تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793273620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وحيد جليلي: برخي رسانه‌ها در پوشش جشنواره عمار باندي عمل كردند


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: وحيد جليلي: برخي رسانه‌ها در پوشش جشنواره عمار باندي عمل كردند
وحيد جليلي در خصوص پوشش رسانه‌اي جشنواره عمار گفت: برخي رسانه‌ها در اين زمينه باندي عمل كردند.


به گزارش خبرنگار فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»، نشست خبري جشنواره فيلم عمار امروز با حضور وحيد جليلي، مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي در محل دبيرخانه دائمي جشنواره مردمي فيلم عمار برگزار شد.

وي در اين نشست ضمن بررسي عملكرد دومين جشنواره مردمي فيلم عمار كه با حضور برخي از نويسندگان و كارگردانان مطرح سينما، هفتم دي ماه سال جاري برگزار شد، اهداف 11 گانه تشكيل دبيرخانه دائمي اين جشنواره را اعلام كرد و گفت: هيئت داوران پس از برگزاري جشنواره و در بيانيه خود جمع بندي خوبي را ارائه كردند و واقعيت اين است كه جشنواره عمار در يك روند طبيعي شكل گرفته و روبه رشد است و اين فرايند اقتضا مي‌كند تا محافل پيرامون خود را نيز داشته باشد.

جليلي ضمن مقايسه سينماي روشن فكري با سينماي انقلاب اسلامي گفت: در سينماي روشن فكري حلقه‌هاي نظريه پردازي و انتقادي متناسب و يك پاتوق رسانه‌اي است كه حول آن شكل گرفته و سينماي انقلاب اسلامي از اين جهت داراي ضعف است.

موج نو در سينماي انقلاب اسلامي

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي همچنين در ادامه سخنانش افزود: موج نو سينماي انقلاب اسلامي هر چند داراي بخش متني زيادي است اما به دليل فقدان رسانه‌اي و انديشه‌اي نتوانسته بروز و ظهور يابد لذا جشنواره عمار با اين آسيب‌شناسي وارد عرصه شد.

وي ضمن اشاره به فعاليت‌هاي انجام گرفته در جشنواره مردمي فيلم عمار گفت: خوشبختانه در مجموع و علي رغم برخي بي مهري‌هايي كه انجام گرفت، گام‌هايي موثري در اين زمينه برداشته شد و در اين جشنواره تلاش شد تا يك حلقه رسانه اي منسجم براي فيلم انقلاب اسلامي شكل بگيرد كه اين امر در فضاي نقد و آثار خبري مربوط قابل مشاهده است.

جليلي در ادامه افزود: علاوه بر اين سعي كرديم تا حلقه‌ انديشه اي مربوط به سينماي انقلاب اسلامي را نيز شكل دهيم و به همين جهت استادان مطرح حوزه و دانشگاه همچون حجت الاسلام پناهيان، استاد رحيم پور ازغدي و استاد همازاده در اين جشنواره مباحث نظري و فكري متناسب با جشنواره را ارائه كردند كه مورد استقبال شركت كنندگان نيز قرار گرفت.

سردبير ماهنامه راه ادامه داد: همچنين تئوري هاي مطرح در ذهن افراد شركت كننده در جشنوراه با انديشمندان مطرح شد و به سوالات آنان نيز پاسخ هاي دقيق داده شد كه در اين ميان مي توان به جلسه چهار ساعته استاد رحيم پور با مخاطبان اشاره كرد.

درخواست عمومي براي اكران در نقاط مختلف كشور

وي با اشاره به اهميت محتوا، حلقه‌هاي انديشه اي و رسانه اي در سينماي انقلاب اسلامي گفت: ضلع چهارمي كه بايد مورد نظر قرار گيرد، مخاطبان عام و فرهنگ عمومي است كه آمار ارائه شده و درخواست‌هايي پي در پي افراد جهت اكران فيلم‌هاي جشنواره در نقاط مختلف كشور، نشان دهنده اين است كه توانستيم در اين جشنواره موفق عمل كنيم و اين در نوع خود بي‌سابقه است.

پاتوقي براي سينماي انقلاب اسلامي

جليلي با اشاره به حضور مادران شهيد و سخنراني پدر شهيد موحد دانش در روز نخست اين جشنواره تصريح كرد: با اين اقدام خود مي‌خواستيم التزام جشنواره از نظر سمبليك را نيز نشان دهيم تا آن را محلي براي فيلمسازان ارزشي و حزب الهي در مقابل آن همه پاتوق‌ سينماي روشنفكري، معرفي كنيم و نمادها را متناسب با انقلاب اسلامي تعريف كنيم. هرچند كه در جشنواره به روي همه باز است تعمد داشتيم كه اين جشنواره، جشنواره حزب‌الهي باشد و به جاي پاتوق‌هايي كه رسما و به صورت دولتي براي جريان روشنفكري ايجاد شده، اين جشنواره پاتوقي براي حزب‌الهي‌ها باشد.

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي همچنين در ادامه سخنان خود به استقبال خوب هيئت داوران از جشنواره اشاره كرد و گفت: داوران حاضر در جشنواره جزو چهره هاي شناخته شده سينمايي كشور بودند و حضور آنان يك حضور جديد و پرشور بود و خودشان نيز چنين انتظاري را از جشنواره نداشتند.

عملكرد سياسي برخي رسانه ها

وي ضمن انتقاد از عملكرد صدا و سيما و برخي رسانه ها در پوشش خبري اين جشنواره يادآور شد: عدم پوشش خبري توسط رسانه‌هاي روشن فكري نمونه است از شعارهاي خلاف آنان و كساني كه مي‌گويند «هنر براي هنر است» كه اين رسانه ها در اين عملكرد خود نشان دادند كه در اين زمينه كاملا سياسي و باندي برخورد كردند در برخي از سايت‌هاي خبري حتي يك خبر اين هم از اين جشنواره منتشر نكردند، در حالي كه اين جشنواره با حضور كارشناسان و صاحب‌نظران به نامي برگزار شد.

جليلي همچنين افزود: عدم انعكاس خبري توسط مطبوعات سينما و سايت‌هاي سينمايي روشن‌فكري، برگي مشخص از بي‌انصافي و جانبداري آنها را نشان داد و اين يكي از بركات برگزاري اين جشنواره بود تا بتواند مواضع آنان در حذف ديدگاه‌هاي اعتقادي در سينماي ايران را نشان دهد.

مسئول برگزاري جشنواره عمار همچنين با اشاره به انتقاداتي كه درباره عملكرد صدا و سيما نسبت به پوشش خبري جشنواره در اين نشست داشته است، گفت: انتقاد ما به اين معني نيست كه عناصر خدوم در صدا و سيما نيستند، بلكه در طول برگزاري جشنواره برخي نيز تلاش خود را انجام دادند تا اين اقدام انجام پذيرد.

جليلي ضمن اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب پيرامون برگزاري پرشكوه حماسه 9 دي تصريح كرد: صدا و سيما در اين زمينه نيز ضعيف عمل كرد و تنها خبر برگزاري جشنواره جام جم را پوشش داد كه هيچ سنخيتي با 9 دي نداشت و اين در حالي بود كه برخي از افراد شركت كننده در آن جشنواره كساني بودند كه خلاف موضع مردم در 9 دي حركت مي كردند و اين جاي تأسف دارد كه در اوج جنگ نرم بيشتر گلوگاه هاي صدا و سيما در تصرف افراد بي‌درد است.

اهداف تشكيل دبيرخانه دائمي جشنواره مردمي فيلم عمار

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي ضمن اشاره به تنوع جشنواره عمار در حوزه‌هاي مختلف جنگ نرم اهداف يازده‌گانه تشكيل دبيرخانه دائمي اين جشنواره را به شرح زير اعلام كرد:

1-ارتباط مستمر با فيلسازان

2- استمرار اكران‌هاي مردمي در طي سال‌ در شهرها و روستاها و مراكز مردمي مانند؛ مسجد، مدارس، دانشكده‌ها، مدارس علميه.

3- تثبيت پاتوق ماهانه نسل سوم فيلمسازي انقلاب اسلامي واكران آخرين آثار اين جريان

4- امكان فراخوان هاي فصلي و موردي براي حمايت از آثار

5- تشكيل بانك فيلمنامه با موضوعات انقلابي

6- رايزني براي اكران‌هاي بين المللي منتخب فيلم هاي جشنواره عمار

7- معرفي يا حمايت‌ طرح ها و فيلمنامه‌هاي ارزشي به دستگاه هاي ذي‌ربط

8- تكميل حلقات رسانه؛ انديشه و عرضه سينمايي انقلاب اسلامي

9- گسترش ادبيات سينماي انقلاب اسلامي چه در مباحث نظري و چه در مباحث تاريخي و جريان شناسي و تك نگاري

10- انعكاس جريان‌هاي فيلمسازي عدالت‌گرا، استكبار ستيز در مناطق مختلف جهان از طريق ترجمه و معرفي آثار، عناصر و مراكز آنها

11- رصد و انتشار گزارش فصلي از وضعيت جريان فيلمسازي انقلاب اسلامي

آماري از شركت كنندگان در جشنواره

گفتني است در آغاز اين نشست، حامد بامروت مدير دبيرخانه دائمي جشنواره مردمي فيلم عمار گزارشي از كم و كيف برگزاري جشنواره عمار ارائه كرد و گفت: اين جشنواره علاوه بر تهران در 20 مركز ديگر نيز برگزار شد. آثار ارسال شده در بخش مستند جشنواره 60 اثر بود كه 43 اثر از اين تعداد در بخش مسابقه و 36 اثر ديگر هم در بخش مهمان نمايش داده شد.

وي در ادامه افزود: در بخش داستاني 5 اثر به دبيرخانه رسيد كه نمايش داده شد و در بخش پويانمايي 22 اثر به دبيرخانه ارسال شد كه 20 اثر از اين مجموعه نمايش داده شد، در موضوع نقد و گفتمان 25 اثر به جشنواره نيز ارسال شد.

بامروت نژاد در پايان به تنوع سني افراد شركت كننده در اين جشنواره اشاره كرد و گفت: افراد شركت كننده در جشنواره از تنوع سني قابل توجهي برخوردار بودند. به عنوان نمونه 8 فيلمساز زير سن 20 سال اثر فرستاده بودند و در ادامه 36 نفر در محدوده سني 21 تا 25 فيلم داشتند، 38 نفر هم بين محدوده سني 26 تا 30 سال بودند و 36 نفرهم در محدوده سني 30 تا 36 سال فيلم ارسال كرده بودند و 6 نفرنيز در بين محدوده سني 36 تا 40 سال به بالا براي اين جشنواره فيلم داشتند.

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن