تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819160442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نكاتى براى انتخاب نام وب سايت


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: نكاتى براى انتخاب نام وب سايت
باتوجه به رشد روز افزون وب سايتهاى اينترنتى انتخاب يك نام خوب براى وب سايت از اهميت ويژهاى برخوردار است. نام خوب باعث تبليغ سايت و افزايش بازديد كنندگان از طرق مختلف مانند تايپ مستقيم جستجو در موتورهاى جستجوگر و تبليغ دهان به دهان وب سايت مى شود. يك دامين خوب مى تواند به سرعت اعتماد بازديد كننده را جلب نمايد و در نتيجه باعث بازدهى بيشتر سايت شود. همچنين به سرعت باعث ترقى وب سايت شما شده، شما را در اينترنت مشهور مى نمايد. اسم شما را سر زبانها مى اندازد. راه موفقيت شما را در دنياى مجازى هموار مى سازد حال با خيال راحت به امور ديگر و تقويت وب سايت خود مى پردازيد. شما با انتخاب يك نام صحيح، پايه هاى وب سايت خود را محكم مى كنيد و اين گام نخست را هرچه استوارتر برمى داريد. در باره اهميت دامين سخن بسيار است ما به طور مختصر در مورد يك دامين خوب يا بهتر بگوييم چگونگى انتخاب يك دامين بهتر بحث مى كنيم.
دامنه كوتاه:
كم تعداد بودن حروف يك دامنه از چند لحاظ مورد اهميت است. دامنه كوتاه بياد ماندنى هستند و خود باعث تبليغ دهان به دهان آدرس وب سايت شما مى شود و تايپ سريع و كاهش سوء استفاده هاى احتمالى از دامين را در بر دارند. نكته آخر اينكه كه موتور هاى جستجوگر به دامينهاى كوچك بيشتر بها مى دهند.
مثال: www.iranart.com خيلى بهتراز دامين www.iranianartgallery.com است.
دامنه يك كلمه اى:
بهتر است يك دامنه از يك كلمه با معنا تشكيل شده باشد. اما پيدا كردن چنين دامنه هايى دشوار است چون به سرعت رزرو مى شوند (مخصوصا com) اين مسئله در دامين هاى ir كمتر است.
مثال: www.best.com
دامنه انتخابى با معنا باشد:
اين مورد از سه نظر خوب است اول به ياد ماندنى است دوم معرف فعاليت شماست و سوم موتورهاى جستجوگر به آن بيشتر بها مى دهند.
مثال: www.iranhost.com
مرتبط با فعاليت:
بهتر است دامين شما با نام شركت يا فعاليت شما مربوط باشد. در اين صورت هم در موتور هاى جستجو و هم در نگاه اول معرف فعاليت وب سايت خواهد بود و با تايپ مستقيم آن به نام شما ختم مى شود.
مثال: اگر شما در زمينه كتاب فعاليت داريد و حوضه فعاليت شما ايران است دامنه www.iranbook.com ياwww.book.ir بهترين انتخاب است.
پسوند دامين:
پسوند دامين از لحاظ نوع سايت و از لحاظ اعتبار دامين حائز اهميت است. دامنه هاى com. به علت پر طرفدار بودن، از اعتبار بيشترى برخوردار هستند چون بيانگر اين هستند كه اين دامنه با سابقه تر است و ثبت كننده آن زودتر به ثبت آن اقدام نموده است. در كشور هاى مختلف بعد از پسوند هاى معروف com.net.org. پسوند كشور شان از جايگاه بالايى برخوردار است. در كشور ما.ir. پسوند ملى است و از دو لحاظ اهميت دارد يك: دامينهاى جالب رزرو نشده در آن بيشتر است دوم: احتمال حك دامين و از دست رفتن دامين در آن كمتر است. بهتر است براى سايتهاى ملى و داخلى از دامنه ir. و براى امور بين المللى از دامنه هاى.com.net.org. استفاده شود.
پسوند com. معتبر ترين و پر طرفدارترين پسوند دنيا محسوب شده و از نظر ميزان ثبت، فروش و قيمت گذارى از جايگاه ويژه اى برخوردار است.
مثال: www.free.com پسوندcom. و www.free.ir پسوند ir.
ـ نكته: هرپسوند معمولا مخفف كلمه يا معرف كشورى است به عنوان مثال چند پسوند معروف چنين هستند.
com. مخفف Commercial به معناى تجارى است. سايتهايى كه به شكلى به امورى مانند خريد و فروش، معرفى محصولات، خدمات و مانند آن مربوط مى باشند، از اين پسوند استفاده مى كنند. اگرچه امروزه بسيارى از سايتهاى همه منظوره نيز از نوع com. تعريف مى شوند.
net.مخفف Network اين نوع دامنه معمولاً توسط شبكه ها (مثل شبكه هاى اطلاع رسانى، شبكه هاى اينترنتى و موارد مشابه)كه غالباً فعاليت غير تجارى (نه در همه موارد) دارند مورد استفاده قرار مى گيرند.
Org. مخفف Organizations اين دامنه معمولاً توسط مطسسات و سازمانهاى غير انتفاعى كه غالباً فعاليت غير تجارى دارند مورد استفاده قرار مى گيرند.
ir. مخفف iran معرف نام كشورمان است و پسوند ملظى است.

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن