواي قتل سلمان رشدي در 30 سال اخير موجب توجه اروپاييان به اسلام شده است.


به گزارش ايرنا، "لئون موسوي" روز پنجشنبه در نشست علمي "زمينه هاي گسترش اسلام در غرب" با بيان اينكه اروپاييان در يك فرايند كاملا عقلاني به اسلام مي رسند افزود: باور برخي غربي ها اين است كه كساني كه مسلمان شده اند ديوانه بوده و يا شستشوي مغزي شده اند اما حقيقت اين است كه اين افراد با مطالعه كامل اين دين و مقايسه آن با دين قبلي خود به اسلام رسيده اند.

وي با بيان اينكه قرآن، توحيد، سيره پيامبر(ص) و ائمه(ع) و رفتار مسلمانان، دليل گرايش مردم اروپا به اسلام است، افزود: آنان با شنيدن و خواندن قرآن متحول شده و اصل توحيد نيز به دليل تاكيد بر يكي بودن خداوند براي آنان بسيار جذاب است.

موسوي اضافه كرد: مردم اروپا امروز بخوبي مي دانند كه پيامبر اعظم(ص) و ائمه هدي(ع) بهترين الگوها براي آنان هستند و براي تبديل شدن به انسان هاي حقيقي بايد به آنان متمسك شوند.

وي ادامه داد: رفتار و سنت هاي مسلمانان از جمله تكريم مردگان و ايمان به اينكه اين عالم مرحله اي از زندگي بشر بوده و مراحل بعدي در عالم هاي ديگر وجود دارد مردم اروپا را مجذوب خود كرده است.

اين استاد دانشگاه، خستگي مردم اروپا از مصرف گرايي، احساس پوچي در زندگي، سرمايه داري صرف و شيوه زندگي غربي را از ديگر عوامل گرايش آنان به اسلام ذكر كرد.

وي با بيان اينكه مسلمان شدن در اروپا سخت و توام با تحولات و تلاطم زيادي در زندگي فرد است، افزود : اختلاف با خانواده و طرد شدن از سوي آنان ازمشكلات تازه مسلمانان اروپايي است.

موسوي افزود: باور و نگراني خانواده هاي افراد تازه مسلمانان شده اين است كه اسلام خشونت طلب است و اين نتيجه اظهارات غير منصفانه و منفي رسانه ها و سياستمداران غربي در مورد اسلام است.

موسوي با ابراز خوشبيني نسبت به آينده اسلام در غرب و اروپا افزود: بايد با سعه صدر با نومسلمانان برخورد كنيم همانطور كه پيامبران الهي با خوشرويي با پيروان خود برخورد مي كردند.

نشست يك روزه زمينه هاي گسترش اسلام در غرب با هدف بررسي شرايط اسلام و مسلمانان در اروپا برگزار شد.ك/2

569/ 550/

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30794749

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن