تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819081840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

16 اثر تاريخي فرهنگي سيستان و بلوچستان در حافظه ملي ثبت شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: 16 اثر تاريخي فرهنگي سيستان و بلوچستان در حافظه ملي ثبت شد
خبرگزاري فارس: در جريان چهارمين همايش شوراي سياستگذاري ثبت آثار تاريخي در منطقه آزاد قشم، استان سيستان و بلوچستان موفق به ثبت 16 اثر تاريخي فرهنگي در فهرست آثار ملي كشور شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان، در جريان چهارمين همايش شوراي سياستگذاري ثبت آثار تاريخي در منطقه آزاد قشم، استان سيستان و بلوچستان موفق به ثبت 16 اثر تاريخي فرهنگي در فهرست آثار ملي كشور شد.
اين آثار كه مربوط به دوره‌هاي مختلف از هزاره چهارم قبل از ميلاد تا دوره اشكاني را شامل مي‌شود در شهرستان ايرانشهر واقع شده است.
اين آثار عبارتند از محوطه بيشك آباد 1 و 2 و3 و 4 و 5، تپه جعفرآباد 1 و 2 و 3، تپه شكر آباد 4 و 5، تپه دره 1 و 2 و 3، تپه سرچشمه 1 و 2 و 3 كه مجموعاً 16 اثر است.
از مهم‌ترين يافته‌هاي باستان شناختي كه در اين آثار مي‌توان مشاهده كرد، اشياء سفالي با طرح و فرم‌هاي مختلف، جوش‌هاي كوره،خشت حرارت ديده، مهرهاي مسطح از جنس سنگ صابون و بخش‌هايي از معماري مربوط به دوره‌هاي مختلف را نام برد.
با توجه به تعداد آثار ثبت شده در چهارمين همايش شورايعالي سياستگذاري ثبت آثار كه به همت معاونت ميراث فرهنگي كشور برگزار شد، تعداد آثار ثبت شده اين استان در فهرست آثار ملي كشور به عدد هزار و 621 اثر تاريخي فرهنگي، طبيعي و معنوي رسيد.
انتهاي پيام/ح30

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن