تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813456931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنفرانس بين‌المللي شهروند الكترونيك و تلفن همراه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كنفرانس بين‌المللي شهروند الكترونيك و تلفن همراه برگزار شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

معاون شوراي عالي اطلاع‌رساني گفت: نيازمند توجه بيش‌تر مسوولان به صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات هستيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بهروز مينايي در دومين كنفرانس بين‌المللي شهروند الكترونيك و تلفن همراه با اشاره به اهم فعاليت‌هاي صورت گرفته از سوي شوراي عالي اطلاع‌رساني كشور در زمينه بسط و گسترش صنعت فناوري اطلاعات اظهار كرد: عمده فعاليت شوراي عالي اطلاع‌رساني، صيانت از خط و زبان فارسي در محيط رايانه و ارتباطات و فناوري اطلاعات است كه در اين راستا پروژه‌اي در حوزه خط و زبان فارسي در محيط‌هاي تلفن همراه داشتيم.

او ادامه داد: اين پروژه با توجه به ارسال پيامك‌هايي به‌صورت فينگليش كه درواقع تهديدي براي خط و زبان فارسي هستند انجام شد؛ با تلاش‌هاي صورت گرفته با شركت مخابرات و شركت ارتباطات زيرساخت و ساير ارگان‌هاي ذيربط از جمله رگولاتوري، قيمت پيامك فارسي كاهش يافت تا فرهنگ استفاده از پيامك فارسي در بين شهروندان رواج پيدا كند.

وي افزود: پژوهش‌نامه اين امر با همكاري چند نهاد مرتبط تنظيم شد و به‌صورت عملياتي اولين نمود آن را مشاهده كرديم.

او ادامه داد: حوزه فناوري اطلاعات در كشور ما مظلوم واقع شده اما با توجه به جايگاهي كه در توسعه كشور از جهات مختلف و هم‌چنين اشتغال‌زايي دارد، آنطور كه بايد مورد توجه قرار نگرفته است.

رييس بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌يي ابراز كرد: همه سياستگذاري‌ها و تدوين پژوهش‌نامه‌هاي لازم با همكاري اساتيد دانشگاه و بخش خصوصي انجام شده است؛ هم‌چنين در حوزه ترجمه ماشيني و ايجاد پايگاه‌هاي پيكره موازي زبان فارسي و انگليسي، كارهاي زيرساختي صورت گرفته است كه آخرين پروژه در دست كار شوراي عالي اطلاع‌رساني ارائه يك ميليون جمله موازي بين زبان فارسي و انگليسي است.

او در ادامه با اشاره به تشكيل كارگروه سرگرمي و بازي‌هاي الكترونيكي درسال‌هاي 85 و 86 افزود: با توجه به تشكيل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌يي و حمايت شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اين بنياد طي سه سال قبل با سه هدف ويژه، حوزه‌هاي كاري خود را پيش برد كه شامل تدوين نظام رده‌بندي سني بازي‌هاي رايانه‌يي با توجه به شناسايي معيارهاي آسيب‌رساني با همكاري روانشناسان و متخصصان علوم تربيتي و حمايت از توليد بازي‌هاي داخلي و بومي‌سازي آن‌ها در كشور بود به‌طوريكه 90 بازي در بازار داخلي منتشر شد كه از اين تعداد 45 بازي توسط بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌يي سرمايه‌گذاري شده بود.

به گزارش ايسنا، در ادامه دبير كل دومين كنفرانس بين‌المللي شهروند الكترونيكي و تلفن همراه گفت: موبايل فناوري اطلاعات و ارتباطات مهم‌ترين دانشي است كه به دليل پيشرفت تكنولوژي بوجود آمده و نياز بشر به دانستن آن چنان گسترش پيدا كرده كه ديگر نيازي نيست براي دانستن، خود را به مكان خاصي محدود كند.

وي افزود: حجم توليد محتوا و سرويس براي اين ميزان سخت‌افزار توليدي به نسبت محتوا و سرويس موجود برروي بسترهاي ثابت (fixed ICT) چيزي نزديك به صفر است و اين نيازي است كه تكنولوژي و بشر را به ايجاد علمي به نام موبايل ICT سوق مي‌دهد.

او در بخشي از سخنان خود ابراز كرد: علي‌رغم اينكه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات حمايت مستقيم خود را از اين كنفرانس اعلام كرده و دكتر حكيم جوادي نيز به عنوان عضو شوراي سياستگذاري كنفرانس بودند و با وجود پيگيري‌ها، وزارت ارتباطات هيچگونه حمايتي از اين كنفرانس نكرد و آن‌ها پاسخي به ما ندادند.

وي افزود: وزارت ارتباطات بايد به ايده‌هاي خلاقانه و جديد در اين حوزه و به طور كلي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات بهاء بدهد ولي در عمل چنين كاري نكرد و علي‌رغم تلاش بسيار زياد ما براي اين كار و قول وزير ارتباطات مبني بر حمايت اين وزارتخانه اما اين موضوع عملي نشد.

او با اشاره به اينكه كنفرانس‌هاي بين‌المللي شهروند الكترونيك به منظور يافتن راهي براي استفاده بهتر و كاربردي‌تر از ابزارهاي فناوري اطلاعات قابل حمل طراحي شده‌اند گفت: از ميان 600 مقاله رسيده به كنفرانس در داوري اوليه 178 مقاله پذيرفته شد كه در پايان 16 مقاله بصورت شفاهي، 7 مقاله بصورت ذخيره، 23 مقاله بصورت پوستر و 26 مقاله صرفا جهت چاپ در اين كنفرانس پذيرفته شدند.

قلم‌چي تصريح كرد: از كشورهاي ژاپن، هندوستان و آفريقاي جنوبي در اين كنفرانس بين‌المللي ثبت نام داشتيم و در روز اول و دوم برگزاري كنفرانس، كارگاه‌هاي متعددي براي شركت‌كنندگان به همراه پنل تخصصي برگزار مي‌شود.

دومين كنفرانس بين‌المللي شهروند الكترونيك و تلفن همراه امروز در سالن همايش كتابخانه ملي با حضور جمعي از متخصصان فناوري اطلاعات و ارتباطات آغاز به كار كرد و عصر روز 27 ديماه به كار خود پايان مي‌دهد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن