تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813352572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مطرح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مطرح كرد
خبرگزاري فارس: رئيس جديد سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از پايان مراحل تدوين لايحه نظام جامع گردشگري خبر داد و گفت: اين لايحه مراحل پاياني خود را طي مي‌كند و به زودي اجرايي خواهد شد.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس، سيدحسن موسوي در مراسم معارفه خود كه صبح امروز در نهاد رياست جمهوري با حضور محمود احمدي‌نژاد؛ رئيس جمهور و در غياب روح‌الله احمدزاده كرماني؛ رئيس سابق اين سازمان برگزار شد؛ گفت: با تدوين لايحه نظام جامع گردشگري، تشكل‌هاي صنفي نيز ساماندهي خواهند شد.

وي از مهم‌ترين برنامه‌ها در بخش گردشگري كشور را تسهيل در صدور رواديد، ساماندهي تشكل‌هاي صنفي، ايجاد بورس خدمات گردشگري در بازار بورس كشور، ايجاد پنجره واحد و مكانيزه كردن صدور مجوزهاي دفاتر گردشگري، افزايش تقاضاي سفر و به كارگيري مشوق‌هاي قانوني، استفاده از قابليت‌هاي ليزينگ سفر، توسعه گردشگري مذهبي، توسعه گردشگري سلامت و تلاش براي توزيع عادلانه امكانات سفر در لايه‌هاي مختلف جامعه اعلام كرد.

معاون رئيس جمهور افزود: در حوزه صنايع‌دستي نيز افزايش توليد صنايع دستي، كاهش قيمت تمام شده،‌ قرار گرفتن صنايع دستي در اولويت سبد خريد خانوار، گسترش كارگاه‌هاي توليدي، دريافت مهر اصالت از يونسكو و ايجاد بازارچه‌هاي صنايع دستي نيز از مهمترين اقدامات سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خواهد بود.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برنامه‌هاي قابل پيگيري در حوزه ميراث فرهنگي را نيز تقويت موزه‌ها و صيانت و حفاظت از ميراث مادي و معنوي، توجه به نقش مردم به عنوان عنصر مهم در صيانت و حفاظت از ميراث فرهنگي، حمايت از مالكان بناهاي تاريخي،‌ ارتباط با مراكز علمي و دانشگاهي، تدوين منشور ملي مرمت،‌ تدوين الگوي معماري ايراني- اسلامي، معرفي ارزش‌هاي تاريخي ايران با برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف و استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي مراكز تخصصي عنوان كرد.

موسوي با بيان اينكه از زمان احداث نخستين موزه در ايران تا سال 84 تنها 103 موزه در كشور داشتيم خاطر نشان كرد: خوشبختانه از سال 85 تاكنون 100 موزه به تعداد موزه‌هاي كشور افزوده شده است.

---------------------------------------------------------------------------
به ازاي هر شهر كشور يك منطقه نمونه گردشگري ايجاد مي‌شود
---------------------------------------------------------------------------

معاون رئيس جمهور خاطر نشان كرد: در حوزه تامين زيرساخت‌هاي گردشگري نيز در دولت نهم و دهم تاكنون ايجاد 1200 منطقه نمونه گردشگري تصويب شده كه با توجه به تعداد شهرهاي ايران (1100 شهر) مي‌توان گفت به ازاي هر يك شهر در ايران يك منطقه نمونه گردشگري ايجاد خواهد شد.

وي افزود: اين رشد در سه حوزه ميراث فرهنگي،‌صنايع‌دستي و گردشگري ماموريت بنده را كه به تازگي مسووليت سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري را بر عهده گرفته‌ام سنگين‌تر خواهد كرد.

رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با اشاره به اهميت ورود گردشگران خارجي اضافه كرد: بر اساس آمارهاي سازمان جهاني گردشگري به ازاي ورود 3/2 گردشگر خارجي يك شغل پايدار ايجاد خواهد شد بنابراين اگر بتوانيم در سال زمينه ورود 2 ميليون و 300 هزار گردشگر خارجي به كشور را فراهم كنيم سالانه يك ميليون شغل پايدار در كشور ايجاد خواهد شد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ارزيابي اعتماد گردشگران خارجي در ايران: ۲۵ درصد پيش از ورود، ۹۰ درصد پس از خروج
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

موسوي خاطر نشان كرد: بر اساس آمارهاي سازمان جهاني گردشگري، ميزان اعتماد گردشگران خارجي قبل از ورود به ايران 25 درصد است اما اين رقم بعد از ورود گردشگران و بازديد آن‌ها از جاذبه‌هاي گردشگري ايران به بالاي 90 درصد افزايش مي‌يابد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: از طرفي ديگر با توجه به وجود مضجع شريف حضرت رضا (ع) و ۸ هزار امامزاده و بقاع متبركه مي‌توان در خصوص ورود گردشگران مذهبي به ايران نيز برنامه‌ريزي‌هاي بسيار مناسبي انجام داد و از طرف ديگر پيشرفت روزافزون ايران در علوم‌پزشكي نيز مي‌تواند دليل محكمي بر توسعه و رشد گردشگري سلامت در ايران باشد.

انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن